DFrog Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg har en 300/300 linje hjemme og har stort sett alltid fått tilnærmet full hastighet på min maskin som står i 2 etg. Nå de siste ukene ligger jeg på 15-20mbit ned og 60-70 mbit opp ca, når jeg måler. Det har ikke blitt gjort noen endringer som skulle tilsi såpass stort fall. Om jeg tester fra mobil i 1 etg, har jeg 300/300, så hastigheten er det den skal. Har prøvd å bl.a restarte alt utstyret og også lagt inn ny firmware på routeren, men ingenting har hjulpet. Noen idè? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Er det trådlaust? eller med kabel? Kan naboen ha fått seg nytt trådlaust net som kødder med dine frekvenser? Er kabelen blitt skadd? Lenke til kommentar
DFrog Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Det burde jeg sagt, det er trådløst. Skal teste med en ny kanal og sjekke. EDIT: Sjekker hvilken kanal som er best for meg og bytter til den. Ingen endring. Når jeg nå igjen sjekker hvilken kanal som er best, får jeg opp den jeg brukte først. Endret 30. august 2017 av DFrog Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Som sagt over, selv om ikke du har gjort noen forandringer i trådløstbildet, så kan noen andre ha gjort det. Frekvensene brukes av mye rart, og ikke bare WiFi kan forstyrre signalene. Mikrobølgeovner, babycall, garasjeporter, værstasjoner. U name it. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Som sagt over, selv om ikke du har gjort noen forandringer i trådløstbildet, så kan noen andre ha gjort det. Frekvensene brukes av mye rart, og ikke bare WiFi kan forstyrre signalene. Mikrobølgeovner, babycall, garasjeporter, værstasjoner. U name it. Det er vel helst ved 2.4 GHz? Prøvd å bruke 5 GHz gitt at utstyret ditt har støtte for det? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Det er vel helst ved 2.4 GHz? Både 2.4 Ghz og 5Ghz er ulisensierte bånd som kan benyttes fritt av alle mulige dingser (innen for en gitt styrke). 2.4 Ghz er mer populært pga lengre rekkevidde, men 5 Ghz er også ofte i bruk grunnet det er mye minde forstyrrelse. Men ja, det er helt klart mye mer forstyrrelse på 2.4 Ghz, men man skal ikke utelukke at det også er forstyrrelse på 5 Ghz. Lenke til kommentar
DFrog Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Det er 5ghz jeg primært har brukt. Rett og slett fordi jeg alltid har fått bedre hastigheter der. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Forandringene er nok der uten at du kommer til å finne ut av årsaken. Jeg har vært der. Du har tre veier å gå: 1. Kablet forbindelse. 2. Trådløs repeater. 3. Homeplug over strømnettet. Ofte er det ikke praktisk mulig med kabel og da kan en av de andre metodene være nesten like bra. Jeg har tilsvarende problem to forskjellige steder og har løst dem med repeater det ene stedet og homeplug på det andre. <Homeplug eller repeater koster ca. 500.- NOK. Endret 31. august 2017 av aam01 Lenke til kommentar
DFrog Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Litt av problemet er at det ikke er noe stikk mellom routeren som står nede i stua og opp til soverommet vårt her jeg sitter. Så derfor blir det håpløst med repeater. :/Men skal sjekke ut homeplug. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Repeater er på ingen måte en løsning i denne situasjonen. Den vil i bestefall halvere trådløskapasiteten, i praksis er reduksjonen mye større. Sliter man med dårlig hastighet når man snakker om kapasiteter opp mot 300 Mbit, så er repeater aldri løsningen. Lenke til kommentar
DFrog Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Jeg kjøpte homeplug-toppmodellen til Netgear, men resultatet ble ikke noe bedre. :/Er det noen andre som har noen tips til hva som kan forårsake dette? Finnes det f.eks en eller annen måte å teste nettverkskortet på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå