Gå til innhold

Politiske parti på Diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er det som representerer partiene?

Det er representanter partiene selv velger. Kontoene kan brukes av flere personer innad i det samme partiet.

Er Løvebakken altså ment som et slags internt debattforum? Eller er det bare slik at representantene for ett parti ikke får poste i andre partiers tråder, mens alminnelige brukere får det?

Tanken er at bare politiske parti får opprette tråder i "Løvebakken". Ordinære brukere får svare på trådene, men ikke opprette tråder. Parti A kan altså ikke svare i parti B sine tråder, med mindre det er del av et tilsvar. Dette for å unngå bla. trådkapring.

I "Spørretimen" får vanlige brukere opprette tråder (+ svare). Politiske parti kan ikke opprette tråder i denne kategorien, men kan svare på eksisterende tråder opprettet av ordinære brukere.

Håper dette var oppklarende!

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er at jeg mistenker at "trådkapring" utført av "sivile brukere" fort kan bli et vel så stort problem som at FRP kaprer tråden til AP. Det er imidlertid vanskelig å forby på en fornuftig måte, og greit å presisere at det ikke er det som forbys :)

Takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er at jeg mistenker at "trådkapring" utført av "sivile brukere" fort kan bli et vel så stort problem som at FRP kaprer tråden til AP. Det er imidlertid vanskelig å forby på en fornuftig måte, og greit å presisere at det ikke er det som forbys :)

Takk for oppklaringen!

Jeg forstår denne bekymringen. Retningslinjene gjelder fremdeles, også når det gjelder avsporing. Når et parti oppretter en tråd, skal tråden omhandle det temaet det politiske partiet legger frem. Ønsker man bare å diskutere en viss sak, kan man opprette en egen tråd i "Spørretimen". Vi håper selvsagt at brukerne våre rapporterer innlegg hvis man mener at dem bryter med retningslinjene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål om spørretimen: Hvor konkret må spørsmålet/-ene være rettet? Må man stille spørsmål til navngitte partier, eller kan man stille spørsmål av typen "Er det noen partier som...?" eller "Hvem passer for meg, som mener [sett inn smørbrødliste]?"

Vil dere godta tråder med negativt utgangspunkt, altså kritikk kamuflert som et spørsmål? (I så fall saklig formulert, formoder jeg.)

Siden forumet er "anonymt", kan vel partier i praksis ha opprettet vanlige brukere også, for å poste både selvros og kritikk av andre. Det har vi hatt eksempler på tidligere, om ikke så mange at det er noe stort problem.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål om spørretimen: Hvor konkret må spørsmålet/-ene være rettet? Må man stille spørsmål til navngitte partier, eller kan man stille spørsmål av typen "Er det noen partier som...?" eller "Hvem passer for meg, som mener [sett inn smørbrødliste]?"

Vil dere godta tråder med negativt utgangspunkt, altså kritikk kamuflert som et spørsmål? (I så fall saklig formulert, formoder jeg.)

Siden forumet er "anonymt", kan vel partier i praksis ha opprettet vanlige brukere også, for å poste både selvros og kritikk av andre. Det har vi hatt eksempler på tidligere, om ikke så mange at det er noe stort problem.

Geir :)

Vi tenker at det er naturlig å la det være opp til brukerne å formulere spørsmålene selv. Man kan stille spørsmål til navngitte, spesifikke partier, eller man kan stille mer åpne spørsmål rettet mot alle parti.

Vi godtar selvsagt tråder med (saklig) negativt utgangspunkt, eller kritikk kamuflert som spørsmål. Sistnevnte er en del av sjarmen i politikken, og ikke minst i den 'ekte' spørretimen på Stortinget. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kamuflering er det som gjør politikken dårlig mener nå jeg. Rett frem uten rom for misforståelser eller forsøk på å vri ting vekk fra utgangspunktet hadde vært det beste. Kanskje det vil gå bedre for seg i tekstform da man har bedre tid. Kan bli surrete når man har begrenset med tid da det gir større rom for å sno seg unna hvis man ikke har tid til å "ta dem".

Lenke til kommentar

Diskusjon.no er kanskje Norges største online diskusjonsforum (?) og det er slett ingen dum ide at den offentlige politiske diskusjonen skal foregå her også. Jeg tror partiene kan ha mye å tjene på det. Jeg har liten tro på at topp-politikerne vil sitte og skrive lange innlegg her, men det er mange lenger ned i partiapparetene som har god tid til dette.

Jeg håper også det kan bidra til mer interessante politiske diskusjoner. Så godt som alle politiske diskusjoner på denne tråden ser ut til å foregå mellom de aller mest marginale ytterpunktene på den politiske aksen og det blir så fjernt fra den norske virkeligheten at jeg mister interessen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...