Gå til innhold

300 kommuner er uten hurtigladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper lite med hurtigladere når selve laderen ikke fungerer..

 

En 2.5 timer tur fra KR.S til Arendal og tilbake ble en 8 timer tur.. Hurtigladeren som har ligget foran i vår I3 i 2.5 år fungerte ikke konkluderte vi etter å ha prøvd tre ladestasjoner. 

 

Snakket med viking-fyren. Han hadde faktisk aldri kjørt med en I3 bakpå, men endel Tesla og El bilene til VW derimot.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke.

 

Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer.

 

Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke.

 

Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer.

 

Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Får bygge du da:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke.

 

Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer.

 

Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Får bygge du da:)

Intet problem å bygge hydrogenstasjoner, vi har et utmerket norsk selskap (NEL) som kan gjøre dette. Problemet er at norske kunnskapsløse politikere er hjernevasket av superselgeren Elon Musk til å tro at elbiler er det eneste riktige. Det er helt utrolig hvordan han har klart å selge seg inn hos ledende norske politikere.

 

Vi bruker rundt 9 milliarder kroner hvert år på å subsidiere elbiler fulle av "blodmetaller" fra lovløse og borgerkrigsherjede Kongo. Istedenfor å indirekte subsidiere våpen til barnesoldatene i Kongo kan vi bruke pengene på å bygge ut et skikkelig nettverk av hydrogenstasjoner.

 

Prisen på elbilbatterier stiger allerede på grunn av mangel på metaller, og de har ingen fremtid før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Lenke til kommentar

 

 

Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke.

 

Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer.

 

Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Får bygge du da:)

Intet problem å bygge hydrogenstasjoner, vi har et utmerket norsk selskap (NEL) som kan gjøre dette. Problemet er at norske kunnskapsløse politikere er hjernevasket av superselgeren Elon Musk til å tro at elbiler er det eneste riktige. Det er helt utrolig hvordan han har klart å selge seg inn hos ledende norske politikere.

 

Vi bruker rundt 9 milliarder kroner hvert år på å subsidiere elbiler fulle av "blodmetaller" fra lovløse og borgerkrigsherjede Kongo. Istedenfor å indirekte subsidiere våpen til barnesoldatene i Kongo kan vi bruke pengene på å bygge ut et skikkelig nettverk av hydrogenstasjoner.

 

Prisen på elbilbatterier stiger allerede på grunn av mangel på metaller, og de har ingen fremtid før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Ikke noe problem å bygge hydrogenstasjoner. Derimot er det problematisk å finansiere bygging av de siden man må bruke 20 ganger mer penger enn på en hurtiglader.

 

Ellers er du fullstendig på bærtur i forhold til batterier. Det er ingen prisstigning på batterier. De blir stadig billigere etter hvert som produksjonskapasiteten øker.

 

Gjør også oppmerksom på at hydrogen biler er hybrider som også har batterier. Så om du har samvittighetsproblemer, på grunn av metaller som inngår i batterier, hjelper det lite å satse på hydrogen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Mye bedre å bygge hydrogenstasjoner. Hydrogen laget vha overskuddskraft er uten tvil det mest miljøvennlige drivstoffet, det kan brukes av alle og det tar 3 minutter å tanke.

 

Elbiler er matpakkebiler for middelklassen med 2 biler og carport med lademulighet. For alle andre er de fullstendig ubrukelige. Elbiler er også fulle av sjeldne og dyre "blodmetaller" fra konfliktområder. Vi ser allerede at prisen på batterier stiger pga mangel på råvarer.

 

Elbiler til alle er både uetisk og utopisk før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Får bygge du da:)

Intet problem å bygge hydrogenstasjoner, vi har et utmerket norsk selskap (NEL) som kan gjøre dette. Problemet er at norske kunnskapsløse politikere er hjernevasket av superselgeren Elon Musk til å tro at elbiler er det eneste riktige. Det er helt utrolig hvordan han har klart å selge seg inn hos ledende norske politikere.

 

Vi bruker rundt 9 milliarder kroner hvert år på å subsidiere elbiler fulle av "blodmetaller" fra lovløse og borgerkrigsherjede Kongo. Istedenfor å indirekte subsidiere våpen til barnesoldatene i Kongo kan vi bruke pengene på å bygge ut et skikkelig nettverk av hydrogenstasjoner.

 

Prisen på elbilbatterier stiger allerede på grunn av mangel på metaller, og de har ingen fremtid før det skjer en revolusjon på batterifronten.

Hydrogen har da fordelene de også, de får støtte til stasjoner osv. Så det du sier er bare vas.

 

Spessielt det siste med batteripriser, de raser nedover..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hjelper lite med hurtigladere når selve laderen ikke fungerer..

 

En 2.5 timer tur fra KR.S til Arendal og tilbake ble en 8 timer tur.. Hurtigladeren som har ligget foran i vår I3 i 2.5 år fungerte ikke konkluderte vi etter å ha prøvd tre ladestasjoner. 

 

Snakket med viking-fyren. Han hadde faktisk aldri kjørt med en I3 bakpå, men endel Tesla og El bilene til VW derimot.

 

Nå står vel hurtigladerne stasjonært, og er ikke montert i bilen. Men det var kanskje uansett saken i bilen som ikke virket, da? ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så alle hurtigladere driftes av private selskaper, slik som Fortum, BKK eller lignende, og finansieres av elbileiere.

 

Er det kun vanlige ladere kommunene setter opp, som er gratis ?

 

Det er vel bare Tesla som har gratis hurtiglading..i allefall fram til for litt siden.

De laderne som kommunen setter opp, og i noen tilfeller kjøpesentere, hoteller osv, er stort sett gratis.

Ellers koster hurtiglading ca 2.50kr PR minutt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3 milliarder, det blir rundt 30 000 kr for hver av de ca 100 000 elbilene som ikke er en Tesla. Stadig flere elbiler skal komme med brukbar rekkevidde og dermed langt mindre behov for slike stasjoner. Vil de noen sinne gå i null om kundene skal betale 2,5 kr/min? (som regel maks ~0,37 kWh/min -> ~6,8 kr/kWh) og de har driftsutgifter på minst 1 kr/kWh?

 

Edit: Ellers enig i at at tallet 300 kommuner hovedsaklig forteller at vi har for mange småkommuner.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

@2LK70DN1 Hydrogen bilen er allerede avgiftsfri og ønsket fredet lenger enn batteribilen. I tillegg er ikke bare hydrogenbilen avgiftsfri men har fått direkte innsprøytning av EU subsidier at Hyundai ix35 bilene som koster 1,2 millioner selges nå for 750.000. Så klager du over Tesla? I følge tilsagnene fra ENOVA har hydrogenstasjoner blitt subsidiert flere ganger mer enn alle hurtigladerstasjoner for elbil tilsammen.Flere titalls millioner er spyttet inn i hydrogen, usle 14 millioner til hurtigladere. Likevel er det bare 9 stasjoner sammenlignet med noen tusen laderstasjoner for batteribiler. Batteribiler betaler i det minste fulle avgifter når de lades hjemme som de gjør mesteparten av tiden. Hydrogen er ikke bare avgiftsfri den er også direkte subsidiert til 9 kroner mila. gled deg når avgiftene skal legges på og subsidiene forsvinner. Ingenting som heter billig hydrogen. Den som er billig blir ikke akkurat lagd av vannkraft.

 

Hydrogen er allerede tungt subsidiert allerede. Mye mer enn batteribiler. Og hvis det er så veldig fantastisk hvorfor har du ikke løpt ut og kjøpt deg en eksplosiv... eksklusiv hydrogen bil allerede?

 

 

Tror du at staten hadde dratt inn 9 milliarder hvis elbilen ikke hadde vært avgiftsfri?

Du høres ut plateselskapene som klager over at noen piratkopierer sangene og de har hittil tapt 2 millioner kroner per sang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...