rvenes Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Har i eit par dager testa å sette opp ein router med OpenVPN. Bruker ein Asus RT-AC66U router som eg hadde liggende. Har installert Asuswrt-Merlin firmware på den. Får ikkje meir enn ca 10-15 mbit ut av den før cpu'n står i taket og klarer ikkje meir. Når eg bruker VPN på pc'en er det mykje raskere. Kva andre routere vil fungere bedre, eller er det best å sette opp ein pc for slikt kanskje? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Asus RT-AC88U kan klare ca 70 mbit på samme konfigurasjon. Ellers må du nok ha langt dyrere utstyr netgear ad7200 er vel litt nyere. Nå brukes kun 1 kjerne for dette. Så kunne gått raskere hvis det støttes multitasking. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 3000 kroner ja, nei da blir det uaktuelt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Eg bruker idag ein Dell R210 II med ein Xeon 1240v2 som brannmur/openvpn server. Den idler på 22 watt og er heilt lydstille samtidig kraftig nok til alle ruter/brannmur oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå