NTB - digi Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 300 kommuner er uten hurtigladere Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Må få opp farten på kommunesammenslåinger da.. 7 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Må få opp farten på kommunesammenslåinger da.. Hehe, plutselig ser statistikken mye bedre ut! 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Hjelper lite med hurtigladere når selve laderen ikke fungerer.. En 2.5 timer tur fra KR.S til Arendal og tilbake ble en 8 timer tur.. Hurtigladeren som har ligget foran i vår I3 i 2.5 år fungerte ikke konkluderte vi etter å ha prøvd tre ladestasjoner. Snakket med viking-fyren. Han hadde faktisk aldri kjørt med en I3 bakpå, men endel Tesla og El bilene til VW derimot. Endret 29. august 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke. Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer. Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke. Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer. Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten. Får bygge du da:) 4 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke. Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer. Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten. Får bygge du da:) Intet problem å bygge hydrogenstasjoner, vi har et utmerket norsk selskap (NEL) som kan gjøre dette. Problemet er at norske kunnskapsløse politikere er hjernevasket av superselgeren Elon Musk til å tro at elbiler er det eneste riktige. Det er helt utrolig hvordan han har klart å selge seg inn hos ledende norske politikere. Vi bruker rundt 9 milliarder kroner hvert år på å subsidiere elbiler fulle av "blodmetaller" fra lovløse og borgerkrigsherjede Kongo. Istedenfor å indirekte subsidiere våpen til barnesoldatene i Kongo kan vi bruke pengene på å bygge ut et skikkelig nettverk av hydrogenstasjoner. Prisen på elbilbatterier stiger allerede på grunn av mangel på metaller, og de har ingen fremtid før det skjer en revolusjon på batterifronten. Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke. Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer. Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten. Får bygge du da:) Intet problem å bygge hydrogenstasjoner, vi har et utmerket norsk selskap (NEL) som kan gjøre dette. Problemet er at norske kunnskapsløse politikere er hjernevasket av superselgeren Elon Musk til å tro at elbiler er det eneste riktige. Det er helt utrolig hvordan han har klart å selge seg inn hos ledende norske politikere. Vi bruker rundt 9 milliarder kroner hvert år på å subsidiere elbiler fulle av "blodmetaller" fra lovløse og borgerkrigsherjede Kongo. Istedenfor å indirekte subsidiere våpen til barnesoldatene i Kongo kan vi bruke pengene på å bygge ut et skikkelig nettverk av hydrogenstasjoner. Prisen på elbilbatterier stiger allerede på grunn av mangel på metaller, og de har ingen fremtid før det skjer en revolusjon på batterifronten. Ikke noe problem å bygge hydrogenstasjoner. Derimot er det problematisk å finansiere bygging av de siden man må bruke 20 ganger mer penger enn på en hurtiglader. Ellers er du fullstendig på bærtur i forhold til batterier. Det er ingen prisstigning på batterier. De blir stadig billigere etter hvert som produksjonskapasiteten øker. Gjør også oppmerksom på at hydrogen biler er hybrider som også har batterier. Så om du har samvittighetsproblemer, på grunn av metaller som inngår i batterier, hjelper det lite å satse på hydrogen. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke. Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer. Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten. Får bygge du da:) Intet problem å bygge hydrogenstasjoner, vi har et utmerket norsk selskap (NEL) som kan gjøre dette. Problemet er at norske kunnskapsløse politikere er hjernevasket av superselgeren Elon Musk til å tro at elbiler er det eneste riktige. Det er helt utrolig hvordan han har klart å selge seg inn hos ledende norske politikere. Vi bruker rundt 9 milliarder kroner hvert år på å subsidiere elbiler fulle av "blodmetaller" fra lovløse og borgerkrigsherjede Kongo. Istedenfor å indirekte subsidiere våpen til barnesoldatene i Kongo kan vi bruke pengene på å bygge ut et skikkelig nettverk av hydrogenstasjoner. Prisen på elbilbatterier stiger allerede på grunn av mangel på metaller, og de har ingen fremtid før det skjer en revolusjon på batterifronten. Hydrogen har da fordelene de også, de får støtte til stasjoner osv. Så det du sier er bare vas. Spessielt det siste med batteripriser, de raser nedover.. 3 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Hjelper lite med hurtigladere når selve laderen ikke fungerer.. En 2.5 timer tur fra KR.S til Arendal og tilbake ble en 8 timer tur.. Hurtigladeren som har ligget foran i vår I3 i 2.5 år fungerte ikke konkluderte vi etter å ha prøvd tre ladestasjoner. Snakket med viking-fyren. Han hadde faktisk aldri kjørt med en I3 bakpå, men endel Tesla og El bilene til VW derimot. Nå står vel hurtigladerne stasjonært, og er ikke montert i bilen. Men det var kanskje uansett saken i bilen som ikke virket, da? ? 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Det vil altså koste 3 milliarder kroner å bygge ut de ladestasjonene som mangler. Hvem betaler egentlig dette, og hvem betaler for driften av ladestasjonene, strømmen osv? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Det vil altså koste 3 milliarder kroner å bygge ut de ladestasjonene som mangler. Hvem betaler egentlig dette, og hvem betaler for driften av ladestasjonene, strømmen osv? Hurtigladere koster penger, altså står billistene for det. Enova er nok inne med støtte. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Så alle hurtigladere driftes av private selskaper, slik som Fortum, BKK eller lignende, og finansieres av elbileiere. Er det kun vanlige ladere kommunene setter opp, som er gratis ? Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Så alle hurtigladere driftes av private selskaper, slik som Fortum, BKK eller lignende, og finansieres av elbileiere. Er det kun vanlige ladere kommunene setter opp, som er gratis ? Det er vel bare Tesla som har gratis hurtiglading..i allefall fram til for litt siden.De laderne som kommunen setter opp, og i noen tilfeller kjøpesentere, hoteller osv, er stort sett gratis. Ellers koster hurtiglading ca 2.50kr PR minutt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 (endret) 3 milliarder, det blir rundt 30 000 kr for hver av de ca 100 000 elbilene som ikke er en Tesla. Stadig flere elbiler skal komme med brukbar rekkevidde og dermed langt mindre behov for slike stasjoner. Vil de noen sinne gå i null om kundene skal betale 2,5 kr/min? (som regel maks ~0,37 kWh/min -> ~6,8 kr/kWh) og de har driftsutgifter på minst 1 kr/kWh? Edit: Ellers enig i at at tallet 300 kommuner hovedsaklig forteller at vi har for mange småkommuner. Endret 6. september 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
victorosbourne Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 @2LK70DN1 Hydrogen bilen er allerede avgiftsfri og ønsket fredet lenger enn batteribilen. I tillegg er ikke bare hydrogenbilen avgiftsfri men har fått direkte innsprøytning av EU subsidier at Hyundai ix35 bilene som koster 1,2 millioner selges nå for 750.000. Så klager du over Tesla? I følge tilsagnene fra ENOVA har hydrogenstasjoner blitt subsidiert flere ganger mer enn alle hurtigladerstasjoner for elbil tilsammen.Flere titalls millioner er spyttet inn i hydrogen, usle 14 millioner til hurtigladere. Likevel er det bare 9 stasjoner sammenlignet med noen tusen laderstasjoner for batteribiler. Batteribiler betaler i det minste fulle avgifter når de lades hjemme som de gjør mesteparten av tiden. Hydrogen er ikke bare avgiftsfri den er også direkte subsidiert til 9 kroner mila. gled deg når avgiftene skal legges på og subsidiene forsvinner. Ingenting som heter billig hydrogen. Den som er billig blir ikke akkurat lagd av vannkraft. Hydrogen er allerede tungt subsidiert allerede. Mye mer enn batteribiler. Og hvis det er så veldig fantastisk hvorfor har du ikke løpt ut og kjøpt deg en eksplosiv... eksklusiv hydrogen bil allerede? Tror du at staten hadde dratt inn 9 milliarder hvis elbilen ikke hadde vært avgiftsfri? Du høres ut plateselskapene som klager over at noen piratkopierer sangene og de har hittil tapt 2 millioner kroner per sang. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå