Adrax Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg har blitt tilbudt av sjefen min å ta G1 Mobilkran-kurs. Har fått et par dager på å tenke på det. Noen som har den minste aning om hva en kranfører ligger på i timen? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Spør sjefen din. Lønn er satt etter avtale, så kva din sjef er villig til å betale for ein kranførar er det berre sjefen din som veit. Det andre alternativet er å melde seg inn i ei fagforeining for denne yrkesgruppa og be om innsyn i den foreininga sin lønnsstatistikk for å sjå kva ein kranførar tjener andre plassar, men også her blir tala unøyaktige sidan tilbud og etterspørselen etter kranførarar vil variere frå plass til plass. Anna offentleg tilgjengeleg lønnsstatistikk er stort sett kun gjennomsnittslønn, noke som ofte er noke heilt anna enn det du kan forvente som startlønn. Ein anna ting du bør spørre deg er om du har noke som helst å tjene på å seie nei? Sjølv om du ikkje får høgare lønn etter å ha fått kurset heilt gratis av sjefen, så er det gratis kompetanseheving som gjer at du langt lettare kan få deg ein betre jobb seinare. Med slik kompetanse vil du også få ein meir variert arbeidsdag sidan du kan jobbe både med kranføring og det som du jobbar med i dag. Eg ser eigentleg berre fordelar med å takke ja, og særleg dersom du i dag ikkje har jobb så har du ingenting å tape på å ta kurset og jobben. For nesten uansett kor dårlig betalt jobben er, så er ein jobb med kompetansekrav betre betalt enn ein jobb utan kompetansekrav. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Altså, du får tilbud om å gå på kurs slik at du får en kompetanseheving men vil da tenke på det? Følger det med en avtale om binding til nåværende arbeidsgiver? Hvis ikke er dette en no-brainer. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Altså, du får tilbud om å gå på kurs slik at du får en kompetanseheving men vil da tenke på det? Følger det med en avtale om binding til nåværende arbeidsgiver? Hvis ikke er dette en no-brainer. Enig, sistnevnte er vell heller ikke helt innafor etter hva jeg har blitt fortalt. Har dog ikke sjekket det opp:) Må ts dog betale dette selv i noen form skjønner jeg saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå