KiX Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hei, Nå kjenner jeg at det snart koker over for meg når det kommer til dette hovedkortet. Fra dag 1 har det alltid vært noe, og det siste nå er at USB 3.x driveren har sluttet å virke i Windows 10. Jeg satt å brukte PC-en som vanlig og tenkte at noe å drikke kunne vært greit, når jeg kommer tilbake igjen er det ikke liv i noen av USB enhetene mine. Jeg restarter på svensk vis og ser at tastaturet og alt lyser opp i POST, men etter Windows har lastet inn sluknet det igjen og kom ikke tilbake. Etter en 1 time på forskjellige forum fant jeg ut at det var et alternativ i BIOS kalt xHCI under USB instillingene som du kunne prøve å deaktivere, noe som gjorde det slik at jeg fikk liv i USB enhetene mine igjen. Etter videre lesing så fant jeg ut at det er 4 alternativer, Auto Smart(som er default), Auto, Enable og Disable. Hvis jeg gjør noe annet enn å ha den disabled, får jeg ikke bruker USB enheter og slik jeg forstår det så er også USB 3.0 funksjonen borte. Slik jeg tolker dette er det et USB 3.0 driver problem, og med dette har jeg prøvd å oppdatere driveren uten noe resultat. Jeg har også sjekket chipset og oppdatert BIOS, men ingenting fungerer. Er det noen som vet av noen råd eller har vært borti dette før? Lenke til kommentar
KiX Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Fant ut at dette er et veldig normalt problem med X99 chipsettet og Windows 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå