Gå til innhold

koda av 3020 og Cerwin Vega V-12F


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå stod det lite om forsterkeren, men tvielr på det. Lyd vil det bli, men du trenger mer kraft for å få utnyttet de høyttalerene. Forsterkeren ser ut til å være av den lette typen med mange watt som er billig. Var en diskusjon her om forskjellige watt, watt kan manipuleres så hva som oppgis går det ikke ann å stole på.

Lenke til kommentar

Du går veldig fort lei av Cerwin Vega lyden. Den høres bra ut i begynnelse, masse bass og masse volum. Bassen til Cerwin Vega er heller ikke noe å hoppe i taket av. Etter en tid blir de bare masete. Snakker av errfaring.

 

For å svare på spørsmålet, tror det går greit å drive de med den forsterkeren.

Lenke til kommentar
V-12F har en følsomhet på hele 98 dB

 

Denne klarer du og drive. Tror faktisk walkmanen min hadde klart og få lyd i denne.

Klart du kan, men dynamikken blir mindre bra. Bruker du en liten forsterker på et så stort element blir bassen upresis og ukontrolert.

 

Jeg tror du får best dynamikk om du går for 10 tommeren, bass blir det nok av uansett.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du kjøpe en 5 kanals forsterker når du bare har 2 høyttalere?

 

Hvorfor ikke kjøpe en NAD integrert forsterker til omtrent 5000 kroner. Da kan du spille skikkelig høyt.

 

jeg har den forsterkeren. har osså en jamo center, og noen bakhøyttalere som går ann å bruke, men det er ikke akkurat surround jeg har tenkt på.

Lenke til kommentar

Etter å ha hørt en god del høytalere og sett utviklingen til alt for mange som kjøper Cerwin Vega: Hold deg unna dem. Du blir så fort lei de og kommer til å angre bittert. Se i stedet f.eks. på Dali 8008 som er en langt bedre høytaler. Ikke bedre til å spille kjempe høyt, men bedre på alle andre måter. Mitt generelle råd til alle er å se på enten Dali Blå Serie (f.eks. 8008) eller noen B&W-alternativer. Du vil aldri angre!

Lenke til kommentar
Etter å ha hørt en god del høytalere og sett utviklingen til alt for mange som kjøper Cerwin Vega: Hold deg unna dem. Du blir så fort lei de og kommer til å angre bittert. Se i stedet f.eks. på Dali 8008 som er en langt bedre høytaler. Ikke bedre til å spille kjempe høyt, men bedre på alle andre måter. Mitt generelle råd til alle er å se på enten Dali Blå Serie (f.eks. 8008) eller noen B&W-alternativer. Du vil aldri angre!

 

dali 8008 er nå en god del dyrere. skal bruke høyttalerene til techno, rap, trance, rock++

er ute etter at de skal spille høyt, og bass. skal ha de på ett lite rom og jeg syns de virka ganske bra, og ikke så altfor dyre. Har en kompis som har cervin vega, å jeg syns de låter ganske bra jeg.

Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt en smakssak, men jeg vet om nok av personer som har hatt samme innstilling som deg og angret masse siden. Kjøp av Dali 808 (forgjengeren til 8008) er vel trolig noe av det smarteste jeg har gjort - hadde på den tiden svært lyst på Cerwin Vega 1515... du hvor glad jeg er for at noen overtalte meg om at CV er noe man blir fort lei.

Lenke til kommentar
Det er jo selvsagt en smakssak, men jeg vet om nok av personer som har hatt samme innstilling som deg og angret masse siden. Kjøp av Dali 808 (forgjengeren til 8008) er vel trolig noe av det smarteste jeg har gjort - hadde på den tiden svært lyst på Cerwin Vega 1515... du hvor glad jeg er for at noen overtalte meg om at CV er noe man blir fort lei.

*rekke opp*

 

Jeg hadde også den innstillingen i min ungdom. Kjøpte Cerwin Vega anlegg for konfepengene. Synes lyden var knallbra i begynnelsen, men så hadde jeg ikke noe erfaring fra andre anlegg. Gikk fra mono kassettspiller til hifi anlegg. Gikk lei av lyden veldig fort, solgte dem et år etter jeg kjøpte dem. Råder deg til å vurdere andre høyttalere. For eksempel Dali 8008, som nevnt. Den kan du få for 4-5000 brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...