KontoForsøk_nr.4 Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Hei! Hadde nettopp bilen inne på EU-kontroll + service med null feil - greit nok det. Da jeg skulle kjøre fra verkstedet og akselererte fra første (tom. andre) gir, så lager bilen en mye dypere lyd enn da jeg leverte den til kontrollen. Det høres nesten ut som en slik muskelbil når de drar på skikkelig. Lyden avtar ved tredje gir og oppover, og høres ikke i revers. I revers kommer det forsovet et bittelite dunk enkelte ganger når jeg begynner å gi gass og rygger. Verkstedet sa det høyst sannsynlig kun er vibrasjoner fra bilen - men hvordan kan de vibrasjonene ha kommet etter en time på EU-kontroll? Jeg tenker med skrekk og gru på at det er girkassa eller clutchen som kanskje er gåen. Det er vel noen tusen. Da ryker julegavene i år! På forhånd, takk! Redigert: Girkassa svetta litt også, sa verkstedet. Sånn by the way. Endret 30. august 2017 av KontoForsøk_nr.4 Lenke til kommentar
avo Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Om du vil ha gode svar på hva det kan være, bør du fortelle oss noe mer enn at det er en bil med motor, clutch og girkasse. 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Det kan hende det har gått hull på flexirøret på eksosen for det er normalt å dra og slå litt i eksosanlegget for å sjekke det ved pkk. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg ville absolutt sjekket eksosen først, ja. Det vil også typisk være mindre hørbart i større hastighet. Lenke til kommentar
KontoForsøk_nr.4 Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Å fikse eksosen høres jo ganske billigere ut enn å skifte ut hele girkassa! Om det har noen betydning, så kommer ikke lyden rett etter jeg har startet. Jeg må gjerne ha kjørt noen minutter i 'høy' hastighet (+/- 50km/t), for så å komme til full stopp, deretter kjøre igjen - da kommer lyden. Vet det er vrient å diagnosene et problem av det lille jeg kan om bil, men setter stor pris på all hjelp! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Siden det skjedde etter kontrollen, så bør verkstedet heise den opp og kikke på det uten at det skal koste deg noe. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Å fikse eksosen høres jo ganske billigere ut enn å skifte ut hele girkassa! Om det har noen betydning, så kommer ikke lyden rett etter jeg har startet. Jeg må gjerne ha kjørt noen minutter i 'høy' hastighet (+/- 50km/t), for så å komme til full stopp, deretter kjøre igjen - da kommer lyden. Det kan godt stemme med en sprekk som blir større/endrer seg når eksosanlegget begynner å bli varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå