Gå til innhold

Kjøpe demo eller nytt Asus A7N8X?


dork

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et Asus A7N8X hovedkort, og etter et søk i prisguiden fant jeg disse demokortene hos komplett:

 

1. Asus A7N8X hovedkort for Socket A nForce2-SPP/MCP, ATX, USB, LAN-Demo

 

Listepris: 650,00. Webpris: 520,01 Vekt m/emballasje: 1.30 kg Oppkrav - Posten NOK 110,36 inkl. mva. Totalt: 630,37

 

 

 

 

2. Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A 400/MCP,ATX,ATA133,USB,LAN- Demo

 

Listepris: 650,00. Webpris: 520,00 Vekt m/emballasje: 1.20 kg Oppkrav - Posten NOK 110,36 inkl. mva. Totalt: 630,36

 

 

 

 

3. Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP,ATX,1394,USB,Dual LAN -Demo

 

Listepris: 700,00 Webpris: 559,99 Vekt m/emballasje: 1.30 kg Oppkrav - Posten NOK 110,36 inkl. mva. Totalt: 670,35

 

 

 

 

4. Asus A7N8X-VM hovedkort for Socket A nForce2IGP/MCP,VGA,m-ATX,USB,LAN-Demo

 

Listepris: 700,00. Webpris: 559,99 Vekt m/emballasje: 1.06 kg Oppkrav - Posten NOK 112,84 inkl. mva. Totalt: 672,83

 

For alle kortene gjaldt: NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + + mangler!!!) Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

 

 

 

A7N8X-VM kortet så jeg at bare har 3 PCI-sloter, så den skipper jeg, men de andre ser ut som de er like på bildet. Er A7N8X og A7NX-X like?

 

Manglende drivere og manual er vel ikke noe stort problem da jeg sikkert finner det på nettet, men kabler m.m blir vel fort noen kr ekstra? Det billigste "ikke-demo" A7N8X-X kortet er hos ITbutikken med alt inkl. så det vil jo være bedre kjøp såvidt jeg skjønner:

 

 

 

 

5. ASUS A7N8X-X - Hovedkort - ATX - nForce2 400 - LAN EN, Fast EN

 

Pris 623,37 NOK Nordea e-betaling m/gebyr: 3,10 Frakt1,1 kg: 100,84 Totalt: 727,31

 

Kabler inkludert: IDE-kabel, 1 x diskettkabel. Inkludert programvare: Drivers & Utilities, ASUS PC Probe, PC-cillin 2002.

 

 

 

 

Mens det billigste "ikke-demo" A7N8X Deluxe/GD kortet er betydelig dyrere, men der følger jo alle kabler m.m med:

 

6. ASUS A7N8X Deluxe Gold - Hovedkort - ATX - nForce2 SPP - LAN EN, Fast EN";"MBPC nF2 SA ATX 3xDDR SATA AUD 2LAN 6xUSB2

 

Pris: 954,47 NOK Nordea e-betaling m/gebyr: 3,10 Frakt 1,6 kg: 100,84 Totalt: 1058,41

 

Kabler inkludert: 2 x Seriell ATA-kabel, 1 x IDE-kabel, 1 x diskettkabel. Inkludert programvare: Adobe Acrobat Reader, Drivers & Utilities, 3Deep, PC-cillin 2002, Winbond Voice Editor, ASUS Live Update, InterVideo WinCinema.

 

 

 

Utfra prisene så skjønner jeg at deluxe-kortet er bedre, men vil jeg spare på å kjøpe demokortet fra komplett? Jeg setter pris på å få info om forskjellene på kortene også.

 

Digresjon: Bemerk portoforskjellen på den letteste pakka og de tre andre hos Komplett. Snodig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha, en for og to imot demo, men den siste bare før jul? Que? Fordi det er større demomarked i januar, eller er det en annen grunn?

 

Jeg føler liksom ikke at jeg fikk noe bedre grunnlag å bestemme meg for dette?

Noen andre kommentarer kanskje?

 

Og hva er forskjellene på A7N8X, A7N8X-X og Deluxe da?

Lenke til kommentar
[quote name='sveinsel' date='09/12/2003 : 01:27'] [url="http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n8x/overview.htm"]Se selv eller start en ny tråd Husk topic.....[/url]  :xmas: [/quote]
Takk for linken, den ga svar på alt, men hallo?? jeg spørte i trådstarten om det der! Og det _er_ et relevant spm innenfor topic. Jeg kan ikke ta stilling til å kjøpe demo/nytt av de ovennevnte ifht pris på demo/nytt og de forskjellige versjonene av kortet når jeg ikke kan se forskjell. Til sammenligning kan du ikke kjøpe f.eks en kokosnøtt, om du aldri har spist det før, uten å ta en risiko på at du ikke liker det. Men hvis du spør noen som har spist kokos før om de kan forklare hva det smaker som, så har du jo eliminert endel av sjansen for at du ikke liker det. Da har du ett bedre grunnlag for å vurdere å kjøpe kokosnøtta eller ikke. :yes:

Dessuten er ikke forumet så pirka nøye på topic som du skal ha det til. Det hadde jo seff vært noe annet om jeg hadde kommet med ett spm om f.eks tastatur. Eller spm om ett anna HK. :)

Jeg bemerker også at du sjøl svarer på det du mener er OT. :yes:

Ikke surt ment..

Edit: Jeg syns forresten det er snodig at det bare er tre stk som har en mening om demo/nytt. Merkelig vil nå jeg si *klør meg i hue* Endret av dork
Lenke til kommentar

En ting som var kjipt med demo kortet jeg kjøpte fra komplett var at det ikke fulgte med noe stash (ide kabel + manual + cd), ellers var det helt greit - vet jo ikke om et nytt kort fungerer heller.

 

Heldigvis klarte jeg å grave frem noen gamle kabler fra en kasse etter en stund, men hvis du har mangel på idekabler er det ikke sikkert de følger med "demo" hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv og vurderer å bestille A7N8X Deluxe/GD. Jeg kommer nok med å ende opp med å IKKE ta demo-kortet fra komplett. Kjøper det heller på mpx.no til 949 kr. Det er kun 389 kr i forskjell.

 

Grunnen til at jeg går for "vanlig pakke" er at jeg ikke har s-ata kabler fra før. Du får to stk av de. Du får også usb og firewire bracket, noe som kan vær kjekt å ha.

 

I tillegg får du også:

Ide kabler

Diskettstasjon kabel

Com2 bracket

Jumpere

I/O shield

Manual og cd

Lenke til kommentar
men så ble det smertelig dyrt alikevel når ingenting funker.

Uten at jeg har sjekka så får man da vel en viss garantiperiode også på demo, uansett har man normal reklamasjonsrett, sålenge det er varen det er noe galt med og ikke brukeren.

 

hvis du har mangel på idekabler er det ikke sikkert de følger med "demo" hovedkortet.

----------->

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + + mangler!!!)
Jeg har bare de kabla som er på den senil demente maskina mi fra 1998, og der er ikke max transporthastighet på kabelen noe å skryte av såvidt jeg har skjønt. Så har forutsett at jeg må ha nye kabler.

 

Hva er forresten brackets og IO shield? (hvilket seff også er et OnTopic spm, Sveinsel. hehe)

Endret av dork
Lenke til kommentar
ikke har s-ata kabler fra før. Du får to stk av de. Du får også usb og firewire bracket, noe som kan vær kjekt å ha.

 

I tillegg får du også:

Ide kabler

Diskettstasjon kabel

Com2 bracket

Jumpere

I/O shield

Manual og cd

Dette høres som veldig vektige grunner uten at jeg veit hva disse bracketsene og IO shield er for noe.

 

Jeg har én S-ATA kabel fra før og diskettkabel

 

Brackets -> metallplate med utgangsporter til f.eks USB

IO shield -> Metallplate til å sette ved utgangene på hovedkortet, slik det blir "tett"

Aha, flotters! Da ser det vel ut som at jeg må ende med "non-demo" jeg óg!

 

"tett"?? tett for hva?

 

Men jeg skjønner ikke offer dem ikke selger med demokortet med disse bracketsene da? De kan da umulig bli ødelagt av å ha vært demo, eller bvare _allesammen_?

Endret av dork
Lenke til kommentar
"tett"?? tett for hva?

 

Men jeg skjønner ikke offer dem ikke selger med demokortet med disse bracketsene da? De kan da umulig bli ødelagt av å ha vært demo, eller bvare _allesammen_?

Forklaring på I/O shiled -> http://www.rackmount.com/Rackmt/ATXIOShields.htm

 

<teori>

Såkalte demo/b_vare kort er i enkelte tilfeller kort som de har fått i erstatning fra leveradøren. Jeg regner med de bare får kortet i retur av dem og har derfor kun kortet å selge. Ikke spør meg hvor det har blitt av alt ekstrautstyret.

</teori>

 

Hvis noen har en annen forklaring på dette så kom med det.

Lenke til kommentar
IO shield -> Metallplate til å sette ved utgangene på hovedkortet, slik det blir "tett"

Ett cover som dekker _alt_ på baksida?

Det er den metallplata PS2, USB, Com & LPT-portene stikker ut av.

 

DSCN6360.jpg

 

 

DSCN6361.jpg

 

 

DSCN6362.jpg

 

 

Bildene tatt fra bygge PC-guider til hw.no

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Nostradamus: Umulig å skjønne feil med det innlegget. hehe.

Det må vel være det best beskrivende svar på et spm evvah...

 

Jeg tror nok jeg safer med det "non-demo"-kortet. Men da venter jeg til over i januar og ser om det skjer noe på markedet etter julebytting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...