atomera Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg har win xp pro på pcèn, åssen kan jeg få startet den opp i msdos?? Inn på kommando linjen og sånn?? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg har win xp pro på pcèn, åssen kan jeg få startet den opp i msdos??Inn på kommando linjen og sånn?? XP har ikke dos. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 men jeg har vært inne på kommando linja eller noe før på xp da.. men husker ikke åssen jeg kommer inn der igjen, håpet på at noen andre her husket det Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 www.bootdisk.com feks. Win98se boot disk. TaZ Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 1. - Boot med windows 98 boot diskett - kan hende du får win 98 som oppstarts valg etterpå, veldig irriterende. 2. - Klikk Start, klikk Run, Skriv CMD og trykk enter Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 men jeg har vært inne på kommando linja eller noe før på xp da.. men husker ikke åssen jeg kommer inn der igjen, håpet på at noen andre her husket det Start--->programmer--->tilbehør--->ledetekst Taz Lenke til kommentar
lceger Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eller start->run / kjør ->cmd + enter / OK Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Litt forvirring her, kommandolinje er ikke det samme som DOS. Det ligner litt, men det er feil å kalle det DOS. Som sagt, XP har ikke DOS. Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 kan boote fra original cden, og da kan du komme inn i "recovery" modus. kanskje det hjelper ? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg vil tro beste måten å komme inn i dos på er som noen nevnte, win98 bootdisk. Har brukt dette selv når jeg kjører xp, har ikke opplevd noen problemer ved at win98 legger seg som bootvalg etter reboot... Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Dårlig med MS dos i XP Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) For å komme inn ikommandolinjen : START-programmer-tilbehør-kommandolinje For å komme inn i ekte DOS: Lag en bootdisk og boot fra denne Kommandolinjen er ikke det samme som DOS. Ingen versjoner av windows etter WindowsME har DOS siden de ikke lenger er bygget på denne kjernen, men NT-systemet. -Stigma Endret 8. desember 2003 av Stigma Lenke til kommentar
consilium Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Nettopp. DOS eksisterer bare nå vha. emulering. Bruk en oppstartsdiskett fra <- Windows ME for å bruke original DOS. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 kanskje jeg er dum som ikke skjønner poenget, men hva skal du med dos? om du ikke vet hvordan du kommer deg inn i dos har du sannsynligvis ikke noe du trenger å gjøre der heller. du mener nok som de andre sier, commando prompt'et, eller ledetekst.. start -> kjør -> skriv "cmd" -> trykk på ok. da kan du skrive kommandoer. eller må du lage en bootdisk med dos på, dette er enkelt, bare let frem et "win98se bootdisk image" på nettet som legger seg på en floppy diskette. vær oppmerksom på at windows xp som default har valgt ntfs på disken din, så for å få tilgang til den via dos trenger du noe som ntfsdos, tror det er sysinternals som lager dette. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 http://www.oldstuff.myagora.net/powerload/bootdisk.htm Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 men jeg har vært inne på kommando linja eller noe før på xp da.. men husker ikke åssen jeg kommer inn der igjen, håpet på at noen andre her husket det trykk f8 eller f5 i andre boot vindu.. men denne type dos suger hardt Lenke til kommentar
Inja Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 gå inn på biosen og sett cdrom som første boot. sett in cden og start pcen på nytt. da loader den automatisk cden Lenke til kommentar
TST Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Windows/DOS har ingenting med hardware å gjøre. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg