Gå til innhold

Forbrukerrådet lanserte pris-app tross advarsel om feil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er tullete bruke av offentlige midler. Vi trenger ikke mer fokus på PRIS PRIS PRIS. Det er race to the bottom der vi til slutt bare sitter igjen med First Price drittmat. De som lager den dårligste, og billigste, maten vinner og skattepengene skal altså brukes til å heie fram dette. Sørgelig.

VG har kjørt "handlekurv-undersøkelse" lenge. Det har ført til helt idiotisk prising i butikk. Vi får situasjoner som: "Alle smøreostene koster 29,90, unntatt denne ene som koster 4,90 for den er med i VGs pristest."

Forbrukerrådet burde holde seg unna fordummende tabloid-tankegang.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er tullete bruke av offentlige midler. Vi trenger ikke mer fokus på PRIS PRIS PRIS. Det er race to the bottom der vi til slutt bare sitter igjen med First Price drittmat. De som lager den dårligste, og billigste, maten vinner og skattepengene skal altså brukes til å heie fram dette. Sørgelig.

VG har kjørt "handlekurv-undersøkelse" lenge. Det har ført til helt idiotisk prising i butikk. Vi får situasjoner som: "Alle smøreostene koster 29,90, unntatt denne ene som koster 4,90 for den er med i VGs pristest."

Forbrukerrådet burde holde seg unna fordummende tabloid-tankegang.

Nå er kurven forskjellig fra uke til uke (intet smøreostproblem). Butikkenes egne produkter er heller ikke med i kurven. Det er videre vid informasjon om alle produkter (i tillegg til de som er i kurven, kjedenes egne produkter og lokale produkter). Høres ganske bra ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er race to the bottom der vi til slutt bare sitter igjen med First Price drittmat.

Vet du noe som helst om hvordan produksjonen foregår for det som blir merket First Price? Jeg har jobbet med det (bl.a. Frionor), og jeg kjøper heller det enn varer som er merket med et annet varemerke. Maten er den samme, men det blir billigere for forbrukeren.

Lenke til kommentar

Det er race to the bottom der vi til slutt bare sitter igjen med First Price drittmat.

Vet du noe som helst om hvordan produksjonen foregår for det som blir merket First Price? Jeg har jobbet med det (bl.a. Frionor), og jeg kjøper heller det enn varer som er merket med et annet varemerke. Maten er den samme, men det blir billigere for forbrukeren.

Det er forskjell fra produsent til produsent. Jeg vet at det ikke er slik at dyrere merker automatisk er bra – mye av denne prisen går jo til merkevarebygging, markedsstøtte og markedsføring. Men når fokus utelukkende er på pris, blir i hvert fall ikke maten bedre.

For mange egne merkevarer er prispresset svært stort; det gjør at de tilsetter mer av de billigere ingrediensene; svært ofte er det for eksempel de kjipeste oljene eller sukker – som idiotisk nok er et av de billigste råstoffene som fyller stort volum. (Eventuelt sjøldau gamp fra Romania i Lasagnaen – som rett nok også var i de "finere" frysevarene). At maten skal være BILLIG BILLIG BILLIG er i hvert fall en garantist for at kvaliteten blir dårligere.

For noen EMV produsenter er det same shit new wrapping, men for mange leverer de et dårligere produkt i egne merkevare-segmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...