Gå til innhold

Problem med delvis ny PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Når jeg skrur på dataen min starter alt opp, men det kommer ikke noe bilde!

 

jeg har kjøpt nytt Hovedkort (Abit NF7-S 2.0) Prosessor (AMD Athlon XP2500+) og ny Cpu Kjøler (Thermaltake Silent Boost), komponentene jeg har fra før er Geforce 4 TI4200 64mb, 2x512 apacer PC2700 ram, 2x80gb WD hardisker, Audigy2 platinum ex lydkort og en 360w Chieftech PSU.

 

Jeg har hadd den til å gå, men så plutselig klikker den og låser seg og når jeg restarter den, starter alt opp, men ikke no bilde!:(

 

Vanligvis når jeg starter den kommer det et pip fra hovedkortet, men det pipet kommer ikke nå:(

 

Hva kan feilen være? jeg er desperat og vil prøve alt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Når jeg skrur på dataen min starter alt opp, men det kommer ikke noe bilde!

 

jeg har kjøpt nytt Hovedkort (Abit NF7-S 2.0) Prosessor (AMD Athlon XP2500+) og ny Cpu Kjøler (Thermaltake Silent Boost), komponentene jeg har fra før er Geforce 4 TI4200 64mb, 2x512 apacer PC2700 ram, 2x80gb WD hardisker, Audigy2 platinum ex lydkort og en 360w Chieftech PSU.

 

Jeg har hadd den til å gå, men så plutselig klikker den og låser seg og når jeg restarter den, starter alt opp, men ikke no bilde!:(

 

Vanligvis når jeg starter den kommer det et pip fra hovedkortet, men det pipet kommer ikke nå:(

 

Hva kan feilen være? jeg er desperat og vil prøve alt!

Har skjedd meg noen ganger ved feile innstillinger i Bios.. Det har løst seg ved reset av bios. Se i manual for prosedyre.

Lenke til kommentar

Du må starte maskinen mange ganger.....hold nede Del og/eller Insert og driv på til den hopper in i BIOS. Selv om du har flyttet på jumperen så kan dette kortet registrere feil CPU.

ehh... har samme kortet selv............. :xmas:

 

Kan du også si hvilke instillinger og spenning på CPU du (hadde) bruker i bios?

Lenke til kommentar

det er ikke dødt! det kommer rødt lys (som beskriver at det er strøm til det) og det kommer grønt lys (som beskriver at det er i gang)¨

det eneste som ikke kommer er den pip lyden som skal komme!

 

alt annet starter opp!

 

jeg stillte ikke på noen innstillinger i bios, annet en at jeg satt den på 3200+!

 

JEG76: hvor ligger denne guide`?

 

ps: jeg har ingen aning om hva som er galt!

den har jo fungert flott av og til, plutselig klikker den bare:(

Lenke til kommentar

Det høres nesten ut som at det kan være et temperaturproblem. Er litt usikker på om det kan være enten CPU eller GPU ettersom jeg ikke vet hva som trigger den pipelyden som ikke kommer i oppsatarten.

 

Du har litt motsiende beskrivelser når du lenger oppe sier at alt starter bortsett fra bildet på skjermen og senere sier at maskinen klikker helt.

Dersom maskinen virkelig klikker helt ville jeg satset på at det var CPU'en, men dersom alt starter bortsett at du får bilde på skjermen vil jeg tro problemet er med GPU'en.

 

Men det er jo ikke sikkert det er noen av delene da.

Lenke til kommentar

Noen ganger leser jeg allt for fort.. og beklager det..

Seff er det enklest å sende den til Komplett, men nå er det julestrid...

Jeg ville tatt ut alle PCI-kortene, og prøvd,.......Og jeg ville prøvd med et annert (gammelt) skjermkort, gjerne fra den maskinen du bruker nå...Så ville jeg mailet til Komplett og hørt hva de har å si.

Man finner ikke feilen bare ved å drive gjettekonkuranse :cool:

 

Lykke til :xmas:

Lenke til kommentar

det pipet som skal komme når du først slår på maskinen, er et diagnosterings-pip som forteller at alt er i orden med cpu. kommer ikke det,så er nok cpu død. har du mulighet å sjekke den?

kan ha noe å gjøre med at du klokka den. stilte du vcore når du klokket?

 

lykke til ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Sikkert RAM'en, skjedde m meg for 3uker siden.... Prøv å starte opp m 1brikke om gangen el eventuelt noen andre brikker du har fra før av, noen RAM brikker e bare "litt" defekte dermed bypasser de RAM testen v oppstart....

 

Hopes this helps.... :green:

 

LSI

Lenke til kommentar
det er ikke skjermkortet som er dødt(har sjekka)

 

stilte ikke vcore, satt bare multiplier på 11 og FSB på 200!

 

det er helt sykt! har fa*n ikke aning ka som er galt!?

Det er feil !

Sett CPU Operating Speed på 2500

Eller: Sett CPU Operating Speed på User define

og sett CPU Ext. CLK på 166

Set Multiplier Factor på 12,0 max 12,5

 

Eller prøv litt lavere Multiplier Factor Det er viktig å få start nå ;)

 

Videre:

AGP Freqency 66

CPU FSB/DRAM Ratio By SPD, eller 5/5 (ved 166 CPU Ext. CLK).

 

Power Supply Controller System Default

Du kan prøve:

Power Supply Controller User Define

Cpu Core Voltage 1,7v

DDR SDRAM Voltage 2,5v eller litt høgare (intil 2,8v)

Så må du se volten og på timinga her

 

CPU Over Temp. Protect 85 grader

 

Så svarer du y på save og går inn i bios igjen og forsikrer deg om at allt er rett.

Prøv rolig nå, en ting i gangen............

 

Så får vi høre om du får start nå :xmas:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...