Gå til innhold

Listhaug-rabalder

Delvis

Anbefalte innlegg

Alt jeg vet er at Listhaug er med på å holde Norge litt mer unna terroren vi har sett i andre Europeiske land i det siste. Det er godt nok for meg.

Ja -- vi trenger mer av terroren til ABB og hans meningsfeller, og mindre av den islamske terroren som har plaget oss siden vi bombet Irak, Afghanistan og Libya.

Hvorfor tror du 22/7 skjedde?

Fordi en mann valgte å ta opp våpen og begå et terrorangrep mot ungdommer fra partiet som stoppet innvandringen til Norge..?

Etter at AP satte innvandringsstopp, så har vi bare tatt i mot flyktninger og arbeidsinnvandrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt jeg vet er at Listhaug er med på å holde Norge litt mer unna terroren vi har sett i andre Europeiske land i det siste. Det er godt nok for meg.

Snarere tvert imot, mener jeg. Det å skape splittelse og økte forskjeller i samfunnet gagner ikke freden.

Er det noe som har skapt større splittelse i samfunnet enn akkurat innvandringen?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Etter at AP satte innvandringsstopp, så har vi bare tatt i mot flyktninger og arbeidsinnvandrere.

Nei, familiegjenforening er den største gruppen (2015). 

Det var jo en sak fra eksempel Modum kommune der en enslig flyktning ble "familiegjenforent" med 10 søsken og foreldre. 

Familiegjenforening er alene grunnen til at somaliere er den største ikke-vestlige innvandrergruppen. Og de jukser som besatt for å få det til. I 2010 avdekket UDI at 40% av de somaliske ekteparene uten barn var søsken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sent, sent omsider har svensk media nå tatt opp problemet med at helsepersonell blir utsatt for grove trusler og hets når de gir livreddende behandling til skuddskadde gjengmedlemmer i svenske byer. Og det er ikke bare et storbyproblem i Sveriges 3 største byer. Leger og sykepleiere blir kalt horer, de skal tas livet av osv, osv - og store gjenger på 20 - 30 unge menn kan samle seg i og utenfor akuttmottakene hvor de - slik alle gjør som fortjener det minst  - forlanger respekt og ære, osv. osv. Når de føler det ikke blir etterkommet truer de med lemlestelse og drap.  Politi rykker nå rutinemessig ut til akuttmottak for å beskytte personalet når skuddskadde gjengmedlemmer behandles.   Det er kanskje slike tilstander Listhaug ikke ønsker i Norge ? Jeg ønsker de iallefall ikke,  og om Listhaug lærer noe i Sverige om hvordan det kan unngås her i landet så må hun gjerne dra i skytteltrafikk til Stockholm for min del.   At en svensk minister avlyser et møte på 1 - 2 timers varsel sier mye om hvor betent og vanskelig dette temaet er i Sverige - ministeren må jo ha vært klar over valgkampen i Norge før det tidspunktet.  Jeg tror noen i hennes departement fikk overtalt henne til ikke å møte Listhaug fordi det ble for vanskelig i det debattklimaet som hersker i Sverige.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det var et spørsmål, så er svaret nei. Hvis det ikke var et spørsmål, så må du nesten gidde å utdype litt.

Vel, ettersom det var formulert som et spørsmål, og ender med et spørsmålstegn, så kan du nok regne med at det var et spørsmål, ikke det at jeg forventet noe fornuftig svar.

At Listhaug er omstridt, og ofte kommer med noen uttalelser som ikke alltid er særlig diplomatiske, er det vel liten tvil om.

Man er likevel temmelig nedsnødd dersom man tror landets regjering, med Solberg i spissen, vil innsette en rasist som nettopp Innvandrings- og integreringsminister.

Da har man enten misforstått Listhaug, eller hva "rasist" betyr.

Vel, du må gjerne ha den meningen om du vil; jeg er åpenbart ikke enig. Min mening er heller at man må være innesnødd, dele hennes menneskesyn, eller begge deler, for ikke å innse det jeg mener er klart som dagen: at kjærringa er en rasist. Like innesnødd må man være for ikke å tro at Solberg var, og er, villig til å etterkomme FRPs krav om å innsette en rasist som innvandrings- og integreringsminister for å fortsette i regjering.

Jeg tror det blir veldig mye ryddigere om du forklarer hva du mener hun sier som beviser at hun er rasist, heller enn å gjenta "rasist" og "kjærring".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min mening er heller at man må være innesnødd, dele hennes menneskesyn, eller begge deler, for ikke å innse det jeg mener er klart som dagen: at kjærringa er en rasist.

Er det deg Gjermund ?

dddd.jpg

Hun har noen gode poenger. Annet som kan legges til listen er at flyktninger blir prioritert foran nordmenn i flere norske byer når det kommer til kommunale boliger, at de har også større satser for etableringsgebyr og lignende og det er vel heller ikke så veldig utenkelig at de får litt mer godvilje av saksbehandlere hos NAV, men disse rettferdighetsforkjemperne er ikke så nøye med å se på den slags. De bryr seg heller ikke om hvordan arbeiderklassen regelrett blir voldtatt av velferdsordningene som har sørget for at det er et ekstremt press på boligmarkedet nettopp grunnet innvandringen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Snarere tvert imot, mener jeg. Det å skape splittelse og økte forskjeller i samfunnet gagner ikke freden.

Er det noe som har skapt større splittelse i samfunnet enn akkurat innvandringen?

Det vet jeg ikke, men det er jo akkurat denne splittelsen Listhaug bidrar til med sin retorikk. Merkelig at en Innvandrings- og integreringsminister jobber aktivt mot integrering.

Lenke til kommentar

Hun jobber ikke "mot integrering". Hun presenterer spesifikt hva hun mener er bedre løsninger rundt integrering. Å ikke ha et gitt politisk syn om hvilke integreringsteknikker som gir best resultater er ikke å være "mot integrering". Sannsynligvis har vedkommende et annet politisk syn rundt det samme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min mening er heller at man må være innesnødd, dele hennes menneskesyn, eller begge deler, for ikke å innse det jeg mener er klart som dagen: at kjærringa er en rasist.

Er det deg Gjermund ?

dddd.jpg

Tvilsomt, Gjermund evner å stave "kjerring" korrekt.

Lenke til kommentar

Separering og utkastelse er nok det som skal til for at samfunnet skal bli tryggere for oss alle.

Det var det de sa sist gang også.

Var det mer drap og uro under eller etter apartheidet opphørte i Sør-Afrika ?

Korrelasjon er ikke kausalitet. Politisk ustabilitet skaper mer vold uavhengig av rase, og å hoppe ut av et kontinent etter hundre år skaper naturligvis et maktvakuum og manglende politisk erfaring i landene de drar fra.

Men hvorfor snakker vi om apartheid? Antyder du igjen at det er raser som er problemet?

Lenke til kommentar

Det Listhaug mest har å fare med er at det er ikke grenser for hvor stor innvandring en kan/kunne ha. Innvandring føles truende siden det ikke er naturlige grenser for omfanget.   Det er *det* som er det "nye" i dagens situasjon, og hennes mot-debattanter slipper ikke unna dette aspektet.  Det ser en lett ved at de er lite konkrete, helst angriper hennes stil, tidspunkt for å ta opp spørsmål, hvordan ting kan "føles" for enkelte i politikken, hvordan Norge blir oppfattet forskjellige steder i verden etc. Ting som svært mange ikke bryr seg om. Jeg tror at hun er en viktig stemme-sanker for Erna :-)

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner godt at svenskene ikke liker at det kommer en nordmann til Sverige for å lære hvordan et samfunn absolutt ikke bør drives, og bruke dem som et skrekkens eksempel på et skadet samfunn som er i ferd med å bli ødelagt. Det er sikkert fornærmende for dem, og selvfølgelig nekter politisk korrekte svenske politikere for at noe som helst er galt med landet deres. Noe annet var ikke å forvente.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at svenskene ikke liker at det kommer en nordmann til Sverige for å lære hvordan et samfunn absolutt ikke bør drives, og bruke dem som et skrekkens eksempel på et skadet samfunn som er i ferd med å bli ødelagt. Det er sikkert fornærmende for dem, og selvfølgelig nekter politisk korrekte svenske politikere for at noe som helst er galt med landet deres. Noe annet var ikke å forvente.

Kanskje ikke generalisere for mye da. Vi vet ikke om mange svensker er *glad* for hennes besøk. Noen indikasjoner?

Lenke til kommentar

Nei det er ikke så rart de blir defensive når de først og fremst brukes som eksempel på hvor galt det kan gå om man fører feil politikk. Når disse enda ikke vil anerkjenne hvor feilet denne politillen er, og flere sikkert fortsatt ser på Sverige som en 'humanitær stormakt' virker denne reaksjonen selvsagt.

Lenke til kommentar

Listhaugs tur til Sverige er et genialt valgkamptrekk, på den måten får man polarisert debatten nok til at man i FrP kan trekke til seg, snarere enn støte fra seg, en del velgere. Hva har hun å tape på å dra til Sverige? De eneste som provoseres av dette er jo venstresiden. 

Personlig ser jeg ikke helt problemet med å se på et eksempel på en feilslått integreringspolitikk, spesielt når det er snakk om nabolandet vårt, som kulturelt sett er temmelig likt Norge. Og når hun tross alt er integreringsminister i Norge, så er det ikke spesielt kontroversielt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...