teegasus94 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Hei! Har kjøpt meg en portabel luftkjøler for å senke temperaturen i et rom litt. Denne krever vann og fryseelementer for å kjøle og blåser ut den luften. Mitt store spørsmål er om noen har et SUPERT tips til hva annet jeg kan bruke til å ligge i skuffen for å kjøle, evt. noe som varer lengre enn is?! Om det i det hele tatt finnes noe Lenke til kommentar
teegasus94 Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 tørris? Haha, er det mulig å få tak i uten ID-bevis på at jeg er fysikklærer på VGS? :'D Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Haha, er det mulig å få tak i uten ID-bevis på at jeg er fysikklærer på VGS? :'D Skulle nå tro det fortsatt var det, AGA lister det selv under produkter ment til forbrukere. Det var før relativt vanlig å kjøpe med seg f.eks om en skulle på båttur eller camping og ikke hadde tilgang til elektrisitet/kjøleskap. Er ikke verre enn å ta en telefon til dem og spørre om nærmeste forhandler som har tørris for salg til forbruker. http://www.aga.no/no/products_ren/consumer_products/index.html Er også tidligere diskutert på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=610211&p=7409267 Om det prismessig er fornuftig vet jeg nå ikke..... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Tørris får man kjøpt over disk på steder som selger AGA-produkter. Jeg pleier å kjøpe det til barnebursdager, ganske morsomt å eksprimentere med. Tørris-såpebobler er alltid en slager! Jeg betaler ca. 30 kr for en kilo. Men! Tørris vil ikke vare like lenge som et kjøleelement. Legger du 1 kg i vann er den borte på 5 minutter. Men du vil samtidig "røyklegge" rommet med damp, så effekten er utvilsomt mye kulere Du burde kjøpt deg en portabel Air-Condition i stedet. Mye bedre. Lenke til kommentar