Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 320i Automat 2010 E90 - Bilen dør ut og vil ikke starte igjen


Raste

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tok med anledning til å å skrive her da jeg er en eier av en BMW 320i Automat 2010 modell som jeg egentlig er storfornøyd med, men den siste uken har jeg hatt uheldige hendelser med bilen. Den har gått nå 160.000km og fått fulgt opp på alt av servicer og er kun eid av en eldre mann tidligere.

 

På mandag så parkerte jeg på en parkeringsplass da jeg skulle ta en telefonsamtale og skrudde av tenningen, så sånn ca 10 minutter senere så prøver jeg å skru på bilen og får kjørt nøyaktig 1-2 meter før bilen døde ut helt. Så prøvde jeg å putte inn nøkkelen og skru på start igjen og det eneste jeg hører er at bilen prøver å tenne, men lykkes ikke. Jeg prøver jo dette 7-10 ganger og ene gangen så starter den og så dør den ut igjen.  Så ringer min far og venter med å starte bilen på ca 10-15 minutter og så går plutselig bilen helt fint igjen.

 

Så på torsdag så var jeg først innom verkstedet for å bytte xenonpære etter jobb og så drar jeg hjemover og så kjører jeg i tunnelen fra oslo og rett i rundkjøringen på Ryen i rushtiden, og gjett hva? Bilen dør selvfølgelig helt ut i rundkjøringen og skaper enda mer trafikk. Denne gangen prøvde jeg noen få ganger med å tenne bilen, men jeg hører kun tenninga og bilen vil ikke starte og da valgte jeg å ringe forsikringselskapet mitt som skaffet meg veihjelp. Så derimot så kom jeg tilbake til verkstedet med bilen og de jobbet jo på bilen på fredag og mente det kunne være batteriet og IBS-sensoren som gjør dette her? Jeg fikk byttet batteri på fredag, men andre delen kommer til uka. De hadde prøvekjørt bilen og ikke fremkalt feilen da, så jeg kunne hente bilen til de fikk den andre delen de skulle bytte. Så jeg kjørte hjem fra Oslo til Ski helt uten problemer, men når jeg skulle starte opp igjen en halvtime senere så døde den etter en meter igjen. Lot den stå i 10 minutter og så fikk jeg kjørt 5 meter og parkert den hjemme.

 

Er det noen aning om hva dette og har erfart noe lignende selv? Det har skapt litt angst hos meg ved å kjøre bilen og jeg er i teorien superfornøyd med bilen til tross for at den sluker olje og drivstoff default_smile.png

 

Fyr løs eller kom med kanskje tips til hva det kan være?

 

Raste default_smile.png



 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typiske oljelekkasjer på denne er toppdekselpakning, vakumpumpe (til bremsene) o-ringene til vanos-ventilene i front, en pakning til en sensor rett ved oljepåfyllingslokket og oljeseparator/PCV-ventil som gjør at bilen suger olje rett opp fra sumpen og inn i innsuget.

 

I følge BMW er alt under 1 liter olje pér 1000km ansett som normalt.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

God dag

 

Etter feilsøking av mekanikeren der bilen er inne så er det feil på IBS sensoren han får og at bilen ikke finner batteriet. Det eneste jeg tenker er jo om bilen vil da få sånne problemer som jeg har med en IBS-sensor? Skal jeg kunne høre tenningslyden fortsatt med en sånn feil?

Lenke til kommentar

Ikke om det er sporadisk. Ville nå tro at hele bilen gikk svart om IBS fikk feil.

 

For en dustete feil på dustete teknologi.

Hmm, er nettopp det at det kun er sporadisk og det er kun feil på diagnosen som slår ut på IBS. Helt tullete feil imo.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

 

Igjen så fikk jeg feil med bilen her om dagen da den stoppet plutselig i kryss og de kom frem til at det var innsprøytingsdysene som gjør utslag med at bilen dør ut.

 

Er dette noe kjent problem med disse bilene? Det er jo en helvetes dyr jobb fikk jeg høre siden delene koster litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...