Gå til innhold

Skjermkort for video


Blouberg

Anbefalte innlegg

Skal prøve å bruke en pc til videoredigering, det er en I7 som er noen år gammel, 12Gb ram og SSD.

Sitter et ADM radeon kort i denne i dag. Det rendrer veldig dårlig i Premier. 

Kommer jeg unna med å oppgradere skjermkort? I så fall hva er beste valg for Videoreigering i dag?

 

/Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

AMD Vega blir nok best til slikt arbeid, men prisen er blitt skyhøy. Så det er nok opp til deg om du synes det er verdt prisen.

 

Ja det var grisedyrt, hva med   GeForce 1070 med 8Gb Disse hav vel Cuda støtte, mener å ha lest at det er bra i Premier.

 

Tja, hvis datamaskinen skal KUN brukes til rendering av video ville jeg ha gått for AMD RX Vega 64. Hvis du skal bruke den til BÅDE rendering og spill / diverse, er GTX 1070 det beste valget.

Lenke til kommentar

Nvidia er klart det beste valget når det kommer til rendering pga Cuda. Visst du er innenfor budsjett, så ville jeg ha gått for GTX 1060 6GB. Visst du ikke har et budsjett, så kan du gå for 1070 eller 1080 som vil være noe raskere.

 

For rendering, unlike most other graphic design work, the strength of your graphics card is important for the speed at which you are able to complete your work. GPU rendering (when available) is much faster -— in some cases, over ten times as fast.

You’re likely to want an NVIDIA graphics card. Here’s why:

Between the two most developed kinds of GPU rendering available now (AMD-backed OpenCL and NVIDIA’s proprietary CUDA), CUDA currently provides better performance. And while OpenCL is compatible with any graphics card (at least to some extent), CUDA is only available with NVIDIA cards.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt sent innspill kanskje, men:

 

 

Hva slags hw sitter du med? Her får de en GTX 660 til å yte så å si likt 1080ti og vega 56 (på 7900 @ 4,6ghz)

 

Det som hadde noe å si dog var HT av og på.

 

Lenge etterpå oppdager jeg at jeg er jo over en uke for sen. Lever kortet opp til forventningene?

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Litt sent innspill kanskje, men:

 

 

Hva slags hw sitter du med? Her får de en GTX 660 til å yte så å si likt 1080ti og vega 56 (på 7900 @ 4,6ghz)

 

Det som hadde noe å si dog var HT av og på.

 

Lenge etterpå oppdager jeg at jeg er jo over en uke for sen. Lever kortet opp til forventningene?

Han bruker ikke Cuda eller OpenCL. Tror nok resultatet hadde blitt noe annerledes om han hadde tatt de i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han bruker ikke Cuda eller OpenCL. Tror nok resultatet hadde blitt noe annerledes om han hadde tatt de i bruk.

Det ser jeg ikke det står noen steder jeg. Derfor jeg lurte på hva slags hw en litt gammel i7 tilsier. Spurte også fordi det kommer en del anbefalinger her og ut ifra videoen så ser det ut som det er likegyldig hva en velger (til og med et gammelt billig kort - som kanskje er noe av det trådstarter allerede sitter med).

 

Det kom heller ikke frem om maskinen også kun skal brukes til rendering eller også andre ting. Surt å svi av med et 1070 for ikke å få noen økt ytelse over hodet.

Lenke til kommentar

Visst du hører hva han sier i videoen fra 2:25, så sier han baseline test with no OpenCL and no Cuda.

Hadde han derimot testet med OpenCL og Cuda, så ville tallene sett litt annerledes ut.

 

Edit: Skulle kanskje nevnt tidligere at det var i videoen han ikke bruker Cuda eller OpenCL.

Regner med at TS blir å bruke Cuda til rendering da CPU alene bruker veldig mye lengere tid.

Endret av TheKims
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visst du hører hva han sier i videoen fra 2:25, så sier han baseline test with no OpenCL and no Cuda.

Hadde han derimot testet med OpenCL og Cuda, så ville tallene sett litt annerledes ut.

 

Edit: Skulle kanskje nevnt tidligere at det var i videoen han ikke bruker Cuda eller OpenCL.

Regner med at TS blir å bruke Cuda til rendering da CPU alene bruker veldig mye lengere tid.

Endelig kommet hjem igjen nå. Så ja... Om du hører hva han sier i videoen fra 2:33 og utover. Samt resultatene fra grafene? Ikke kom med feilinformasjon at det er en test uten cuda eller OpenCL

 

(Baseline er bare for å ha et resultat av en kraftig cpu uten bruk av cuda eller OpenCL)

 

Så spørsmålet mitt er like mye til trådstarter - merket du noen forskjell? For det er ikke gitt at du bruker samme formater og konverteringer som Jay. Siterer konklusjonen til Jay her:

 

"It doesn't matter witch gpu you go with. It's still all about the cpu".

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

Visst du hører hva han sier i videoen fra 2:25, så sier han baseline test with no OpenCL and no Cuda.

Hadde han derimot testet med OpenCL og Cuda, så ville tallene sett litt annerledes ut.

 

Edit: Skulle kanskje nevnt tidligere at det var i videoen han ikke bruker Cuda eller OpenCL.

Regner med at TS blir å bruke Cuda til rendering da CPU alene bruker veldig mye lengere tid.

Endelig kommet hjem igjen nå. Så ja... Om du hører hva han sier i videoen fra 2:33 og utover. Samt resultatene fra grafene? Ikke kom med feilinformasjon at det er en test uten cuda eller OpenCL

 

(Baseline er bare for å ha et resultat av en kraftig cpu uten bruk av cuda eller OpenCL)

 

Så spørsmålet mitt er like mye til trådstarter - merket du noen forskjell? For det er ikke gitt at du bruker samme formater og konverteringer som Jay. Siterer konklusjonen til Jay her:

 

"It doesn't matter witch gpu you go with. It's still all about the cpu".

 

Feilinformasjon når han selv sier i videoen at han kjører testen uten Cuda eller OpenCL? Skru på lyden så hører du hva han sier på 2:28

 

https://youtu.be/_6XYaFqq2mg?t=2m28s

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Feilinformasjon når han selv sier i videoen at han kjører testen uten Cuda eller OpenCL? Skru på lyden så hører du hva han sier på 2:28

 

https://youtu.be/_6XYaFqq2mg?t=2m28s

Se hele videoen før du sprer mer tull her. Han sier at han kjører en baseline test for å få et resultat uten Cuda eller OpenCL. Dette gir resultatet 326 sekunder.

 

Nå skal jeg gjøre det enkelt for deg:

 

4:39

https://youtu.be/_6XYaFqq2mg?t=4m39s

 

7:07

https://youtu.be/_6XYaFqq2mg?t=7m7s

 

Hva tror du han måler i denne videoen hvis ikke Cuda eller OpenCL?

Endret av Knutgrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...