Redaksjonen. Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Tror på nye gjennombrudd.Den vriene matematiske kunsten å legge fliser er fortsatt ikke helt løst Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Tester… <math xmlns="http://www.w3.org/1998/Math/MathML"> <mrow> <mrow> <msup> <mi>ⅇ</mi> <mn>πi</mn> </msup> <mo>+</mo> <msup> <mi>1</mi> </msup> </mrow> <mo>=</mo> <msup> <mi>0</mi> </msup> </mrow> </math> Hmmm… Nei Men kan den i TU som har gjengitt artikkelen fra ING.DK være snill fikse opp i formateringen av Eulers ligning? Den var ikke det minste vakker som presentert i artikkelen. Endret 26. august 2017 av 1P4XZQB7 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvordan er det med fargelegging av land/fylker/kommuner på kart. Vi behøver bare fire farger, men er det bevist? Lenke til kommentar
libbern Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvordan er det med fargelegging av land/fylker/kommuner på kart. Vi behøver bare fire farger, men er det bevist? Jupp! https://www.youtube.com/watch?v=NgbK43jB4rQ 3 Lenke til kommentar
Lurum Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Men dersom eg ikkje ser feil, så er det jo to versjonar av femkantane: den eine er speilvendt (lett å sjå f.eks. midt i nr. 14). Så å tru at ein kan kjøpa ein kasse med identiske fliser forma som den oppe til venstre i figur nr. 14, og kunna bruka dette til flislegging vert jo feil, all den tid vanlege fliser har ulik overside og underside. Her må ein i så fall kjøpa to kassar: ein med rettvendte, og ein med speilvendte flisar. Eller tar eg feil? Lenke til kommentar
Fritjof Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 For en lettelse! Dette har jeg hatt mange våkenetter og tenkt på. Fy flate, sier nå jeg! Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Vrient nok å finne flisleggere som kan legge firkantede og rektangulære fliser symetrisk... Vinkelsliperen er nok flisleggerens beste venn en stund til. Kanskje roboter kan fikse jobben for oss petimetere i fremtiden? Lenke til kommentar
8H6SW757 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg skal snart pusse opp badet og lurer på om noen av disse formene finnes som fliser som er til *salgs*. De som bruker begge symmetrivarianene, må da selvsagt ha begge versjonene til salgs. Selv falt jeg for nr 3 som jo ser til forveksling ut som en regulær versjon som danner 6kant, men der matematikerne blandt oss kan kose oss med å vite at det ikke er tilfelle, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå