Gå til innhold

Acer, zepto eller toshiba?


libussa

Anbefalte innlegg

Har sett at ganske mange her stiller omtrent samme spørsmål...men... vet ikke hva jeg bør velge!!!

 

Har tittet litt på Acer Travelbook 803Lmi og -Lci, Zepto 4100 og også en Toshiba SATA20S103... alle har noe de jeg ikke er 100% fornøyd (enten pris eller utstyr), og vet ikke hva jeg bør vektlegge mest...

Jeg bor i utlandet, men vil ha pc med norsk tastatur etc, så vil helst kjøpe pc "hjemme"... men da lurer jeg på hvorda det fungerer med garantien, bl.a. Vet Toshiba skal være ganske så bra på garanti, men har ikke funnet ut helt om de andre... Zepto er vel helst skandinavisk virker det som, betyr det at man må sende maskinen hjem til norge for å få reparasjon? på samme måte så det ut som om pc'er kjøpt på itbutikken må sendes tilbake dit hvis noe er galt... er ikke det ganske tungvindt?

Vil helst ha mobil prosessor (noe toshibaen ikke har... men den er derimot billigere enn de andre), men hvis harddisken bråker mye slik jeg har hørt den gjør på zeptoen er vi jo like langt...

og hvorfor fins det ingen tester her av Acer-maskinen? er ikke like lett å sammenlikne den med zeptoen da.. vet den fins på dinside.no hvor den var favoritt.. men... er ikke helt samme testene... !!

 

håper noen gidder hjelpe meg.. selv om dette nå ble langt spørsmål og masse mas...

:thumbs: libussa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer har europa garanti, så du trenger ikke levere den inn via itbutikken

Når det gjelder tester, så er det en test av TM800 Serien på www.barbara.no. du kan også se test av 803LCi på tomshardware.

Jeg valgte selv Acer, etter mye lesing rundt forbi på diverse nettsider.

Toshiba'en er nokså tung, så vist vekt er viktig så bør du ikke gå for den

modellen. Whitebox er de samme maskinen som zepto, sjekk http://www.whitebox.no

Lenke til kommentar
Prisene er uten mva. og OS

 

 

ja... så det der med eks og inkl. mva... men sammenligner med zepto og det er mellom 2 og 3000 kr billigere...

 

på whitebox kan man forresten bytte ut en combo dvd/cd-rw med en dvd-brenner... står ikke at det er noe annet enn dvd spiller/brenner.. men det er vel fortsatt cd-rw også? er kanskje et utrolig teit spørsmål, men akkurat det har jeg liksom ingen peil på!!

 

stor takk til alle snille hjelpsomme mennesker her! :cool:

Lenke til kommentar
ja... så det der med eks og inkl. mva... men sammenligner med zepto og det er mellom 2 og 3000 kr billigere...

 

på whitebox kan man forresten bytte ut en combo dvd/cd-rw med en dvd-brenner... står ikke at det er noe annet enn dvd spiller/brenner.. men det er vel fortsatt cd-rw også? er kanskje et utrolig teit spørsmål, men akkurat det har jeg liksom ingen peil på!!

 

stor takk til alle snille hjelpsomme mennesker her! :cool:

Whitebox er forsåvidt billge på pc'en i juletilbudet sitt. MEN hvordan i alle dager kan man ta 1798,- kr. Ja dere leser rett 1798 kr inkl MVA for å skifte fra 5400 RPM til 7200 RPM disk......Da blir jo ikke tilbudet så bra lenger. Og for meg er det uaktuelt å kjøpe en bærbar i dag uten 7200 RPM disk.

Lenke til kommentar

Whitebox er forsåvidt billge på pc'en i juletilbudet sitt. MEN hvordan i alle dager kan man ta 1798,- kr. Ja dere leser rett 1798 kr inkl MVA for å skifte fra 5400 RPM til 7200 RPM disk......Da blir jo ikke tilbudet så bra lenger. Og for meg er det uaktuelt å kjøpe en bærbar i dag uten 7200 RPM disk.

Såså, Dell tar over 4000,- (+ moms tror jeg) for å "oppgradere" til en 7200rpm disk på sine M60-modeller (og sikkert andre)... Eller om lag dobbelt av det en tilsvarende disk ville ha kosta å kjøpe på en gjennomsnitts nettbutikk...

Lenke til kommentar
Såså, Dell tar over 4000,- (+ moms tror jeg) for å "oppgradere" til en 7200rpm disk på sine M60-modeller (og sikkert andre)... Eller om lag dobbelt av det en tilsvarende disk ville ha kosta å kjøpe på en gjennomsnitts nettbutikk...

Vel, Zepto tar 800,- mellom en 60GB 5400 RPM og en 60GB 7200 RPM. Så vidt jeg vet (leste her på forumet) har f.eks Dell i8600 fått 7200 RPM disk?

 

Har også sjekket en del nettbuikker og der er det ca 600-800 i prisforskjell. Så med bakgrunn i det synes jeg at Whitebox tar i meste laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så med bakgrunn i det synes jeg at Whitebox tar i meste laget.

Argh. Naive meg punget selvfølgelig ut uten å snakke med dem først. Jeg er sikker på at hvis man ringer eller e-mailer dem angående temaet er de villige til å bøye seg litt. Bare til å nevne Zepto sine priser, med tanke på at disse to er i konkurranse med hverandre.

Lenke til kommentar
Argh. Naive meg punget selvfølgelig ut uten å snakke med dem først. Jeg er sikker på at hvis man ringer eller e-mailer dem angående temaet er de villige til å bøye seg litt. Bare til å nevne Zepto sine priser, med tanke på at disse to er i konkurranse med hverandre.

Vel, det kan du nå sikkert ha rett i. Skal de holde den prisen der på disken, vil jeg ha maskina ute disk, så kan jeg kjøpe den et annet sted.

 

Men siden du tydeligvis har en slik maskin. Så kanskje vi kan få høre litt om hvordan den er i bruk? Jeg tenker da på størrelse, kvalitetsfølelse, støy, ytelse, skjerm etc.

Lenke til kommentar
Argh. Naive meg punget selvfølgelig ut uten å snakke med dem først. Jeg er sikker på at hvis man ringer eller e-mailer dem angående temaet er de villige til å bøye seg litt. Bare til å nevne Zepto sine priser, med tanke på at disse to er i konkurranse med hverandre.

Vel, det kan du nå sikkert ha rett i. Skal de holde den prisen der på disken, vil jeg ha maskina ute disk, så kan jeg kjøpe den et annet sted.

 

Men siden du tydeligvis har en slik maskin. Så kanskje vi kan få høre litt om hvordan den er i bruk? Jeg tenker da på størrelse, kvalitetsfølelse, støy, ytelse, skjerm etc.

hvis du søker på forumet etter cl50 og whitebox cl50, så vil du nok skifte mening etterhvert. dårlig service, pipielyd i maskinen hele tida, osv. mange som sier at den er bra, kanksje den er det, men mye feil med maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hvis du søker på forumet etter cl50 og whitebox cl50, så vil du nok skifte mening etterhvert. dårlig service, pipielyd i maskinen hele tida, osv. mange som sier at den er bra, kanksje den er det, men mye feil med maskinen.

"Pipelyd hele tiden"? Du tar fullstendig feil. "Dårlig Service"? Du har ikke peiling. Pipelyden gjelder like mye for Zepto som for Whitebox og de færreste har den. Uansett er det bare å skifte vifte.

Lenke til kommentar
Argh. Naive meg punget selvfølgelig ut uten å snakke med dem først. Jeg er sikker på at hvis man ringer eller e-mailer dem angående temaet er de villige til å bøye seg litt. Bare til å nevne Zepto sine priser, med tanke på at disse to er i konkurranse med hverandre.

wh1t3inc.: Du hadde nok rett i dine antagelser. Jeg har nå hatt intens mail virksomhet med Whitebox i går og i dag. Og nå har de satt ned tilleggsprisen på 7200 RPM disken fra 1450,- til 595,- eks MVA. Dette må jeg si var gledelig og et stort pluss til Whitebox. Dette merket børr vurderes ved kjøp av bærbar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1t3inc.: Har du eller har du hatt denne pipelyden?

Hadde den før jeg leverte maskinen inn til service. Siden jeg fikk den tilbake har jeg hatt det 2-3 ganger, så jeg har ikke brydd meg med å fikse det. Sitter jeg i et stille rom og maskinen begynner å pipe, blåser jeg bare inn i vifta og kjøler den ned slik at den slutter å gnisse. Funker fint.

 

Men det er ingen stor sak, ganske blåst opp synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Argh. Naive meg punget selvfølgelig ut uten å snakke med dem først. Jeg er sikker på at hvis man ringer eller e-mailer dem angående temaet er de villige til å bøye seg litt. Bare til å nevne Zepto sine priser, med tanke på at disse to er i konkurranse med hverandre.

wh1t3inc.: Du hadde nok rett i dine antagelser. Jeg har nå hatt intens mail virksomhet med Whitebox i går og i dag. Og nå har de satt ned tilleggsprisen på 7200 RPM disken fra 1450,- til 595,- eks MVA. Dette må jeg si var gledelig og et stort pluss til Whitebox. Dette merket børr vurderes ved kjøp av bærbar.

før du eventuelt kjøper den, burde du lese disse innleggene her, så ser du hva jeg mener:

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=157326&hl=

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=160736&hl=cl50

 

dette var bare en liten del av hva jeg har lest om cl50 og deres feil, og om whitebox sin dårlige service. hvis du fortsatt aksepterer de tingene der, så må du værsågod å bare kjøpe den maskinen.

 

jeg syns ikke at det er god service å få maskinen 2-3 uker etter at den skulle komme, selvom de hadde gitt meg ekstra ting til maskinen. service er like viktig som pris. de sier hele tiden at maskinen er sendt, til flere stykker, noe den ikke er. elendig service. de har ingen unnskyldning når de sier at maskinen er sendt og forventet imorra. hadde de heller sagt at det var stor pågang og at de gjør sitt beste så greit kanskje, men de lyver, og det er uakseptabelt i mitt syn når jeg da betaler rundt 15k for en maskin.

Lenke til kommentar

Bærbare PC'er, som alt annet, er vel billigere i utlandet? Finnes kanskje en måte å få norsk tastatur hvis du kontakter produsenten? Acer sin travelmate 80x serie skal være knallbra. Hvis du ikke trenger radeon 9000 mobile grafikk-brikken kan du gå for en tilsvarende, billigere 66x-serie.

Lenke til kommentar
før du eventuelt kjøper den, burde du lese disse innleggene her, så ser du hva jeg mener:

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=157326&hl=

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50

 

http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=160736&hl=cl50

 

dette var bare en liten del av hva jeg har lest om cl50 og deres feil, og om whitebox sin dårlige service. hvis du fortsatt aksepterer de tingene der, så må du værsågod å bare kjøpe den maskinen.

 

jeg syns ikke at det er god service å få maskinen 2-3 uker etter at den skulle komme, selvom de hadde gitt meg ekstra ting til maskinen. service er like viktig som pris. de sier hele tiden at maskinen er sendt, til flere stykker, noe den ikke er. elendig service. de har ingen unnskyldning når de sier at maskinen er sendt og forventet imorra. hadde de heller sagt at det var stor pågang og at de gjør sitt beste så greit kanskje, men de lyver, og det er uakseptabelt i mitt syn når jeg da betaler rundt 15k for en maskin.

Nå har jeg bestillt Whitebox maskinen. Så får vi se hvor lenge det tar.

 

Så vidt jeg ser fra de postene du har sendt link til, er det denne pipelyden som er problemet. Noe jeg også ser andre merker har eller har hatt. Denne lyden kommer tilsynelatende fra en vifte. Jeg har enda ikke funnet noen som er direkte missfornøyd med maskinen på andre punkter. Men som du sier 15k er mye å betale for et produkt du kanskje ikke er helt fornøyd med.

 

Når det gjelder den lave prisen kan det også være litt bekymringsverdig. Firma som er så agressiv i prisingen sin kan fort forsvinne. Og da er det ingen support å få. Jeg har ikke funnet noen regnskap for Whitebox, så det er vanskelig å si hvordan det er med dem. Zepto med andre ord gjør det ikke så ikke. De tjener penger.

 

Når alt dette er vurdert har jeg bestemt meg for å satse på Whitebox denne gang. :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...