Pampaxius Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hei! ville prøve å få til et loginsystem som brukte mysql og fulgte toturialen på denne sida: http://www.daydreamgraphics.com/tutorials/...&cat_id=2&id=80 fulgte den til punkt og prikke, men et eller annet stemmer ikke.. la ut mitt resultat på http://hafstadrussen.net/newphp/hafstadrussen/login/ men får som dere kan se om dere går inn (username=kristian og pw=passord) får jeg bare: Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/httpd/vhosts/hafstadrussen.net/httpdocs/newphp/hafstadrussen/login/login.php on line 8 Could not execute query : SELECT * from login where username='kristian' and pw='passord'. noen som vet hvorfor? etter å ha laget tabellen som i toturialen la jeg inn meg selv som bruker og valgte field type function null value id int(11) rand username varchar(20) user kristian pw varchar(20) password passord trenger virkelig hjelp her! om noen har en bedre toturial eller en som forklarer mysql delen litt bedre vil jeg bli takknemlig for det og men det beste hadde vert å fått hjelp med denne her!! på forhand takk! mvh kristian Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 ser ikke ut som om du har koblet till mysql serveren først. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Post koden du bruker for å sjekke brukernavn og passord! Kjører du ikke noe PRIMARY KEY i tabellen? Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 hei. her er all koden jeg har brukt... index.html: <html> <body> <form action="login.php" method="post"> <b>Username</b>:<input type="text" name="username" size="20"><br> <b>Password</b>:<input type="password" name="pw" size="20"><br> <input type="submit" value="Login"></form> </body> /html> login.php: <?php session_start(); // database connection variable here. // $dbname= name of database // $connection= the connect command for MySQL $q="SELECT * from login where username='$username' and pw='$pw'"; $result= mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); if (mysql_num_rows($result) == 0) { echo "<div align=center><b>Oops! Your login is wrong. Please click back and try again.</b></div>"; } else { $r=mysql_fetch_array($result); $login_username=$r["username"]; session_register("login_username"); Header("Location: protected.php"); } ?> er mulig jeg har satt opp tabellen i mysql fel, men trur den er rett, så viss dere ser noe jeg må forandre på ville jeg bli svært takknemlige... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 jeg må spørre igjen jeg, hvor kobler du til databaseserveren, evt vet du ikke hva det vil si? Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 nei er sannelig ikke godt å si.. driver å leser litt om tilkobling til mysql og skjønner ikke helt koden jeg fant. noen som har en som fungerer? eventuellt vet om et toturial som fungerer? hadde vert flott!! Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 nei er sannelig ikke godt å si.. driver å leser litt om tilkobling til mysql og skjønner ikke helt koden jeg fant. noen som har en som fungerer? eventuellt vet om et toturial som fungerer? hadde vert flott!! De tuten på den sia du fant denne funker helt fett..... Du må bare begynne riktig sted begynn med gjestebok tutorialen, så lærer du deg å koble til DB Jeg har fått dette til å funke fint etter å lest på den siden.... Men ikke tror at det bare å copy paste.... sikkert derfor hu som har siden ahr tatt bort høyreklikk funksjonen Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 hmm... jo kanskje det, men etter mye om og men tror jeg faktisk at det er noe annet som er fel. når jeg har logget meg på mysql databasen min med myadmin står det nederst på siden: "Error: The additional Features for working with linked Tables have been deactivated." hva betyr dette og vet noen hvordan jeg fikser det? har server hos sircon.no om det har noen betydning eller noen andre vet noe angående det... trenger hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå