Questionmarkman Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Passat 2006 DSG automat 2,0 TDI Motoren føles kvelt og rister når jeg starter bilen. Det er verst når bilen er varm og har kjørt en tur, men den rister og starter tungt uansett. Noen ganger så starter den ikke på første forsøk engang. Byttet svinghjul for en mnd siden da den var dårlig, men det hjalp lite mot dette problemet. I tillegg så hender det at den lugger litt i 2. Gir i lav fart. Vet ikke om det er en sammenheng? Noen som vet hva som kan være problemet? Får ikke opp noen feillamper heller... Endret 28. august 2017 av Questionmarkman Lenke til kommentar
Questionmarkman Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Trenger hjelp med å forstå dette. Kom gjerne med forslag hehe Endret 28. august 2017 av Questionmarkman Lenke til kommentar
PeppaGris Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Dersom en motor går dårlig er ofte problemet dårlig kompresjon, altså for lite eller for mye luft, for mye eller for lite drivstoff eller dårlig tenning. Kan være lambdasonden men da hadde det motorlampa lyst. Er det mye eksos fra bilen? 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Sjekket for eventuelle feilkoder? Lenge siden registerreim ble sjekket, evt. byttet? Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Min VW Golf ristet veldig på tomgang, den hadde ikke "kraft" når jeg kjørte (hadde vært umulig å få den til å spole om jeg ønsket det feks.). Det viste seg at det var brudd i ledningen til en av tennpluggene, slik at den ikke tente på alle.. Lenke til kommentar
Questionmarkman Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Peppagris, tror du er inne på noe der. Det er hvit eksos når man gasser, mer enn normalt. Kan det tyde på noe? Reg.reim byttet for 70.000 km , bilen har kjørt 176.000 nå. Kommer ingen feilkoder dessverre :/ Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Høres ut som den bare går på 3 sylindere. Siden problemet er så tydelig, så bør det ikke være noe problem for et verksted med ordentlig utstyr til å se på verdiene på motoren og finne ut hva det er ganske fort. Lenke til kommentar
PeppaGris Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Om det er lambdasonden er det rart det ikke er noe feilkoder, mye eksos kan også tyde på en sprukket topp. Sjekk om det er vann i olja, eller så kan du trykkteste motoren og sjekk om det er lite kjøleveske Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Dette har garantert ikke noe med registerreim å gjøre. Dersom registerreimen ryker, kolliderer mest sannsynlig ventiler og stempler, og du ender opp med totalt motorhavari, ikke dårlig motoreffekt. Ettersom det kommer mye hvit røyk vil jeg nesten anta at turboen din er i ferd med å gå føyken. Sjekk motoroljen også, og se om det er spor av kjølevækse - motoroljen blir gjerne lysebrun som sjokolademelk. I såfall kan det være toppen eller toppakningen som er gåen. Men som alltid, så er det å bytte luftmassemåler en veldig fin ting å begynne med. Utallige dyre reprasjoner kunne vært unngått om bare dette ble gjort først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå