SlimeteSalamander Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg får konstant opp melding om at min data ikke kjenner igjen en USB-enhet. Det eneste jeg har koblet til er kabel til strømforsyning og til skjermkortet. Jeg blir sprø. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Kan du forklare hvordan en bruker som fremstiller seg som "slimete salamander" kan bli sprø? Du motsier deg selv. Hvilken "data" er det forresten? Og hvilket program er det som genererer meldinga? Endret 30. august 2017 av geir__hk 1 Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Kan du forklare hvordan en bruker som fremstiller seg som "slimete salamander" kan bli sprø? Du motsier deg selv. Hvilken "data" er det forresten? Og hvilket program er det som genererer meldinga? Hehe. Det er en windows 7-data. Jeg regner med at det er Windows som sender meg meldinga. Det kommer opp en boks med en gul varseltrekant og blå overskrift. Jeg har ikke noe annet enn VLC og Windows installert på denne. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Hvordan har du koblet til mus og tastatur f.eks.? Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Hvordan har du koblet til mus og tastatur f.eks.? De er koblet til portene på hovedkortet. Men jeg får den beskjeden selv om jeg kobler ut alt utenom strømforsyning og skjermkort. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Sikkert noe drivere som er klusset opp, kanskje windows 10 oppdatering som har feilet og har ødlagt drivere prøvd systemgjennopprettning hvis det ikke funger er en reinstallasjon siste utvei. Har du mulighet å tilbakestille driverne prøv det. Har opplevd noe ligdene selv windows er noe dritt hvis det først dukker opp noe driverfeil. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Er feilmelding lik den som er avbildet her? http://windows-exe-errors.com/fix-windows-7-usb-device-not-recognized-error/ Har du sjekket Enhetsbehandling (Device Manager)? Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Er feilmelding lik den som er avbildet her? http://windows-exe-errors.com/fix-windows-7-usb-device-not-recognized-error/ Har du sjekket Enhetsbehandling (Device Manager)? Ja, det er den samme meldingen. Jeg har sjekket enhetsbehandling. Den oppdaterer seg omtrent hvert 5. sekund. Når jeg høyreklikker "Unknown Device", så får jeg blant annet valget mellom å oppdatere driverprogramvare, avinstallere, deaktivere ... Skal jeg avinstallere? Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Er feilmelding lik den som er avbildet her? http://windows-exe-errors.com/fix-windows-7-usb-device-not-recognized-error/ Har du sjekket Enhetsbehandling (Device Manager)? Jeg fulgte instruksjonene på den siden og avinstallerte alt ved navn Root USB, men da gikk det bare fryktelig galt. Når jeg startet opp igjen så er kun deler av skjermen synlig og resten er hvitt. Skjermen blinker febrilsk her og der. Skjermoppløsningen er nå 800 x 600. Jeg kan "male" skjermen der det er hvitt med musa slik at det som skal være der kommer tilbake. Nå ser det bare ut som alt gikk i dass, så jeg får prøve å reinstallere Windows. Feilmeldingen kommer fortsatt. Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 (endret) .Jeg installerte Windows og drivere på nytt, men skjermen ser ikke bra ut. Jeg fulgte kun de instruksjonene på lenken du sendte. Hva i alle dager har skjedd nå? Jeg får heller ikke 1920 x 1080. Endret 31. august 2017 av SlimeteSalamander Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Mye som kan være galt her. * Feil drivere installert * Strømforsyning eller RAM eller hovedkort defekt Bare for å nevne hva jeg først misstenker. Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Mye som kan være galt her. * Feil drivere installert * Strømforsyning eller RAM eller hovedkort defekt Bare for å nevne hva jeg først misstenker. Litt rart om noe er defekt siden skjermen ble slik rett etter jeg avinstallerte Root USB ... Jeg har kun installert drivere fra CD som jeg har gjort mange ganger før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Det er ingen rasjonell grunn til at avinstallering av drivere skal gi slikt resultat. Så her må flere muligheter holdes åpne. Prøv å kjøre Linux (f.eks Ubuntu) så ser du fort om det gir tilsvarende resultat. (Linux booter fra DVD/USB uten å installeres på disken). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå