Philm Khamera Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Noen som vet om man må skru Billyhyllene fast i veggen? Eller står de stødig nok når de er satt sammen? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 De trenger ikke skrus fast. Er mer om det er fare for at de kan veltes av unger feks.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 De må skrus fast om du har barn, helst om du har katter også. De står stødige nok til at de ikke velter eller faller sammen ved vanlig bruk, men kan i værste fall ta livet av barn og muligens katter som klatrer i de. Strengt tatt bør alle hyller og lignende som kan klatres i eller "lett" velte om man dytter på de skrus fast med barn i hus Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Bør skrues fast uansett Mener det følger med Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Underlaget hyllen skal stå på vil påvirke behovet for forankring i vegg. Et teppe er mer ustabilt enn parkettgulv. I tillegg vil bruken av hyllen være avgjørende. Plasserer man den tunge boksamlingen i øverste hylle blir hyllen mer ustabil. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Jeg hadde skrudd de fast uansett. Vi hadde en Billy-hylle for lenge siden som sto på parkettgulv, men veltet når det var gjennomtrekk Den var lastet litt tungt på toppen, sikkert - men ville uansett ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Jeg var singel og bodde uten barn og husdyr lenge.Gadd ikke skru den fast, med den jobben det medfører, spesielt pga at det var betongvegg bak. For å ytterligere stabilisere bokhylla vippa jeg den opp, og la en mynt under hver av hjørnene i front, slik at den tilter tyngdepunktet bittelitt bakover mot veggen. Så la jeg de tyngste bøkene nederst. Stod stødig og fint til mitt bruk. Endret 29. august 2017 av Drogin Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Denne hyllen er neppe mer ustabil enn andre hyller. IKEA er inne i mange markeder i verden - deriblant det amerikanske. De ønsker opplagt ikke noe søksmål mot seg på grunn av hyller som velter og har vel løst dette ved å oppfordre til at de sikres mot vegg. Ole Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Det har vært mange eksempler på barn som har dødd pga hyller og lignende som velter, så det er jo ikke en grunnløs oppfordring, uavhengig av søksmål. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 USA er ekstrem på søksmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå