Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med magesmerter som kommer og går. Hva kan det skyldes?

Selmaka

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har følt meg dårlig i et par dager nå. Smertene sitter i magen, og føles som en slags type mageknip. Jeg er ikke kvalm, har ikke hatt oppkast osv.. Smertene er veldig av og på, plutselig kjenner jeg ingenting, men 5 min senere er jeg skikkelig dårlig. 

Jeg syklet hjem fra skolen her om dagen, og da kjente jeg ingenting. Jeg hadde vært skikkelig dårlig hele skoledagen, men så fort jeg begynte og sykle, slapp smertene. Men da jeg var hjemme, satt jeg meg ned i sofaen, og smertene kom tilbake etter bare 1 minutt.

Hva kan dette være for noe?? Noe som hjelper? Har prøvd Paracet og det funker ikke :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magesmerter er noe man ikke skal ta lett på. Det kan være alt mellom noe du har spist, til noe mer akutt som f.eks blindtarmbetennelse. 

Det ville være direkte uforsvarlig å konkludere med det ene eller det andre på et forum.

Ut fra symptombildet du beskriver; at smertestillende ikke har effekt, følelsen av å være skikkelig dårlig, smerter av og på, gjør at jeg må råde deg å oppsøke lege.

Lenke til kommentar

Plaget med løs eller hard avføring som du ikke har fått noen forklaring på? Hvis ja til en av delene, bør du kontakte lege. Ellers kan du kontakte egen fastlege dersom magesmertene blir verre eller ikke avtar. Dette må du selv føle på. Alvorlige smerter pleier vi å ta ganske seriøst uten å kunne noe særlig om kroppen. Er du bekymret og merker at dette er ugreit, er det helt innafor å oppsøke legehjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...