Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dyp ulyd fra bil i lavt gir

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde nettopp bilen inne på EU-kontroll + service med null feil - greit nok det. Da jeg skulle kjøre fra verkstedet og akselererte fra første (tom. andre) gir, så lager bilen en mye dypere lyd enn da jeg leverte den til kontrollen. Det høres nesten ut som en slik muskelbil når de drar på skikkelig. Lyden avtar ved tredje gir og oppover, og høres ikke i revers. I revers kommer det forsovet et bittelite dunk enkelte ganger når jeg begynner å gi gass og rygger.

Verkstedet sa det høyst sannsynlig kun er vibrasjoner fra bilen - men hvordan kan de vibrasjonene ha kommet etter en time på EU-kontroll? Jeg tenker med skrekk og gru på at det er girkassa eller clutchen som kanskje er gåen. Det er vel noen tusen. Da ryker julegavene i år!  :hm:

På forhånd, takk! 

Redigert:

Girkassa svetta litt også, sa verkstedet. Sånn by the way.

Endret av KontoForsøk_nr.4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å fikse eksosen høres jo ganske billigere ut enn å skifte ut hele girkassa! Om det har noen betydning, så kommer ikke lyden rett etter jeg har startet. Jeg må gjerne ha kjørt noen minutter i 'høy' hastighet (+/- 50km/t), for så å komme til full stopp, deretter kjøre igjen - da kommer lyden. 

Vet det er vrient å diagnosene et problem av det lille jeg kan om bil, men setter stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar

Å fikse eksosen høres jo ganske billigere ut enn å skifte ut hele girkassa! Om det har noen betydning, så kommer ikke lyden rett etter jeg har startet. Jeg må gjerne ha kjørt noen minutter i 'høy' hastighet (+/- 50km/t), for så å komme til full stopp, deretter kjøre igjen - da kommer lyden. 

Det kan godt stemme med en sprekk som blir større/endrer seg når eksosanlegget begynner å bli varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...