Mathias Klingenberg Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Mailand videregående skole har ett av over 40 norske skaperverksted.<br>Arduino, 3D-printere, symaskiner og vinylprintere inn i skolen: Skal gjøre det artigere å bli ingeniør Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Kult. Håper mange blir inspirert til å satse på realfag eller i det minste til å utforske DIY på egen hånd. Jeg har opparbeidet min egen maker space. 2000x720x180 mm CNC-fres, Tre 3D-printere med opp til 800x500x400 volum, metalldreiebenk, gulvstående syøleboremaskin, Benkbåndsliper (faktisk den som brukes mest), båndsag, og mer. 3 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Det neste blir vel at Størja skal ha æren for det hele også, slik som AP pleier å kreve når det er noe positivt som skjer. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Kult. Håper mange blir inspirert til å satse på realfag eller i det minste til å utforske DIY på egen hånd. Jeg har opparbeidet min egen maker space. 2000x720x180 mm CNC-fres, Tre 3D-printere med opp til 800x500x400 volum, metalldreiebenk, gulvstående syøleboremaskin, Benkbåndsliper (faktisk den som brukes mest), båndsag, og mer. Voksen størrelse på maskinene dine. Jeg har noe liknende selv, men 3D printeren er ikke helt ferdig enda, og CNC fresen er ca halvparten av X/Y størrelsen din (520mm Y og 920 mm X) Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Kult. Håper mange blir inspirert til å satse på realfag eller i det minste til å utforske DIY på egen hånd. Jeg har opparbeidet min egen maker space. 2000x720x180 mm CNC-fres, Tre 3D-printere med opp til 800x500x400 volum, metalldreiebenk, gulvstående syøleboremaskin, Benkbåndsliper (faktisk den som brukes mest), båndsag, og mer. Voksen størrelse på maskinene dine. Jeg har noe liknende selv, men 3D printeren er ikke helt ferdig enda, og CNC fresen er ca halvparten av X/Y størrelsen din (520mm Y og 920 mm X) Første CNC-fresen jeg lagde var ca 1000x330x100 mm. Den nye er laget så stor som det var mulig å få til i den ledige plassen i rommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå