TommyL Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Er det lov å legge inn et innlegg om en ting som ønskes kjøpt? Finnes ikke så mange LGA1155 HK på Finn...og ikke mange som tråler Ønskes Kjøpt der...tror det er lettere på forumet...? I så fall kan det legges inn under Hjelp til kjøp av PC, eller under Hovedkort? MVH Tommy Endret 27. august 2017 av TommyL Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 https://www.diskusjon.no/guidelines#1 1. Innleggets InnholdKjøp og salg på forumet er forbudt, med mindre annet er angitt i kategorien. Det samme gjelder for annonser. Så nei, slik retningslinjene og kategoriene er skrevet i dag er kjøp og salg på forumet ikke lov, hjelp til kjøp av PC kategorien er ment for å hjelpe brukere plukke ut riktige komponenter eller PCer for sitt bruk, ikke for å kjøpe og selger deler/PCer på forumet. 1 Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Se der ja, gikk meg hus forbi. Takker for svar! Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Hva med innlegg av typen "hva kan man få for X?", "hva selges Y for", "jeg har en Z, hva går disse for på Finn"? Jeg synes disse kvalifiserer som regelbrudd og når jeg har en forventning om å ikke se kjøp/salginnlegg blir jeg irritert over å se disse. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 https://www.tek.no/bruktmarked Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Hva med innlegg av typen "hva kan man få for X?", "hva selges Y for", "jeg har en Z, hva går disse for på Finn"? Jeg synes disse kvalifiserer som regelbrudd og når jeg har en forventning om å ikke se kjøp/salginnlegg blir jeg irritert over å se disse. Å spørre etter hvordan en bør prissette utstyr før en legger det ut på enten tek bruktmarked eller finn er ikke mot reglene såfrem det ikke går frem i tråden at trådstarterens egentlig hensikt er å prøve å selge via forumet, ved at trådstarter linker til annonsen eller lignende. Det er ofte en litt vanskelig vurdering å bedømme i slike situasjoner hva trådens/innleggets virkelige hensikt faktisk er og blir sådan sjeldent slått ned på med mindre det er ganske selvsagt at det er kjøp/salg på forumet som foregår. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Jeg synes det er irriterende og dårlig skjult, men det er mulig mange tenker annerledes enn meg. Jeg synes ihvertfall det trekker ned kvaliteten og relevansen på de relevante forumene, og burde vært forbudt av hensyn til det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Det er ikke akkurat noen mangel på ebay. Endret 27. august 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå