pizzafordi Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Oppgraderer en Lenovo Amd A6 med crucial mx300 og 6gb single ram... Tenkte å boote med en windows 10 usb...Prøvte å gjøre det med gammel windows i, men fant aldri fram...Har flashet til siste bios.. Men hvis jeg finner på problemer bør jeg jobbe mer i bios eller finne en windows 7 usb og deretter oppgradere fra win 7 til win 10...Lurte på om det ikke var støtte for drivere og slikt i en win 10 system alene at en bør kjøre 7 deretter 10? Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvis det ikke er Windows 10 du har installert og du bruker en USB 3.0 minnepenn kan det være problemet. Windows 7 har ikke innebygget støtte for den USB-standarden. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Det er ikke minnepennen, men USB3 port på PC som ikke støttes. Da får du en melding om manglende CD/DVD driver. Ellers skjønte jeg ikke hva problemet er - vil den ikke boote i det hele tatt? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Spørsmålet var uklart, ja...Viste ikke selv før jeg fant ut av d. Måtte etter litt troubleshooting, deaktivere Uefi til Legacy 2 plasser i bios for å kunne boote med 2004 model Lenovo Flex 2 14d...Dog så har windows 10 stått å installert i 1,5 time uten noe nytt har skjedd.Jeg har fått til å velge språk og slikt, så har den stått med windows icon i 1,5 time etter... Maskin står på hos en så for fortsette på d i morgen..Kompatibel med crucial mx300 og crucial minne og ny bios flash. så er det bare å få på plass windows i morgen satser jeg på. Takk for innspill. Kun 1 stk so-dimm var det plass til i lenovoen. Tonn med skruing for å komme til.Ser det står noe om: " You want to make sure you aren't use IDE [AHCI should be set for any type of SSD]. Expanding Windows files is based off the media type you using to install the OS to machine. I used a DVD i downloaded of the .iso and tried both USB external and CD-ROM drive. Both stalled @ 88% forever. I then loaded a new .iso from msft.digitalriver download onto a 4GB USB Thumb Drive, and BAM!!The "Expanding Windows Files" continued past the 88 percent mark and finished the install completely.SOLUTION: Try another media type as this was my issue. DVD = FAIL USB FLASH DRIVE = SUCCESS!" Endret 26. august 2017 av pizzafordi Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Etter mye om og men. Sletta "mbr?" partisjonen under win oppstart så boota en win8 versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå