Sissel B Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Jeg var på besøk hos søsteren min, som for ett par år siden flyttet i ett hus med ferdig opplagte nettverkskontakter i flere rom i huset. Hovedinntaket står på ett vaskerom i ene enden av huset på ett vaskerom. Til dette er det koblet ett modem/ruter. Siden trådløst fungerte dårlig fra denne ble de anbefalt å koble til en Jensen Airlink 7000 etter denne. Videre fra denne er det koblet til noe jeg tror er en svitsj inni ett skap. Ut i fra denne er det koble en drøss av nettverksledninger som jeg tror er ledningene ut til resten av huset. I flere av husets andre rom er det montert opp dobbelt-kontakter. I stua i samme etasje og i tv-stua er det koblet til en slags tv-boks med hdmi uttak og greier og videre til tv, som de får tv-signal fra. Jeg prøvde å koble en pc med en nettverksledning til ett av disse ledige uttakene (nettverksuttakene), men fikk bare opp "Uidentifisert nettverk: ingen Internettkobling." Hvorfor får man ikke internett rett fra disse kontaktene? Er det noe problem med tildeling av IP-adresse fra ruter tror dere? Trådløst får kontakt med nett fra trådløs ruter. Men i tv-stue er signalet trådløst litt dårlig og ustabil siden det er så langt unna trådløs ruter. Så tenkte kanskje det gikk an å sette opp en ruter fra nettverksuttaket der. Men først må man jo klare å få internett via kabel ned dit. Har ingen erfaring med disse kombinert internett og tv-leverandørene da vi alltid har hatt separat tv (Rikstv) og internettleverandør, så skjønner meg ikke helt på det der Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Må jo starte med å finne ut hvor (hvilken switchport) andre enden av kabelen er koblet til. Så må man sjekke om porten er aktiv og eventuelt i korrekt VLAN. Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Må jo starte med å finne ut hvor (hvilken switchport) andre enden av kabelen er koblet til. Så må man sjekke om porten er aktiv og eventuelt i korrekt VLAN. Jeg koblet til pc i den kontakten som tv-signalet kom fra og. Men fikk samme resultat der. Tv-en får de jo inn, så den kontakten må jo fungere? Eller er det separate kontakter til tv og internett signal ? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvilken ISP er det de har? Høres ut som Altibox.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Eller er det separate kontakter til tv og internett signal ? Det er nok det som er tilfellet. Sjekk denne: https://www.altibox.no/installasjon-asus-ruter/zyxel/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå