ultranerd Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg vurderer å sett opp en P4 xeon server og lurer på om noen har bedre peiling enn meg om hvordan den er i forhold til en P4 northwood server (Bortsett fra å koste jæveiii mye). Ser at komplett har et hovedkort for MPGA socket fra MSI (860D PRO). Finnes det andre hovedkort å få tak i her i landet og tips om kabinetter som tar ATX-E formatet (Og er til salg online) tas mot med glede. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Xeon er generelt sett de beste prosessorene intel klarer å lage. Var vertfall slik på både pII og pIII. Tror de har mer cache og bedre multitaskin uten at jeg skal si noe for sikkert. Hvis noen med bedre peiling på dette kunne svare er det å foretrekke.. Men.. Xeon har generelt sett vært high-end varianten. Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg ser nemlig at P4 Northwood har512 kb cache og at P4 Xeon leveres med 256 kb cache (komplett). mens intel selv sier at den har 512 kb over 1.7 Ghz. S det må være noe annet en bare caxhen som gjør den bedre. Lenke til kommentar
dessident Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Vurdert en dual AMD MP løsning ? Hva slags server skal du sette opp btw ? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 forskjellen på (pentium 4) Xeon (512kb) og Pentium 4 (512kb) er 3 ting: - Dual støtte (offesiell) - Hyperthreading (virtuell dual - hver prosessor bli identifisert av windows som 2 cpu'er) - Socket Prismessig ligger Xeon veldig likt Pentium 4 men hovedkortetene er igrunn der tusenlappene flyr :smile: Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg hadde først og fremst tenkt å sette opp em CS server. Men også webhosting og mail. Samt å bruke den som en front til min AMD PC. Trpr jeg holder meg til P4 Northwood da Hovedkort til Xeon og kabinettet koster skjorta. Takk for alle innspill Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 NW er gull det :smile: Skal du ha den til en server sak ville jeg dog vært nøye på å gå for i845/i850 - ikke noe SiS eller VIA basert. i8xx serien brukes i utstrakt grad i mindre (singel prosessor) servere og er bra egnet til dette. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 for ein server er stabilitet det viktigaste Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Eneste "bakdelen" I845/850 serien har i forhold til Sis og VIA er jo at de koster gjennomgående 150-200kr mer (til sluttbruker). Ytelse med vanlig DDR-SDRAM er _helt_ lik på i845/SiS645/VIAp4x266a. Vil du har "performance" er i850 med RDRAM et bedre valg men har bli det enda noen hundrelapper da... Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Velg etter lommeboka.... Hvor mye skal du legge i servern? 15000,20000,30000. Hvis du ikke skal bygge selv bør du ta en titt her: http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...ine_servers.htm Kanskje du skal gå for en dual p3 løsning, men bare så du vet det finnes p3 i version op til 1400mhz. mvh Christian Lenke til kommentar
dessident Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 SÅ du har altså ikke vurdert et dual AMD setup ? q:-) Lenke til kommentar
Johan Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Såvidt jeg vet er det slot 2 som er de store Xeon prosessorene. Se på slot 2 Xeon 700 Mhz med 2 mb cache. Koster ca 27000. Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 21:09, dessident skrev:SÅ du har altså ikke vurdert et dual AMD setup ?q:-) nope man vurderer ikke det bare glemmer det med en gang, amd har ikke noe som kommer på linje med Xeon fra Intel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå