AnonymDiskusjon Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Vår bedrift gir overtidsbetalt etter arbeidsmiljøloven, altså hvis du jobber mer enn 9 timer om dagen eller 40 timer i uken. Denne uken har jeg vært fraværende noen dager pga. sykdom. Må jeg da fortsatt jobbe mer enn 40 timer i uken for å få overtidsbetalt, eller kan jeg trekke fra 7,5 timer de dagene jeg har vært syk? Anonymous poster hash: 52509...779 Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 "Sykemelder seg" faktisk. Det er vel strengt tatt legen som sykemelder, ikke en selv. Til TS: Nei, med mindre du var satt opp på en vaktliste hvor det var lagt opp til overtid så kan du ikke trekke ifra på den måten. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Nei det fungerer ikke slik. Om du tar ut egenmelding eller blir sykemeldt av lege får du lønn når du er borte for ordinær arbeidstid og evt overtid hvis du er satt opp på overtidsvakt. Man trenger ikke jobbe inn timene man er syk. Endret 28. august 2017 av Latias Fjernet svar på slettede innlegg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Det jeg lurer på er om jeg får betalt for de timene jeg nå må jobbe i helga for å nå en frist neste uke. Hvis jeg hadde jobbet mandag og tirsdag ville jeg fått overtidsbetalt nå (både timer og tillegg). Hvis jeg ikke får det, så jobber jeg jo i praksis inn timene jeg var syk gratis, og får på den måten i realiteten ikke sykelønn. Samtidig har jeg jo ikke faktisk jobbet mer enn 40 timer denne uken. Anonymous poster hash: 52509...779 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Det skal du ikke være nødt til i Norge Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Timer du er sykemeldt regnes som arbeidstid, så overtid er overtid ☺️ Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Moderatormelding Femten innlegg er slettet for å snakke om noe helt annet enn det trådstarter spør om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå