Gå til innhold

Svensk togsjef truer med å legge ned hurtigtoget mellom Oslo og Stockholm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik går det når man lar vær å prioritere tog et par tre tiår år. Lurer på hvordan politikerne ikke klarer å forstå at et effektivt (og helst noe overdimensjonert for fremtidssikring) tognettverk vil avlaste og effektivisere ting så mye at det faktisk sparer seg inn relativt raskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg merker jeg blir ordentlig provosert, på grensen til forbanna, av å lese hvor lang tid norske offentlige bedrifter bruker på å utbedre infrastruktur.

 

3 år på å skifte noen overhengende ledninger fra maksimalt svenskegrensen til Oslo S?!? Ketil Solvik-Olsen burde gå i fistel! Skal vi fortsette i dette amøbetempoet spiller det ingen rolle hvor mye penger vi kaster på infrastrukturprosjekt, for vi vil uansett _aldri_ klare å ta igjen etterslepet. Da kan vi like gjerne legge oss ned og gi opp.

 

Hvordan er det mulig å være så rævva til å planlegge? Det tilsvarer ikke mer enn rundt 150 meter om dagen i gjennomsnitt. Har de estimert at det skal være 1 stakkars person som skal gjøre hele jobben?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det tilsvarer ikke mer enn rundt 150 meter om dagen i gjennomsnitt. Har de estimert at det skal være 1 stakkars person som skal gjøre hele jobben?

 

1 som jobber, 5 som er med for motivasjon, 250 som sitter på kontor og ikke helt vet hvem som har ansvar for hva mens epostene og dokumentene går frem og tilbake. Også sitter de i møter. Masse møter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare å ansette et par millioner kinesere til å bygge dobbelspor for lyntog mellom Oslo og Stockholm, samt mellom Lindesnes og Nordkapp og mellom de store byene. Dette kan gjøres på et par måneder, de kan få betalt litt mer enn gjennomsnittlig kinesisk lønn og samtidig opparbeide seg nok betaling for å betale flyreisen mellom Norge og Kina.

Lenke til kommentar

Jeg merker jeg blir ordentlig provosert, på grensen til forbanna, av å lese hvor lang tid norske offentlige bedrifter bruker på å utbedre infrastruktur.

 

3 år på å skifte noen overhengende ledninger fra maksimalt svenskegrensen til Oslo S?!? Ketil Solvik-Olsen burde gå i fistel! Skal vi fortsette i dette amøbetempoet spiller det ingen rolle hvor mye penger vi kaster på infrastrukturprosjekt, for vi vil uansett _aldri_ klare å ta igjen etterslepet. Da kan vi like gjerne legge oss ned og gi opp.

 

Hvordan er det mulig å være så rævva til å planlegge? Det tilsvarer ikke mer enn rundt 150 meter om dagen i gjennomsnitt. Har de estimert at det skal være 1 stakkars person som skal gjøre hele jobben?

 

De skal vel strengt tatt ikke stenge sporet hele døgnet, men tilpasse det mellom de togene som går. Jeg antar derfor at det vil ta tid, siden de ikke jobber 24/7 med å utskifte kjøreledningen. Men du burde bli prosjektleder for dette prosjektet. Hadde blitt fart i sakene da skjønner jeg. Men kanskje litt dårlig togtrafikk. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merker jeg blir ordentlig provosert, på grensen til forbanna, av å lese hvor lang tid norske offentlige bedrifter bruker på å utbedre infrastruktur.

 

3 år på å skifte noen overhengende ledninger fra maksimalt svenskegrensen til Oslo S?!? Ketil Solvik-Olsen burde gå i fistel! Skal vi fortsette i dette amøbetempoet spiller det ingen rolle hvor mye penger vi kaster på infrastrukturprosjekt, for vi vil uansett _aldri_ klare å ta igjen etterslepet. Da kan vi like gjerne legge oss ned og gi opp.

 

Hvordan er det mulig å være så rævva til å planlegge? Det tilsvarer ikke mer enn rundt 150 meter om dagen i gjennomsnitt. Har de estimert at det skal være 1 stakkars person som skal gjøre hele jobben?

 

Det skal byttes kontaktledning fra Lillestrøm til svenskegrensen. Det skal også byttes master, og det byttes fra et sugetrafosystem til autotrafosystem. Alt dette, samtidig som 90% av trafikken på banen går som normalt. Planleggingsarbeidet som er lagt ned er ganske imponerende, men tydeligvis for avansert for noen nolduser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...