Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På tide med forhold?

Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke noe om statusen min til første jenta jeg lå med heller, og det gikk helt fint. (hvor vanlig er det egentlig å si det?)

Nå spørs det så klart på alderen, jeg tenker vel at om man sier noe sånn i alder av 32 så vil motparten nok ikke være veldig fokusert på seksualiteten, men mer på jomfrudommen. Jeg tror faktisk mange jenter ville trukket seg med mindre man hadde innledet et romantisk forhold i forkant.

Det er uansett ikke meg bekjent vanlig å snakke så mye om antall sexpartnere med fremtidige partnere, enten det er 0 eller 100

Hvilke problemer er det du mener det kan skape senere?

Jeg har for vane å fortelle ny partner om tidligere partnere, da har det alltid vært jeg som har gravd først og åpnet for dialog siden jeg syns tidligere forhold kan si en del om deg som person, og hvis man klarer å være reflektert nok til å kunne fortelle om de dumme valgene de selv tok så gir det meg mer tillit til dem og deres evne til å forandre seg med meg i fremtiden. 

Det kan av mange oppfattes som løgn da det er en vesentlig detalj, såkalt lie by omission: 

https://definitions.uslegal.com/l/lie-by-omission/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du er 32 og ikke har hatt kjæreste før så tror jeg du vil slite ekstremt med folk av det motsatte kjønn da dette er noe du skal lære deg allerede i tenårene

Tull. For kvinner er dette sant, men menn er late bloomers. De bør helst vente. 

Anonymous poster hash: 1bca3...390

Det stemmer absolutt ikke. De er late bloomers til de tar jentene igjen i de senere tenårene,.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke noe om statusen min til første jenta jeg lå med heller, og det gikk helt fint. (hvor vanlig er det egentlig å si det?)

Nå spørs det så klart på alderen, jeg tenker vel at om man sier noe sånn i alder av 32 så vil motparten nok ikke være veldig fokusert på seksualiteten, men mer på jomfrudommen. Jeg tror faktisk mange jenter ville trukket seg med mindre man hadde innledet et romantisk forhold i forkant.

Det er uansett ikke meg bekjent vanlig å snakke så mye om antall sexpartnere med fremtidige partnere, enten det er 0 eller 100

Jeg har for vane å fortelle ny partner om tidligere partnere, da har det alltid vært jeg som har gravd først og åpnet for dialog siden jeg syns tidligere forhold kan si en del om deg som person, og hvis man klarer å være reflektert nok til å kunne fortelle om de dumme valgene de selv tok så gir det meg mer tillit til dem og deres evne til å forandre seg med meg i fremtiden. 

Det kan av mange oppfattes som løgn da det er en vesentlig detalj, såkalt lie by omission: 

Etterhvert kanskje, men når du møter noen og kanskje ligger med personen samme dagen, eller noen dager etter. Da er det vel gjerne ikke tidligere partnere som er temaet?

Lenke til kommentar

Etterhvert kanskje, men når du møter noen og kanskje ligger med personen samme dagen, eller noen dager etter. Da er det vel gjerne ikke tidligere partnere som er temaet?

Nå er det ikke ONS det TS sa han var klar for heller så det er irrelevant for problemstillingen, han skrev at han var klar for romantikk, det er ikke mye romantikk med ONS, og man er gjerne romantisk men noen man har begynt å få følelser for, noe det er enda mindre av i ONS. Derfor blir det viktig å ikke legge feller for seg selv senere.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

En ting som kan hjelpe er å tenke på at du skal bli kjent med folk og danne vennskap fremfor forhold, ett vennskap kan være en god grobunn for ett eventuelt kjæresteforhold hvis man finner ut av at man liker hverandre mer. Prøv å være så ærlig som mulig uten å høres ut som en drittsekk (er feks helt greit å ikke være tiltrukket til folk med høyere fettprosent men det er finere å si noe a la det enn å bare si no fat chicks please eller noe i den duren, folk dømmer deg utifra hvordan du behandler andre også).

Alle blir avvist ved ett eller annet punkt i livet, det er en del av livet og ikke la det skremme deg fra å prøve igjen, for det finnes noen til alle sammen. 

Jeg syns internett er ett flott sted å møte folk, lavrisiko og man kan snakke med masse folk på en gang, er der jeg møtte min forlovede :)

Vel, jeg får ikke til vennskap, men jeg må jo prøve. Jeg er ikke redd for å "prøve meg", men enten så liker de meg ikke, eller så skremmer jeg dem. F.eks. en gang var det ei som spurte om jeg ville være med hjem til hennes hybel, etter 5 min samtale, og jeg bare sa "ja", kort og greit, men rett etterpå sa hun at hun ikke kunne likevel fordi hun var syk. Slik skjer ikke lenger, da jeg har lagt på meg!  :wee:

Jeg må nok skaffe meg høyere sosial intelligens.

Anonymous poster hash: e1521...f16

Lenke til kommentar

Internett er et flott sted, men ikke for alle.

Men jeg tenker TS bare må hoppe i det, ting skjer ikke av seg selv dessverre.

Og du trenger ikke si til din første sexpartner at du er jomfru, faktisk så ville jeg råde deg til ikke å gjøre det.

"Men hvordan gjør jeg det?" Vel, det er ikke så vanskelig, du har sikkert sett det på film mange ganger.

Og du er ikke alene:

Tror jeg bare må legge alle kortene på bordet her, altså. Jeg har heller ikke samme problem som denne fyren, da jeg ikke er sjenert. Hvis jeg får "klarsignal" så skal det nok gå bra, men de gangene jeg har fått det har de dratt i nødbremsen. Og jeg er en snill fyr tross min lave sosiale intelligens.

Lenke til kommentar

Føler tiden er der nå. I en alder av 32 er jeg klar for romantikk for første gang og litt senere sex for første gang. Egentlig har jeg alltid vært klar for det, men nå er jeg klarere enn noensinne. Hva syns dere, er jeg klar? Og hvis "ja", hva gjør man? Vil ikke importere noen, jeg vil treffe noen på normalt vis og ha et normalt forhold hvir vi elsker hverandre.

Du kan treffe noen på normalt vis mens du er i et annet land for så å importere han/henne også. Det er helt normalt og i din situasjon kan det være et godt valg.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Føler tiden er der nå. I en alder av 32 er jeg klar for romantikk for første gang og litt senere sex for første gang. Egentlig har jeg alltid vært klar for det, men nå er jeg klarere enn noensinne. Hva syns dere, er jeg klar? Og hvis "ja", hva gjør man? Vil ikke importere noen, jeg vil treffe noen på normalt vis og ha et normalt forhold hvir vi elsker hverandre.

Du kan treffe noen på normalt vis mens du er i et annet land for så å importere han/henne også. Det er helt normalt og i din situasjon kan det være et godt valg.

Ja det er kanskje greit det, om man treffes på vanlig vis. Antar du sikter til kulturelle forskjeller i kjønnsroller her, men kan du utdype hvorfor dette er gunstig for meg? Liker ikke underdanige hvis det er ditt poeng

Lenke til kommentar

Ja det er kanskje greit det, om man treffes på vanlig vis. Antar du sikter til kulturelle forskjeller i kjønnsroller her, men kan du utdype hvorfor dette er gunstig for meg? Liker ikke underdanige hvis det er ditt poeng

Glem det. Du har ikke har sagt noe om hva du forventer av en kjæreste ift jobb, utdanning, utseende, sosial status etc. Det vil jo påvirke konkurransesituasjonen ganske mye. Da blir det helt feil av meg å bruke ordet gunstig. 

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Vel, jeg får ikke til vennskap, men jeg må jo prøve. Jeg er ikke redd for å "prøve meg", men enten så liker de meg ikke, eller så skremmer jeg dem. F.eks. en gang var det ei som spurte om jeg ville være med hjem til hennes hybel, etter 5 min samtale, og jeg bare sa "ja", kort og greit, men rett etterpå sa hun at hun ikke kunne likevel fordi hun var syk. Slik skjer ikke lenger, da jeg har lagt på meg! :wee:

Jeg må nok skaffe meg høyere sosial intelligens.

"Får du ikke til" vennskap kan du se langt etter et forhold. Det virker som om du har en god del ting å jobbe med med deg selv før du trenger å tenke på å innlede et forhold til noen.

Lenke til kommentar

Jeg får det vel til på et vis, men jeg er reservert og det er vel mer viktig i romantiske forhold. Jeg fantaserer om å være mindre reservert med damer, men det blir nok vanskelig å i det hele tatt bli likt, når jeg er slik. Det er nok rimelig håpløst, hele greia. Jeg syns det er trist, da det er nor jeg virkelig ønsker.

Jeg er reservert selv om jeg kan være likefrem. Det går på det med å være personlig, intim og vise følelser. Ikke sjenerthet, det er noe annet.

Tragisk.

Lenke til kommentar

hvis du er 32 og ikke har hatt kjæreste før så tror jeg du vil slite ekstremt med folk av det motsatte kjønn da dette er noe du skal lære deg allerede i tenårene

Det stemmer absolutt ikke. De er late bloomers til de tar jentene igjen i de senere tenårene,.

Pff. Menn blir mer og mer attraktive utover i 20- og 30-årene, mens kvinner forfaller. Kvinner starter med høy verdi, som så synker. Menn starter med lav verdi, som så øker. Derfor bør kvinner finne seg sitt livs kjærlighet tidlig, mens menn bør vente til de kan velge og vrake. 

Lenke til kommentar

Pff. Menn blir mer og mer attraktive utover i 20- og 30-årene, mens kvinner forfaller. Kvinner starter med høy verdi, som så synker. Menn starter med lav verdi, som så øker. Derfor bør kvinner finne seg sitt livs kjærlighet tidlig, mens menn bør vente til de kan velge og vrake. 

Jeg er delvis enig. Det er en grunn til at menn er forplantningsdyktige mye lenger enn kvinner. Men for all del, jeg kan godt like noen på la oss si 45.

Lenke til kommentar

Det stemmer heller ikke. Det spørs helt på hvor godt man tar vare på sin kropp og gener, også er det veldig subjektivt hva som er attraktivt, så selv om du kan si at du objektivt syns menn blir mer attraktive så er det egentlig bare din subjektive mening. 

Menn har derimot mye mer tid på seg til å stifte familie fordi de kan bli far til den dagen de faller om og dør, men så må du vurdere om det faktisk er fordelsmessig for en unge å ha en eldgammel far som sliter å bevege på seg og være aktiv med sitt eget barn.

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor jeg foreslå kontaktannonse, for da kan du legge ut om alt dette her, så hun er klar over at hun har med en uerfaren kar å gjøre, og hey, det finnes faktisk kvinnfolk som hadde digget å være din første og lære deg opp, så å si :p

Mitt inntrykk er at det er enkelt hvis man er in to BDSM, men verre om det er vanlig datingssider... ;) 

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor jeg foreslå kontaktannonse, for da kan du legge ut om alt dette her, så hun er klar over at hun har med en uerfaren kar å gjøre, og hey, det finnes faktisk kvinnfolk som hadde digget å være din første og lære deg opp, så å si :p

Mitt inntrykk er at det er enkelt hvis man er in to BDSM, men verre om det er vanlig datingssider... ;)

Prøv! Du taper ingenting på å prøve.

Fant også denne her siden da jeg googlet litt:

http://www.theattractionforums.com/forumdisplay.php?f=32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...