Gå til innhold

Vi spurte digi-leserne hva de skulle stemme i år. Resultatet ble mildt sagt overraskende

Anbefalte innlegg

De loggene der er ikke "vage indisier", de er ganske åpenbare manipulasjoner. Men ta det for hva det er verd, man forandrer resultatet på en slik poll bare med å legge ut en tweet til sine politiske medspillere. Jeg tror likevel at vi kan ta noen grove antakelser basert på det - etter at de mest tallrike manipulasjonsforsøkene er korrigert bort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, når alt du har er tidspunkt og parti er det vagt. Det er ingenting her som sender alt i retning av et fåtall personer.

Det henger ikke på greip at folk skal sitte der og klikke i timesvis, heller - for noe så betydningsløst som en poll på internett. Folk har da bedre ting å ta seg til om det er politisk påvirkning som er målet. Skrive leserinnlegg i aviser, diskutere politiske innfallsvinkler på internforumet, eller what not. Skjønt, hva vet vel jeg - det kan jo være en 12-åring som har hengt for mye på /b/ som har slengt ut et 20-talls stemmer, og like gjerne kunne gjort det for Alliansen e.l. :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke engang en bot. Nettlesere kan settes til å sende en forespørsel periodisk, på sekund eller minutt. Husker det var et eget menypunkt i gamle Opera. 

Ja, og dette er ikke akkurat snakk om å kastes i fengsel eller noe, det er en poll på nett "vage" (dvs kraftige) indisier er mer enn nok.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig, kanskje jeg skal spørre deg. Jeg ser på det som en sideforespørsel. :)
Sjekket det nettopp opp med min nettleser og Vivaldi skulle få det "neste år" - for 9 måneder siden. Det fungerer rett og slett slik at man får en ekstra reload-mulighet i nettleserens meny. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan vel ikke forvente stort mer når man setter opp en spørreundersøkelse med Google Forms?

Det var jo trivielt å stemme så mange ganger man ønsker, uten at jeg gjorde det.
Det eneste man trenger å gjøre er å sende en POST request til

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3hxAV7r7uM8g67sK2PiZ6Bu3EhMnm1t8rSvrHohhYtaIxWg/formResponse

med dataene

entry.366340186 : Senterpartiet
fvv : 1
draftResponse : %5Bnull%2Cnull%2C%222177468854166038515%22%5D%0D%0A
pageHistory : 0
fbzx=2177468854166038515

Og en stemme på Senterpartiet er registrert. Det tar fem minutter å hoste opp et script i nesten et hvilket som helst språk som gjør dette automatisk med ujevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...