gustæv Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Noen som har vært på Cruise feks i middelhavet ? Er det noe og anbefalle? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Har hørt noen si at det er fint. Men jeg vet ikke helt. Har tenkt en del på det. Har hørt mange si at du må bestille drinker, du kan ikke kjøpe og lage ditt eget på lugaren. Du er begrenset til skipets fasiliteter hele turen. Jeg tenker dét kan bli litt begrenset og kjedelig, selv om drinkene er gratis. Den største gleden er vel å se litt forskjellige steder. Men om det er verdt å betale 10 - 20 000, må bli opp til deg selv. Det koster også ekstra å bli med på utflukter. Ellers må du ta ansvaret for alt som kan skje i havnebyen selv. Ha egne forsikringer, passe på tidsskjema selv. Matforgiftning er jo også et tema, det skjer jo svært sjelden, men det er jo en faktor. Har også lest gjennom "reklame"brosjyrer, med regelverk bak, det er utrolig mye som kan skje, som cruiseselskapet ikke tar ansvar for. Ikke at jeg mener at du skal oppføre deg dårlig, men skulle noe skje, så kan de sette deg av i en havn uten ansvar for din videre skjebne. Jeg har blitt litt .. "avskrekket" mtp alt dette. Det er mye annet man kan bruke 10 - 20 000 kr på. Snakk med forsikringsselskapet først, tenker jeg er en god idé. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Cruiseturister = Miljøsvin 1 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Men jeg vet ikke helt. Har tenkt en del på det. Har hørt mange si at du må bestille drinker, du kan ikke kjøpe og lage ditt eget på lugaren. Du er begrenset til skipets fasiliteter hele turen. Jeg tenker dét kan bli litt begrenset og kjedelig, selv om drinkene er gratis. Her tar du som en forutsetning at man drar på tur for å drikke... ikke alle er så kjempeinteressert i det. Jeg har vært på cruise i Middelhavet. Det er helt fantastisk! Men et lite tips på veien: Prøv å få lugar med balkong. Helt annen følelse enn en innestengt lugar. Endret 28. august 2017 av magnusalex 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Men jeg vet ikke helt. Har tenkt en del på det. Har hørt mange si at du må bestille drinker, du kan ikke kjøpe og lage ditt eget på lugaren. Du er begrenset til skipets fasiliteter hele turen. Jeg tenker dét kan bli litt begrenset og kjedelig, selv om drinkene er gratis. Her tar du som en forutsetning at man drar på tur for å drikke... ikke alle er så kjempeinteressert i det. Jeg har vært på cruise i Middelhavet. Det er helt fantastisk! Men et lite tips på veien: Prøv å få lugar med balkong. Helt annen følelse enn en innestengt lugar. Joda, det er kanskje sant, men for de som har forventninger om den delen av livet, så kan det være et stort tilbakeslag. Alle taxfree-alkoholvarer må man gi fra seg til de ansatte, så får du dem når du skal i land, dét leste jeg i hvert fall i den milelange brosjyren. Og bra du nevnte dét med balkong. Ikke alltid det står opplyst om heller. Endret 28. august 2017 av Taurean Lenke til kommentar
reiselyst72 Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Så vidt jeg kan lese så bad TS om erfaringer fra folk som faktisk har vært på cruise. Så jeg skjønner ikke at pessimister som Taurean må komme med alle sine bekymringer og fordommer når man aldri har satt en fot på et cruiseskip.... Cruise er en flott ferieform. Som å bo på et resort hotell bare at man våkner et nytt sted hver morgen og slipper å pakke inn og ut klær hver dag. Det er mulig å delta på organiserte utfklukter i havna men det går helt fint å finne på ting selv. Vi har vært på 3 cruise i Karibien og aldri deltatt på noe som er organisert av cruiseselskapet. Vi har bare tuslet rundt i havna, leid bil eller booket utflukter via små lokale arrangører vi har funnet på nettet. Maten og stilen ombord varierer jo litt fra selskap til selskap. Noen kjører fortsatt med middag på fastsatte tider mens man på andre selskaper kan velge tid og restaurant fritt. De nyeste skipene har et stort utvalg av restauranter så du kan spise et nytt sted hver dag om ønskelig. En del har har også begynt å inkludere drikkepakker i prisene, da blir det "all inclusive" og man får det meste av drikke fritt i alle restauranter og barer. Hvis turen dreier seg om å sitte på lugaren og drikke tax free sprit så vil jeg nok heller anbefale en tur med danskebåten.... Man trenger selvfølgelig en reiseforsikring på lik linje som når man reiser på en helt ordinær sydentur men ikke noe spesielt for cruise. Endret 2. september 2017 av reiselyst72 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå