Blå_kjole Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Hei Jeg har en kjæreste som jeg ikke hører så ofte ifra... Vi har hvert vårt liv, men vi ser for oss en framtid sammen... Jeg har sagt at jeg trenger kontakt ofte - et ikon på sms holder lenge... Dette fordi jeg blir usikker når jeg ikke hører ifra han - som om jeg tror at han ikke er interessert mer... Han benekter dette og sier bare at han ikke er flink til sms'er. Jeg vet han har kontakt med kompiser, så da tenker jeg - hvorfor ikke med meg... Det kan gå dager mellom hver sms jeg får, ses gjør vi kanskje annenhver helg - "fordi han har behov for å gjøre andre ting". Vi bor en halvtime fra hverandre... Vi har barn på hvert vårt hold og har tilbragt tid sammen som en "stor"familie. Jeg prøver å begrense meg på sms i håp om at han vil "savne" meg, men for meg er det ikke naturlig å være stille i opptil tre dager før jeg gir meg til kjenne igjen... Han sier han vil ha meg og er interessert i meg, men jeg blir frustrert fordi jeg ikke forstår.. Så da: hva tenker, synser og tror du om dette? Hvorfor blir man stille? Hvorfor vil man ikke ses oftere? Leker han med meg... Endret 28. august 2017 av Blå_kjole Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Leker og leker. Jeg tenker at dette bør helst dreie seg om deg og dine preferanser. Du må kartlegge hans sterke og svake sider, sammenligne dem, og ta et valg én gang for alle om du vil fortsette å ha det sånn. For jeg tviler på at du vil klare å endre hans personlighet. Selv om du får det til, så tenker jeg det skal mye til for at det er en naturlig endring for hans del, da gjør han det mest for -din- skyld, og ikke for -hans egen- skyld. Det beste er nok om du bestemmer deg én gang for alle. Det finnes flere fisk i havet. Deretter tar du noen alvorlige samtaler med han. Du må få opp selvtilliten din, siden dette tærer så mye på deg, så er dette en "dead end". Jeg tenker også at det er veldig individuelt hvor mye nærhet og bekreftelse på kjærligheten alle trenger. Men fellesnevneren er at begge må være åpne og ærlige, og jobbe for forholdets beste. Hvis han viker unna og ikke gir deg direkte svar når du spør direkte .. da er det et tydelig tegn på at han synes det er et ubehagelig tema. Da må du bestemme deg for om dette er noe du vil ha i livet eller ikke. Det kommer til syvende og sist ned til deg selv. -Vil- du ha det sånn som du har det? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Noen folk bare bryr seg ikke om SMS/meldinger, og har ikke et så stort behov for kontinuerlig kontakt. Det betyr ikke at de leker, det betyr bare at det er sånn de er. Hvis dette er viktig for deg, må du snakke med ham og se om dere kan finne en løsning dere begge kan leve med. Går ikke det – vel, så sier jo det også noe. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Er i ett forhold med en kar som er noe av det samme, men nå er vi begge relativt unge og uten barn så jeg kan mase og mase og mase til jeg får det jeg vil ha, som er oppmerksomheten hans. Jeg maser pga han har sagt at jeg må være bestemt, mer egoistisk og mase når det er noe jeg vil ha fra han, da vi har pratet om dette gjentatte ganger. Han har ikke så stort behov for å kontakte meg så ofte, men det har jeg og da er egentlig ansvaret hos meg til å ta det jeg vil ha ut av forholdet. Hadde han ikke vært villig til å kompromissere på en eller annen måte så hadde jeg bedt han ryke og reise. Min idee av ett godt forhold er to stk som jobber sammen som ett lag, ikke to halvdeler som såvidt gidder å finne tid til hverandre. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Du burde ta en skikkelig prat med han. For dette går ikke. Du kommer til å føle deg needy og ulykkelig. Det handler ikke om hvorvidt han er "flink til SMS" eller ikke. I så fall kunne han ringt deg. Skype e.l. Så det er bare en dårlig unnskyldning. Ikke finn deg i dette. Men prat med han før du tar noen større avgjørelse. Lenke til kommentar
Blå_kjole Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Takk for svar, det gjør godt å få andres tanker og meninger. Jeg kjenner at jeg sliter med å forstå stillheten til tider... Det tar jo bare to sek å sende et ikon... Når det er sagt så beviser han til gangs at det er meg han vil ha når vi er sammen - er vel kanskje derfor jeg er her fortsatt. Har tenkt mange ganger å gå min vei, men innerst inne vet jeg at dette er en gutt å satse på. Likevel tærer dette på meg... Derfor godt å lese hva andre mener jeg bør gjøre, ikke gjøre og forklare - slik at jeg kan trekke essensen ut av hvert svar og kanskje finne en forståelse på hvorfor noen menn/gutter velger stillhet... Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Alle forhold er jo forskjellige, alle mennesker er forskjellige, og alle forandrer seg over tid. Noen forhold er lagd som om de passet sammen hele livet, andre er det litt forskjeller i, andre er totalt destruktive. Så har man de som faktisk -liker- at det er litt friksjoner, så det ikke blir for stille. Alle forhold har nyanser. Du må finne ut om dette er et forhold du kunne tenke deg å være i for resten av livet. Om du kan finne deg i at positivene veier opp negativene, om de kan jobbes ut over tid. Hvordan -du- vil forandre deg i fremtiden også, hvem skal du være om 30 år? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Det har lite med at de er menn å gjøre, det er så enkelt at han ikke ser behovet for kontakt via sms eller noe sånt, sånn som noen folk fint kan gå rundt naken mens andre er mer beskjedne og vil heller dekke seg til - ingen av disse alternativene er negative i seg selv, det bare viser hvor forskjellige vi er på alle mulige måter. Du vil basically at han skal prate ditt kjærlighetsspråk istedenfor det han er vandt til, da må du nesten pushe litt på og fortelle han hva du vil han skal gjøre, så konkret som mulig så det blir ingen misforståelser, så får han ta ett valg om han ønsker å være med på et kompromiss dere begge kan leve med, og så får du ta valget utifra hva han velger om du klarer og ønsker å leve med valget hans. Endret 30. august 2017 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå