Venin Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Jeg tenkte å bytte en gammel oppvaskkum og benkeplate på kjøkkenet med IKEA sine underlimte (PERSONLIG), men for å kunne fjerne gammel oppvaskkum vil jeg selvsagt helst bruke stoppekranene i stedet for hovedstoppekran. Problemet er at de ikke lar seg rikke og jeg er litt skeptisk til å bruke for mye makt. Forslag til hvordan jeg kan få dem løs og hvilken vei de skal vris for å stenge vannet? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Jeg er ingen rørlegger, men jeg antar du trenger en nøkkel for å åpne dem, dersom du ikke har en. Fåes kjøpt på rørhandler etc. Har du stein-plate eller laminat?Kan være verdt å tenke på at med underlimt vask vil det komme en god del vann i kontakt med benkeplata. Det er derfor stein-plate som egner seg best for underlimt vask. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 de der er egentlig vanlige stoppekraner med hendel til å åpne/stenge, men de blir som oftest montert uten denne hendelen. exsjefen min forklarte det meg en gang da jeg hadde vareopptelling, men jeg husker ikke helt hvorfor. uansett, stikk innom en rørlegger, de har haugevis liggende av disse liggende, i alle fall har exsjefen min det. en skrutrekker funker også. og de er nok ikke rusta, det er ikke noe som kan ruste i disse kranene, men det bygger seg opp dritt inni de over tid, så de sitter godt ja, samt at de er som oftest litt trange i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Jeg har prøvd med både unbrakonøkkel og flatt skrujern, men ødelegger bare gjengene virker det som. Valgte hvit laminat. De har jo 25 års garanti, så litt vann tåler de nok. Hvit gjør jo også at det neppe falmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Skru de 45grader med skrujern. Hvis du absolutt ikke kommer noen vei kan du like gjerne kjøpe nye. Kan være greit å lukke/åpne stoppekraner en gang eller to i året for å slippe at de gror fast. Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Bare å vri de 90 grader. Er ikke noe å kvi seg meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå