Gå til innhold

Mutant Mass - mass muscle gainer - lovlig?

Anbefalte innlegg

hei. Jeg har funnet ut av at Mutant Mass - mass muscle gainer passer til mitt behov. Likevel er det noen ting jeg må finne ut før jeg eventuelt foretar et kjøp. Jeg driver med fotball og trener på treningsstudio. (litt upraktisk med tanke på at man kan bli litt tung i fotball). Er det noen stoffer i dette produktet som kan bli testet positivt på ved både treningsstudio, fotball, generelt idrett (nasjonalt og internasjonalt, dopinglista etc)? Jeg er svært redd for at jeg har oversett noe som er i produktet som er ulovlig pga dop/anabole steroider etc.. Er dette produktet pålitelig og 100% trygt sånn sett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et produkt for folk som skal bli store og har problemer med å få i seg nok kalorier.

Det vil ikke gi deg muskler av seg selv, men føre til kalorioverskudd som kan gjøre det lettere å bygge muskler hvis du trener veldig hardt. Men du vil også legge på deg en del fett. Du har sannsyneligvis mer nytte av en helt vanlig boks med proteinpulver.

Endret av Locrin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en sukkerbombe med spor av proteiner..

Helt trygt og totalt meningsløst produkt.

Jaja, mulig du har helt rett, men hvis vi skal vri på det; alt man får i offisielle norske/nordiske proteinbutikker er trygt ifm idrett da antar jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det høres ikke helt ut som du vet hva du trenger, men at du er på utkikk etter et supplement "bare for å ta noe"?

Mutant Mass er for de som ikke klarer å spise mat nok til å ligge i overskudd kalorimessing, for de fleste som ikke sliter psykisk eller eller har uvanlig lav apetitt så er det ikke noe problem å spise nok. Selv ikke for en som trener mye.

Trening forbrenner ikke så mye som du tror.

Lenke til kommentar

Hei og hå! Bra du trener fotball for kardioens skyld, men la meg gi deg en fair warning;

Når jeg trente første året mitt så var jeg den typiske nybegynneren som hadde biceps, bryst og litt skuldre og rygg, men ikke noe utenom det. Sånn type above average utseende når det kommer til den visuelle linjen mellom å ikke trene og å trene.

For meg var jo dette ikke godt nok - for jeg skulle bli stor, så min gode venn Jonathan anbefalte meg å kjøpe Mutant Mass. Og oh boy! Som jeg gaina! Jeg la på meg omtrent ti kilo i muskler og fett, antyder 50% av begge to, på skremmende kort tid. Jeg gikk opp i styrke med sikkert økt intensitet på rundt 30% på alt jeg gjorde, og jeg levde på en sky i et helt år.

Problemet var at til slutt kommer det til et punkt hvor kroppen din spør deg hva du driver på med, fordi det er ikke mer plass til alle disse måltidene/shakene dine - og den perioden kommer spesielt når du går en måned uten fotball eller annen form for aktiv trening. Og til slutt blir du en svær, sterk fettklump - og ikke akkurat på den overvektige måten - bare på den "oi, han var svær!" måten. Det ser bra ut i de rette klærene, men i speilet kommer du til å nitpicke hver eneste sideflesk og frontflesk du kan finne. I tillegg finnes ikke dette pulveret sunt, og det er overpriset slik som alle andre proteinpulvere og gainere i industrien.

Poenget mitt er, skal du bruke det for raske gains, så ikke bruk det for lenge. Jeg bulket i tre-fire år av og på, og ble veldig stor, men overdriver du på Mutant Mass i mer enn en fire-fem måneders periode, så vil du komme til et punkt hvor nok er nok og muskler blir til fett.

Jeg vil heller anbefale deg en clean bulk (google it eller spør om det), hvor du heller kan gi litt ekstra etter på kalori-fronten i og med all din kardio innenfor fotball. Og istedenfor å kaste bort penger på proteinpulver, lær deg og lik tunfisk i olje (30g protein, 6,- kroner), og kjør i deg to bokser om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...