inaa Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 94 prosent av norske ledere tror de har den digitale kompetansen de trenger i bedriften: – De har sannsynligvis et problem (Ekstra) Lenke til kommentar
morten7 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Satt på spissen er en bedrift 100% effektivisert når det ikke er behov for ansatte. På veien dit vil man effektivisere bort kjedelige oppgaver og gi mer spennende og spesialiserte tilbake. Dette gjør både hverdagen mer spennende, og de ansatte mer produktive. Mengden penger i verden er ikke fast. Fikser du på bilen din har verdien økt, men pengemengden er den samme. Har du utviklet software som fikser alle biler i automatisk, har du generert verdi for hele samfunnet. Middelklassen er satt på spissen dette, en klasse som genererer verdi ut av "ingenting". Igjennom software kan man skape mer verdi ut av "ingenting". Jeg tror ingen klarer å holde software som produserer varer ut av "ingenting" skjult. Så verdien vil komme tilbake til samfunnet igjennom lavere kostnader for tilsvarende/bedre kvalitet. Forståelsen av mulighetene og fordelene på lang sikt tror jeg ikke ledere forstår. Jeg tror alle tjener på lang sikt av å pushe teknologien så langt at man får et samfunn som genererer uendelig med verdi av ingenting. Trekker man parallellen mellom middelklassen og software, som nevnt over, vil den smarte innse at det vil skapes et stort gap mellom middelklasse og superrike i perioder med høy grad av innovasjon og lavt gap i perioder med diffusjon av kunnskapen. Jeg for min del vil helst leve i en periode av høyt gap, for da skapes det i snitt mer til de på midten også. Stiller meg undrende til hvorfor vi ikke setter pris på at det oppstår ulikheter? Med den viten at vi vet at den vil utlikne seg.. eller kanskje det er sammenheng mellom lav innovasjon i Norge og at vi ser ned på de superrike. Endret 29. august 2017 av morten7 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Trekker man parallellen mellom middelklassen og software, som nevnt over, vil den smarte innse at det vil skapes et stort gap mellom middelklasse og superrike i perioder med høy grad av innovasjon og lavt gap i perioder med diffusjon av kunnskapen. Jeg for min del vil helst leve i en periode av høyt gap, for da skapes det i snitt mer til de på midten også. Stiller meg undrende til hvorfor vi ikke setter pris på at det oppstår ulikheter? Med den viten at vi vet at den vil utlikne seg.. eller kanskje det er sammenheng mellom lav innovasjon i Norge og at vi ser ned på de superrike. Jeg vet ikke om det var voldsom innovasjon i middelalderen, men det var stor forskjell mellom fattig og rik. Jeg kjøper ikke antagelsen om at det er en direkte relasjon mellom graden av innovasjon og inntektsgap. -k 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå