Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Monitor skrur seg av og på igjen av seg selv ca hvert 30 sekund.

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så driver monitoren min å skrur seg av og på igjen av seg selv ca hvert 30 sekund, selv om den noen ganger kan fungere i timesvis uten problemer før det begynner skje igjen. Noen som har opplevd lignende og vet hva feilen kan være? Kan utelukke noe feil med skjermkortet da den andre skjermen fungerer helt fint, har prøvd skjermen i alle utgangene og prøvd andre kabler. Har også prøvd annen kompatibel strømforsyning til selve skjermen uten hell så kan utelukke feil med denne også. Innstillingene er i orden på skjermen og har også prøvd fabrikkinstillinger og selvsagt nye skjermkort drivere.

Capacitorene ser ut til å være fine selv om jeg ikke er noen ekspert på området men det har vært varmeutvikling i ett område på driverboardet som man ser veldig godt så jeg vil tro det er her feilen isåfall ligger da alt annet ser fint ut i mine øyne. Jeg kan skaffe ett nytt driverboard til ca 270kr på ebay, men tenkte jeg skulle få en second opinion først på om noe annet kan være feil før jeg eventuelt gjør ett bomkjøp :)

Her er bilder av driverboardet: http://imgur.com/a/XayPD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...