Tempuz Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Kjøpte en ganing PC for noen måneder siden. Nå henger den i en endeløs loop der den skrur seg av og på, og jeg har ingen kunnskaper til å fikse det. Så jeg regner med jeg må ha ny.. Ser etter en PC som noen ganger i måneden blir brukt til spill som the Sims, Meldal of honor, batman og kanskje noen bilspill. Den blir vel mest brukt for å se Netflix på. Har skjerm og alt det der. Vil gjerne ha den så rimelig som mulig da det er veldig bittert å måtte kjøpe en ny allerede! Er denne noe feks? https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/CODEXX036/msi-codex-x-036eu-stasjonar-gaming-pc Denne? https://www.komplett.no/product/11115/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-entry-gamer-intel Jeg vil jo helst ikke betale 10000kr for en PC som kan bli glemt bort flere måneder i strekk, men samtidig vil jeg den skal være god nok til å spille litt på når jeg føler for det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Enten så er det harware, da må du klage til stedet der du kjøpte den. Eller så er det bare Windows som må reinstalleres. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Enten så er det harware, da må du klage til stedet der du kjøpte den. Eller så er det bare Windows som må reinstalleres. Jeg kjøpte den av en som har bygd den selv. Han sa han aldri har hatt problemer med den selv, men fra jeg fikk den har den plutselig slått seg av med beskjeden om at Datamaskinen støtte på et problem og må startes på nytt. Da har det hendt flere ganger at når jeg har starta den igjen har det stått "reboot and select proper boot device." Når jeg da har startet den på nytt har den gått fint igjen, helt til det plutselig har skjedd på nytt. Og nå starter den altså ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Ser Elkjøp har lagertømming på noen pc-er. https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDTB88EQ015/acer-aspire-gx-781-gaming-pc https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSIMI2C220/msi-nightblade-mi2c-220ne-stasjonar-gaming-pc https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSIMIB254/msi-nightblade-mib-vr7rc-254eu-stasjonar-gaming-pc Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Jeg synes denne virker som ok til prisen 6995 https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSIMI2C220/msi-nightblade-mi2c-220ne-stasjonar-gaming-pc Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Joda, men det er jo rimelig teit når en reinstallasjon av Windows sannsynligvis hadde fikset den originale pcen. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Joda, men det er jo rimelig teit når en reinstallasjon av Windows sannsynligvis hadde fikset den originale pcen. Evt. kombinert med en ny harddisk. Men ja, sikkert mye billigere å fikse PCen enn å kjøpe ny. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Joda, men det er jo rimelig teit når en reinstallasjon av Windows sannsynligvis hadde fikset den originale pcen.Men hvordan gjør jeg det når den ikke står på lenge nok til at det kommer noe på skjermen engang?Harddisken bytta jeg i mai. Den som stod i slutta å funke en uke etter jeg kjøpte pcn så han sendte meg en ny. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Om du vil skru selv, så kan det bli slik: 1. Kjøp ny harddisk installer windows (må vel ha Windows på minnepinne eller DVD?) 2. Om det ikke virker, nytt hovedkort, cpu og minne 3. Om det fortsatt ikke virker, ny strømforsyning 4. Nytt skjermkort Du har nå en ny pc som forhåpentligvis virker. Endret 27. august 2017 av Svein M Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Jeg tror en pc starter slik: 1. Power kommer på 2. Bios leses og maskinen starter med å kjøre bios, noe vises på skjermen. 3. Maskinen vil boote fra harddisken, starter windows Jeg er litt usikker på om bios vil virke om batteriet på hovedkortet er defekt. Så bytte av det batteriet kan være et forslag. Jeg tenker at power-supply eller hovedkort kan være feil på om det er helt dødt. Mens Windows installasjon kan være feilen om det stopper etter boot er startet. Endret 27. august 2017 av Svein M Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Om du vil skru selv, så kan det bli slik: 1. Kjøp ny harddisk installer windows (må vel ha Windows på minnepinne eller DVD?) 2. Om det ikke virker, nytt hovedkort, cpu og minne 3. Om det fortsatt ikke virker, ny strømforsyning 4. Nytt skjermkort Du har nå en ny pc som forhåpentligvis virker. Vil absolutt ikke skru selv. Jeg kan ingen ting om PC. For å få plassert en harddisk der måtte jeg Google ørten ganger.. Jeg er fullstendig blank og vet ikke hva de ulike delene er engang. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Vil absolutt ikke skru selv. Jeg kan ingen ting om PC. For å få plassert en harddisk der måtte jeg Google ørten ganger.. Jeg er fullstendig blank og vet ikke hva de ulike delene er engang. Det er mye penger å spare hvis du har tid til å se en fem minutters lang Youtube video. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Vil absolutt ikke skru selv. Jeg kan ingen ting om PC. For å få plassert en harddisk der måtte jeg Google ørten ganger.. Jeg er fullstendig blank og vet ikke hva de ulike delene er engang.Det er mye penger å spare hvis du har tid til å se en fem minutters lang Youtube video. Jeg måtte ha telefonhjelp for å bytte harddisk.. Tror kanskje ikke en fem minutter snutt på YouTube kommer til å hjelpe så mye og da må jeg jo bestille en og en del og teste ut. Aner ikke hva jeg skal kjøpe engang.. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Dette er spesifikasjoner på min 10 år gamle pc ^^ Den spiller gamle pc-spill og surfer helt fint. Kanskje litt treg av og til, men hvis jeg laster ned dét jeg vil se via Clipconverter eller convert2mp3.net, så går alt klokkerent på vlc player ^^ Den kostet 2500 på tilbud hos Elkjøp for 10 år siden. Regner med at du får en mye bedre pc for samme pris i dag. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Du får kjøpe ny, og selge den gamle på finn for å få tilbake noe av tapet. Den funker sikkert den Svein M linket til over - hvis ikke har de åpent kjøp på elkjøp. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Nå har pcn stått på en stund uten å skru seg av igjen. Men det kommer ikke opp noe bilde på skjermen! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Har du AVG antivirus? Skapte mye dritt for meg lenge. Fjerna det, og nå fungerer pc'en klokkereint, ingen mer trøbbel. Bare slenger det ut. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Har du AVG antivirus? Skapte mye dritt for meg lenge. Fjerna det, og nå fungerer pc'en klokkereint, ingen mer trøbbel. Bare slenger det ut. Hva var problemet med din? Har hatt AVG. Har prøvd å avinstallere det, men selv om det skal være borte kommer det stadig opp påminnelser om oppdateringer og lignende.. Når jeg går på programmer så finnes det ikke der lenger. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Installere Windows på nytt fra DVD eller USB-pinne bør prøves. Lenke til kommentar
Tempuz Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Installere Windows på nytt fra DVD eller USB-pinne bør prøves.Ja jeg får prøve det. Men jeg har det ikke, koster vel en del å kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå