Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sølt melk og kjøtt i gulvet i baksetet. Grusom lukt.

Anbefalte innlegg

Har vasket minst 8 ganger da jeg har brukt forskjellig type vaskemiddel.. har brukt 2 forskjellige typer tekstilrens i form av sprayboks, men det gjør bare at lukten blir verre.

Tenkte nå at jeg må vel mest sannsynlig løsne setene og ta ut trekket..

Noen som har forlsag til hvordan de ville løst problemet?

Tenkte å ta ut hele matten og bade det i såpevann og tørke det..

Om ikke det hjelper så må man vel kjøpe ny. Noen som vet pris ca og hvor man kan kjøpe gulvtrekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det eneste valget du har er å levere den inn til profesjonell bilvask eller noe.

Neida tror det skal ordne seg om jeg bare søler litt brus over istedet for

Har du prøvd det også? ^^ Jeg tenkte å foreslå eddik, dét skal visst virke på alt mulig. Men "søl litt brus utover" først, da ^^ og rapportér tilbake.

Lenke til kommentar

Virker som det eneste valget du har er å levere den inn til profesjonell bilvask eller noe.

Neida tror det skal ordne seg om jeg bare søler litt brus over istedet for

Har du prøvd det også? ^^ Jeg tenkte å foreslå eddik, dét skal visst virke på alt mulig. Men "søl litt brus utover" først, da ^^ og rapportér tilbake.

Det med brus var en spøk om du ikke klarte å forstå det ^^

har prøvd eddik og bakepulver samt vaniljepulver.. men alt til ingen nytte

Lenke til kommentar

På en varm dag med sol hvor du har fri og tid påfølgende morgen gjør følgende

1. Demonter og ta ut baksetene
  2. Hell en flaske eddik i en bøtte og sett den inn i bilen. Lukk igjen alle dører og vinduer og la den stå til du er helt ferdig
  3. Våtrens baksetene grundig med vanlig grønnsåpe og en god børste med myk bust, gnikk og skur til du tror det er greit og hold på et kvarter til, sørg for å bruke en del grønnsåpe utblandet i lite vann.
  4. Repeter men denne gangen kun med rent varmt vann
  5. La stå og tørke. Ta inn på natta og la de stå på baderomsgulvet eller et sted hvor det kan tørke. Eventuelt om du har tilgang på industristøvsuger eller støvsuger som tåler å suge opp vann bruk den og så la stå og tørke helt.
  6. Ta ut edikkbøtta og monter setene
  7. Voila
Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar

Joda, forstod det var en spøk, bare virket som at du overså rådet mitt fullstendig og bare flepiet det bort ^^

Virker som utrolig mye jobb da! Ville heller betalt en tusenlapp for å få det gjort grundig og med garanti. Holde på i månedsvis og titalls timer.. heller jobbe 5 timer og få betalt det. Slippe bekymringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...