Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På tide med forhold?

Anbefalte innlegg

Føler tiden er der nå. I en alder av 32 er jeg klar for romantikk for første gang og litt senere sex for første gang. Egentlig har jeg alltid vært klar for det, men nå er jeg klarere enn noensinne. Hva syns dere, er jeg klar? Og hvis "ja", hva gjør man? Vil ikke importere noen, jeg vil treffe noen på normalt vis og ha et normalt forhold hvir vi elsker hverandre.

Anonymous poster hash: e1521...f16

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres høyst urealistisk ut at du er jomfru i en alder av 32 og siden du bruker anonymfunksjonen så er det en veldig safe bet. 

Internett flommer over av tips til folk i alle aldere, men hvis du er 32 og ikke har hatt kjæreste før så tror jeg du vil slite ekstremt med folk av det motsatte kjønn da dette er noe du skal lære deg allerede i tenårene, og det virker som om du har hoppet over det stadiet helt. Kan ikke hoppe fra ingenting til expert mode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager men du har rett og slett hoppet over din seksuelle utviklingsfase (virker som frivillig utifra hva du skriver også og ordlyden du bruker, rett meg på det hvis det er feil). Ditt beste bet, hvis du virkelig er jomfru (tviler fremdeles for å være ærlig, men i tilfelle du er seriøs så prøver jeg å svare som om du var det) er å enten finne en jente som du liker og som liker deg via felles interesser (finnes online forum for alt mellom himmel og jord) og håpe på at det ikke vil tenne henne helt av deg pga du er eldre og fremdeles ikke har hatt sex (det er ikke nødvendigvis dårlig å vente med sex men at man venter så lenge kan indikere en rekke negative ting for en potensiell partner) eller så kan du legge ut en annonse online, fortelle om din situasjon og være helt ærlig om det. 

Hvorfor har det tatt deg så lang tid å begynne å tenke på dette? Har du en diagnose som gjør det vanskelig?

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, Buffy. Ja, har en diagnose som gjør det vanskelig. Jeg har ikke bare begynt å tenke på dette nå, men jeg ser at jeg blir eldre og det er veldig frustrerende. Men jeg leste om en på 40... damer er forskjellige her tror jeg, men så var det å treffe noen som passer da. Tror jeg bare skal gjøre mer sosialt på fritiden.

Nei, jeg kødder ikke om dette. Det er helt tragisk syns jeg. Jeg er ikke flau eller noe, jeg bare tenker på hva jeg går glipp av i livet. Det er dette ene livet man får.

Anonymous poster hash: e1521...f16

Lenke til kommentar

En ting som kan hjelpe er å tenke på at du skal bli kjent med folk og danne vennskap fremfor forhold, ett vennskap kan være en god grobunn for ett eventuelt kjæresteforhold hvis man finner ut av at man liker hverandre mer. Prøv å være så ærlig som mulig uten å høres ut som en drittsekk (er feks helt greit å ikke være tiltrukket til folk med høyere fettprosent men det er finere å si noe a la det enn å bare si no fat chicks please eller noe i den duren, folk dømmer deg utifra hvordan du behandler andre også).

Alle blir avvist ved ett eller annet punkt i livet, det er en del av livet og ikke la det skremme deg fra å prøve igjen, for det finnes noen til alle sammen. 

Jeg syns internett er ett flott sted å møte folk, lavrisiko og man kan snakke med masse folk på en gang, er der jeg møtte min forlovede :)

Lenke til kommentar

Internett er et flott sted, men ikke for alle.

Men jeg tenker TS bare må hoppe i det, ting skjer ikke av seg selv dessverre.

Og du trenger ikke si til din første sexpartner at du er jomfru, faktisk så ville jeg råde deg til ikke å gjøre det.

"Men hvordan gjør jeg det?" Vel, det er ikke så vanskelig, du har sikkert sett det på film mange ganger.

Og du er ikke alene:

Lenke til kommentar

Det å ikke fortelle noen noe sånt kan he negative virkninger, da kan det virke som om du bare rett og slett ikke vet hva du gjør og er håpløs. Er ikke så mange som hadde blitt happy av at partneren hadde unnlatt å fortelle en så gedigen detalj heller, så det kan skape problemer senere. Det lønner seg i lengden å være ærlig.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke noe om statusen min til første jenta jeg lå med heller, og det gikk helt fint. (hvor vanlig er det egentlig å si det?)

Nå spørs det så klart på alderen, jeg tenker vel at om man sier noe sånn i alder av 32 så vil motparten nok ikke være veldig fokusert på seksualiteten, men mer på jomfrudommen. Jeg tror faktisk mange jenter ville trukket seg med mindre man hadde innledet et romantisk forhold i forkant.

Det er uansett ikke meg bekjent vanlig å snakke så mye om antall sexpartnere med fremtidige partnere, enten det er 0 eller 100

Hvilke problemer er det du mener det kan skape senere?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...