AnonymDiskusjon Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Har vært sammen med en kvinne i 6 år før det ble slutt. Underveis i dette forholdet har det vært utrolig mye rart som har skjedd. I den senere tid har jeg lurt på om det jeg har vært sammen med var en kvinnelig psykopat. Hun begynte veldig tidlig, allerede i starten av forholdet å ta opp merkelige bagateller. Det kom etterhvert fram at hun var kontrollfreak etter egne ord. Hun prøvde å kontrollere alle ting jeg gjorde. Alt skulle skje på hennes måte. Alle ting jeg gjorde måtte gjøres på andre måter. Det var hele tiden et spørsmål "om det ikke var bedre å" gjøre det på en annen måte. Alle vennene mine var merkelige. Hun likte ingen av dem. Etterhvert kom det frem at hun hadde masse negative ting å si om min familie som alle som en forgudet henne og gjorde alt for henne. Måten jeg snakket med min far i telefonen på gjorde henne irritert. Det at vi kunne le av ingenting var galt for henne. Hun har en tung og fæl fortid. Hun er avhengig av tunge medisiner. Effexor (lykkepiller) og sovetabeletter, smertestillenede og til og med morfin for å stille hodepinen. Det var slutt flere ganger i forholdet. Hun klarte ikke å fokusere på hvem hun elsket. Var sterkt forvirret og visste ikke om hun skulle gå tilbake til eksen eller om hun skulle bli sammen med meg igjen. Det endte opp med at hun ble i lag med eksen, og gikk så tilbake til meg. Jeg var nødt til å ta meg av henne i denne perioden da hun ikke visste hva hun skulle gjøre eller hvem hun skulle velge. Jeg kjøpte mat til henne og satte utenfor døren hennes fordi hun var så nedkjørt at hun klarte ikke å ta vare på seg selv. Og jeg ville ikke at hun skulle gå til grunne. Vi ble altså sammen igjen og forlovet oss og kjøpte oss hus. Jeg solgte mitt mest dyrebare, min Harley til en kvart million for at vi skulle få til egenkapitalen. Første dagen i huset da vi skulle begynne å male dro vi sammen på malebutikken for å kjøpe maling. Jeg har jobbet i malebutikk i 7 år og visste hva vi trengte. Og ble helt satt ut da hun bare duret inn og bestilte alt mulig som både passet og ikke passet uten å rådføre seg meg meg. Overkjørte meg totalt som om jeg ikke var der. Vi endte opp med en takmaling som overhodet ikke kunne brukes i taket. Men jeg slapp ikke til. Jeg ble forbannet og sa i fra, men det kunne hun ikke forstå. Alle årene igjennom har jeg til stadighet fått oppleve at mine ting ikke er viktige. Hva som er viktig for meg var ikke like viktig som hennes behov. Selv om jeg hadde 1 time og 40 minutters reisevei til jobb, og like mye hjemover- og hadde bare 4-5 timer å være hjemme på før jeg måtte legge meg for så å stå opp kl 4 for å dra til toget- så forventet hun at når jeg kom hjem skulle det være både sverigetur, husarbeid og 4 orgasmer. Jeg prøvde å forklare henne flere ganger at jeg var i ferd med å stryke med av slitenhet, men det ble bare møtt med et "Mmm". Hun var alltid mer sliten enn meg fordi hun hadde PST og ikke-diagnostisert ME. Jeg kom ikke til med mitt. Jeg begynte å få kroppslige problemer, mens hun stadig bare krevde mer. Helgene gikk til å pleie husdyrene. Vi hadde masse fugler og høns. Jeg sto opp tidlig om morgenen for å få litt tid å pleie meg på. Få meg litt kaffe og hvilt kroppen før hun sto opp. Og da hadde hun alltid en "oppgave" til meg som måtte utføres på hennes planlagte tidspunkt. Gjorde jeg ikke det når hun krevde, så fikk jeg spørsmål om jeg ikke hadde tenkt å gjøre det hun hadde bedt meg om. Jeg var på det tidspunktet mekaniker i et tungt belastet verksted. Etter endt jobb kom vi nærmest sjanglende ut av smøregraven fordi vi var så slitne. Og jeg kjente at nå holdt jeg rett og slett på å jobbe meg ihjel. Men jeg greide å stå han av. Så kom den siste stormen, hvor alt var helt feil. Selv om jeg brukte stort sett all fritid jeg hadde til å hjelpe henne med helsen og ordne ting for henne- så var alt galt. Selv om jeg ikke hadde noe som helst tid til meg selv så var det ikke nok tid jeg brukte på henne. Til slutt falt alt sammen og vi slo opp. Hun skulle ha huset som jeg hadde ordnet til henne. Og hun skulle ha egenkapitalen. Jeg inngikk en prosess for å å skaffe oss lån, og jeg solgte unna det jeg hadde av verdi for at vi skulle få til egenkapital. Da det ble slutt gjorde hun krav på både huset og egenkapitalen. Hun begynte å opptre på en måte som gjorde at hun greide å sette seg seg selv opp mot meg så at det jeg gjorde ble galt og at det ble jeg som var syndebukken. Alt jeg ville var å få forholdet til å fungere igjen. Men hun hadde alltid en ting å ta opp som gjorde at det ble utrivelig og så greide hun å trykke på de rette nervene så jeg fyrte meg opp. Og da pekte hun på meg og sa for en fyr jeg var som ble sinna. Vi flyttet fra hverandre for 1,5 år siden. Og ble først venner igjen. Så holdt vi på å bli sammen igjen. Plutselig kommer hun opp med en ny fyr, og nå er det stille derfra. Dette var et meget kort utdrag av hvordan livet var. Jeg trodde tidlig at jeg hadde med en psykopat å gjøre. Og jeg lurer fortsatt. Er det noen der som har erfaring med kvinnelige psykopater? Hva er det for et kvinnemenneske jeg har vært sammen med? Anonymous poster hash: cf68f...458 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 For meg virker det som at hun var slik du lot henne være. Hun ga deg det du aksepterte, og du valgte å bare ta det. For meg virker det som et kombinert problem, hun virker ekstremt egoistisk, og du virker som en dott av dimensjoner som aksepterer hva som helst. Jeg var i et forhold med slike tendenser, men ikke så ekstremt, jeg kom meg til helsike ut og har aldri angret på det. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Jeg/en skal være forsiktig med å bruke og validere begrepet "psykopat". Dog i denne situasjonen, kan det absolutt virke som at hun har slike trekk. Det kan dog bare hende at hun ikke har lært særlig mye om hva empati er, og dette har skapt mye personlige konflikter, som dessverre har gått hardt utover deg, som HAR høy forståelse for empati. Hun har jo brukt hersketeknikker. Om hun har gjort dét bevisst, eller om det har vært en del av hennes personlighet og hun bare har "sklidd inn" i den personligheten underbevisst, kommer ikke så tydelig frem. Det er en forskjell der, når noen velger å aktivt vie livet sitt til å manipulére og spille spill, enn når noen bare blir formet på den måten av livets hendelser. Krever nok ofte profesjonelle for å fastsette og avklare sånn adferd, og vanlige folk blir fort slitne av å bruke energien på å holde tritt. Det beste er å distansére seg og holde avstand. Jeg håper du finner krefter til å forhøre deg med en advokat eller ved et eller annet kontor for ofre, for det kan umulig være etter loven, måten verdiene ble fordelt på der. Hun sitter altså nå med ALT av verdier som DU har jobbet inn til dere?? Det der MÅ du ikke la gå upåaktet hen! Det neste du bør gjøre er å skrive ned litt om det her, få det ned på papir, sånn at du kan få det litt på avstand. Ta lærdom av det. Lov deg selv at du aldri skal la et forhold gå på bekostning av egne verdier igjen, og at du setter svært tydelige grenser i neste forhold. Begge skal dra lasset i samme retning, ellers er det noe manipuléring som pågår! Da må man ta en grundig prat med ÉN gang. Man skal aldri true med å forlate forholdet, men det -skal- være regler som begge skal respektére, og disse reglene skal man ikke endre for ofte på. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvorfor i all verden vil du få det forholdet til å fungere, hvorfor vil du ha henne? Hun er jo helt forferdelig. Allerede da hun begynte å snakke nedsette om din familien og dine venner, burde du ha sparket henne ut. At du tok henne tilbake igjen og kjøpte hus sammen med henne høres helt sykt ut. 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Psykopat eller ei; hun var en helseskadelig relasjon for deg. Håper du får hjelp til å komme deg over det (helseskadelige mennesker setter spor, enten vi vil det eller ei). Anonymous poster hash: 94ff5...c1e 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Jeg/en skal være forsiktig med å bruke og validere begrepet "psykopat". Dog i denne situasjonen, kan det absolutt virke som at hun har slike trekk. Det kan dog bare hende at hun ikke har lært særlig mye om hva empati er, og dette har skapt mye personlige konflikter, som dessverre har gått hardt utover deg, som HAR høy forståelse for empati. Hun har jo brukt hersketeknikker. Om hun har gjort dét bevisst, eller om det har vært en del av hennes personlighet og hun bare har "sklidd inn" i den personligheten underbevisst, kommer ikke så tydelig frem. Det er en forskjell der, når noen velger å aktivt vie livet sitt til å manipulére og spille spill, enn når noen bare blir formet på den måten av livets hendelser. Krever nok ofte profesjonelle for å fastsette og avklare sånn adferd, og vanlige folk blir fort slitne av å bruke energien på å holde tritt. Det beste er å distansére seg og holde avstand. Jeg håper du finner krefter til å forhøre deg med en advokat eller ved et eller annet kontor for ofre, for det kan umulig være etter loven, måten verdiene ble fordelt på der. Hun sitter altså nå med ALT av verdier som DU har jobbet inn til dere?? Det der MÅ du ikke la gå upåaktet hen! Det neste du bør gjøre er å skrive ned litt om det her, få det ned på papir, sånn at du kan få det litt på avstand. Ta lærdom av det. Lov deg selv at du aldri skal la et forhold gå på bekostning av egne verdier igjen, og at du setter svært tydelige grenser i neste forhold. Begge skal dra lasset i samme retning, ellers er det noe manipuléring som pågår! Da må man ta en grundig prat med ÉN gang. Man skal aldri true med å forlate forholdet, men det -skal- være regler som begge skal respektére, og disse reglene skal man ikke endre for ofte på. Hei. Takk for godt svar. Nei fordelingen BLE ikke slik. Det tillot jeg ikke henne. Jeg tok tilbake egenskapitalen og huset kjøpte hun til takst. Det var fordi det var rettferdig og riktig. Anonymous poster hash: cf68f...458 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Hvorfor i all verden vil du få det forholdet til å fungere, hvorfor vil du ha henne? Hun er jo helt forferdelig. Allerede da hun begynte å snakke nedsette om din familien og dine venner, burde du ha sparket henne ut. At du tok henne tilbake igjen og kjøpte hus sammen med henne høres helt sykt ut. Det skjedde etter at vi hadde kjøpt hus. Anonymous poster hash: cf68f...458 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Høres ut som en narkoman for å være ærlig. Dopavhengige er som regel veldig dårlige partnere dessverre, hun går jo rundt i en rus konstant høres det ut som så ikke rart at hun vingler frem og tilbake og oppfører seg sånn her. Ikke finn på å ta henne tilbake igjen når hun tar kontakt igjen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Høres ut som en narkoman for å være ærlig. Dopavhengige er som regel veldig dårlige partnere dessverre, hun går jo rundt i en rus konstant høres det ut som så ikke rart at hun vingler frem og tilbake og oppfører seg sånn her. Ikke finn på å ta henne tilbake igjen når hun tar kontakt igjen. Jeg har kuttet ut all kontakt med henne. Det er en god stund siden. Men jeg trenger spikeren i kisten som kan fortelle meg om hva det var jeg egentlig var sammen med. Hun brukte mange medisiner kombinert. Både sovetabeletter og alkohol. For utenforstående så virker det så enkelt. Men verre er det når en kjenner personens gode sider også. Hun var i utgangspunktet en fantastisk jente som hadde opplevd ekstremt for mye vondt. Men klart, jeg kan jo ikke endre på det. Anonymous poster hash: cf68f...458 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Høres ut som en narkoman for å være ærlig. Dopavhengige er som regel veldig dårlige partnere dessverre, hun går jo rundt i en rus konstant høres det ut som så ikke rart at hun vingler frem og tilbake og oppfører seg sånn her. Ikke finn på å ta henne tilbake igjen når hun tar kontakt igjen. Jeg har kuttet ut all kontakt med henne. Det er en god stund siden. Men jeg trenger spikeren i kisten som kan fortelle meg om hva det var jeg egentlig var sammen med. Hun brukte mange medisiner kombinert. Både sovetabeletter og alkohol. For utenforstående så virker det så enkelt. Men verre er det når en kjenner personens gode sider også. Hun var i utgangspunktet en fantastisk jente som hadde opplevd ekstremt for mye vondt. Men klart, jeg kan jo ikke endre på det. Anonymous poster hash: cf68f...458 Hun har helt klart rusproblemer, og som jeg sa så er ikke de de beste partnere, det kan hende at hvis hun ble kvitt medisinene som sløver henne ned så mye så hadde hun kanskje vist de bedre sidene av henne oftere, men det er ett stort IF om hun engang kommer til å være villig til å se på det som ett problem siden dopet hennes kommer fra fastlegen og alkohol er også sosialt akseptabelt. Kombinasjonen piller og alkohol er faktisk ganske ekstremt.. vet du hvor lenge hun har holdt på med det her? Det kan kanskje være en god idee å levere en bekymringsmelding til hennes fastlege eller noe sånt. Er lett å drepe seg selv ved ett uhell hvis du blander piller og alkohol. Endret 27. august 2017 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Godt at du kom deg ut av dette. Du har hatt å gjøre med en emosjonell vampyr. Buffy er inne på noe når hun sier at hun sannsynlig er en rusmissbruker. Imidlertid mistenker jeg at det er noe mer i tillegg. Det kan være svært mye, men din fortelling dreier det mot dyssosial personlighetsforstyrrelse, eller dramatiserende personlighetsforstyrrelse, se denne linken for mer: https://sml.snl.no/dramatiserende_personlighetsforstyrrelse Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Neppe en ekte psykopat, men hun oppførte seg dårlig mot deg, sannsynligvis på grunn av vedvarende problemer i personligheten. Hun kommer ikke til å plutselig endre seg "hvis du bare". Du må bare skaffe deg en bedre, eller være singel. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Hvorfor i all verden vil du få det forholdet til å fungere, hvorfor vil du ha henne? Hun er jo helt forferdelig. Allerede da hun begynte å snakke nedsette om din familien og dine venner, burde du ha sparket henne ut. At du tok henne tilbake igjen og kjøpte hus sammen med henne høres helt sykt ut. Det skjedde etter at vi hadde kjøpt hus. Anonymous poster hash: cf68f...458 Ok. Hendelsesforløpet var litt uklart. Håper du iallefall ikke ble ruinert økonomisk. Ingen her kan svare på hva som er galt med henne, det kan bare en kvalifisert person gjøre etter omfattende utredning. Vi kan bare fortelle deg at du bør glemme henne og gå videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå