Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bære bro bakstilling Toyota Carina II 1992 1,6

Anbefalte innlegg

Heisann. 
Jeg er relativt fersk i bilverdenen, men ønsker og lære. Jeg har en Toyota Carina II 1992 modell som jeg hadde på EU kontroll, og jeg fikk mangel at Bærebro er defekt på høyre og venstre side bak.

Quote "Komponent defekt, skadet eller sterkt korrodert, rust h+v bære bro i bakstilling" Her skjønner jeg at det er både venstre og høyre side i bakstillingen som ikke er i orden. 
Det jeg blir forvirret av når jeg ser etter en bære bro rundt om på delesider eller andre informasjons sider så får jeg opp andre forskjellige navn, blandt annet bærearm. 

Tok et bilde av høyre og venstre side bak og markerte med rød, blå, hvit og gul hva jeg er usikker på. Om noen kunne fortalt med nøyaktig hvilke av de markerte delene som er Bære Broen fra EU mangelen?post-456259-0-40632900-1504039413_thumb.jpg

post-456259-0-13950600-1504039192_thumb.jpg

Endret av ToyotacarinaEirik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok den du har markert med rød strek. Ser godt at den er mye mer rusta enn de to andre. 

Bærearm/bærebru. 

Går mer under bærearm det der siden det er flere av de bak der. 

Den gule der kan gjerne kalles for spissingsstag siden den har justering på skruen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok den du har markert med rød strek. Ser godt at den er mye mer rusta enn de to andre. 

Bærearm/bærebru. 

Går mer under bærearm det der siden det er flere av de bak der. 

Den gule der kan gjerne kalles for spissingsstag siden den har justering på skruen. 

Flott Opelduude! Tusen takk for svar, nå ble jeg glad :-)

Får jeg spørre om hva du vil kalle delene som er markert i hvit og blå og, om du vet det? :)

Lenke til kommentar

Det hvite kaller jeg for travers, bak.

Den gule kaller jeg for spissing stag.

Det røde ville jeg kalt for en bærearm.

Den blå heter bare "stag" i Toyota sine systemer. På engelsk kaller man det for "strut rod", altså et støttestag. Selv pleier jeg å kalle det for et caster stag, eller et retardasjons stag. Jeg har hørt flere uttrykk på dette staget før, men husker ikke i farta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den blå heter bare "stag" i Toyota sine systemer. På engelsk kaller man det for "strut rod", altså et støttestag. Selv pleier jeg å kalle det for et caster stag, eller et retardasjons stag. Jeg har hørt flere uttrykk på dette staget før, men husker ikke i farta.

Takk for det! :-)

Hvorfor ville du kalt det bærearm? Og hvorfor er det så stor forskjell på hva folk kaller det? Jeg prøver og finne denne delen til salgs på nettet men jeg finner kun "Bære Bro" foran... 

Lenke til kommentar

Alt jeg finner på alle sider jeg har prøvd så langt ser slik ut som den her : https://www.skruvat.no/b%C3%A6rebru-P93946.aspx?gclid=EAIaIQobChMI74q4y_v-1QIVBmUZCh0a0Q1yEAYYASABEgLjI_D_BwE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...