Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Multiple TCP/IP

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en bærbar maskin med win98 som brukes på to forskjellig kontor. Det gjør at hver gang en skal logge seg på må stille om TCP/IP samt domene. DHCP kunne ha løst noe av denne problemstillingen, men en har ikke tilgang på dette på det ene kontoret.. I tillegg blir domenepålogging feil...

Noen som har noen løsning ??

[ Denne Melding var redigert av: sailave på 2002-03-03 20:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror også win98 har muligheter for flere hardwarekonfigurasjoner som en kan velge ved oppstart.

Jeg vet ikke om dette også innebærer at en kan legge inn alternative nettverksdata, men jeg vil tro det.

Hvis du vil gå over til XP, så har den en grei løsning på dette innebygget, med alternative konfigurasjoner som kan kjøres automatisk.

Ulike konfigurasjoner i win98 kan legges inn i device manager.

Jeg er sikker på at det er andre på dette forumet som har bedre greie på dette.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding, tror ikke to nettverkskort gir en god løsning... Gamle gretne gubber skal ha det enkelt vet dere.. De skal ha ett hull å putte den i, noen fler vil bli total forvirring.... Så det vil kanskje bli enklest å skifte oprativsystem...

Men er dette mulig å gjøre i win2000? og hvordan i tilfelle..??

Lenke til kommentar

Stemmer at win98 kan konfigureres med flere oppsett som velges i oppstarten.. Men dette ser ikke ut til å fungere (får valget i oppstarten, men innstilingene blir ikke hensyntatt).

Jeg har prøvde å lage to "steds" navn her som innbærer forskjellige tcp/ip og domene, men det ser ikke ut til å fungere... Noe jeg syntes var rart..

Noen som vet med 100% sikkerhet om at en kan stille tcp/ip og domene på denne måten??

[ Denne Melding var redigert av: sailave på 2002-03-03 20:39 ]

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig i Win 9x (eller 2000/xp) å sette forskjellige nettverks-oppsett med ulike hardware-oppsett. Men jeg tror det er slik i 2000 (i likhet med XP) at man kan registrere flere nettverks-oppsett og bruke den man vil. Har ikke 2000 for hånden akkurat nå, så det kan jeg ikke sjekke opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...