Gå til innhold

Vil nytt skjermkort hjelpe meg i å hindre bluescreen


Gunnarto

Anbefalte innlegg

Har en maskin som er et par år gammel. Da jeg brygde den kjøpte jeg ikke det siste nye, men har en i7 4970K, 8gb DDR3 ram og et geforce 780 skjermkort.

Har slitt veldig med blue screen når jeg spiller warhammer total war. WHEA_ uncorrectable error er feilmeldingen jeg får. Mistenker at grunnen er at det blir for varmt og at maskinen derfor skrur seg av.

Har lyst til å spille warhammer total war 2 med maks oppløsning når det kommer, i hvert fall et minimum uten å få bluescreen.

- Sikkert ikke lett å si men er det stor sansynelighet for at bytte av skjermkort vil hindre meg fra å få bluescreen.

 

- Ser at det ligger 1080 modeller ute for salg for ned mot kr 5000, er dette gode kjøp eller burde jeg gå for noe som er dyrere. i så fall hvorfor. Har for øyeblikket ikke planer om å spiller på meg enn 1080p, men i løpet av vinteren håper jeg å få opgredert skjermen min til 1440p.

- Virker på ryktene som om ny generasjon kommer neste år. Det blir vel mest spekulasjoner men noen som har hørt noe om pris/ytelse mm.

- Bonusspørsmål: Vil dobling av rammen min til 16gb var til hjelp mot denne feilmeldingen?

Takker!


 




 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...