Sellf Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Fosterkatten min på rundt ett år ble i dag funnet død av naboen langs veikanten utenfor huset her. Trodde først at hun hadde blitt påkjørt men med nærmere ettertanke lurer jeg på om noe annet har skjedd. (Naboen tror heller ikke hun har blitt påkjørt med tanke på hvordan hun så ut og at hun ble så fort kald og stiv) Hun hadde ingen blødninger noe som helst sted, ikke fra nese, munn eller kropp, og det var ikke noe synlige skader på henne i det heletatt. På bildet jeg fikk så lå hun i en slags "sovestilling" på helt vanlig måte som hun pleier, på magen med baklabbene under magen og forlabben krøllet bakover som katter ofte gjør når dem sover. Hodet hennes var heller ikke på siden som om hun var lagt der etter en påkjørsel, men hodet og ansiktet var vendt fremover som om hun på en måte har sovnet og hodet bare har falt ned som det ser ut som på bildet, men det ser faktisk også litt ut som hodet hennes faktisk er oppreist. Var heller ikke noe fråde fra munnen og naboen hadde sett henne i live noen timer tidligere og ikke sett noe annerledes med henne. Fråde er jo noe som ofte kommer av f.eks. Rottegift. Samme med indre blødninger som ender med blødning fra nese og munn. Innbiller meg at hvis man kjører på en katt så burde det være noen slags form for skader som for eksempel blod ut av nese og munn hvis det er indre blødninger, og personen hadde vel bare lagt katten i veikanten uten å legge hun tilrette med labber under magen, krøllet "koselabb" og gjort det på den måten som hun lå. Heller bare lagt henne på siden for å få henne unna veien.. Ved en påkjørsel så innbiller jeg meg også at pelsen blir rufset til på grunn av bil, men på bildet var pelsen hennes helt fin som den skal og ikke noe rufsete bortsett fra bittelitt bakerst på lår/haleparti. Dette er som sagt en fosterkatt så hun ble sendt rett til kremering og jeg har dessverre ikke mulighet til å kunne obdusere henne. Derfor så mange spørsmål som jeg ikke får sikre svar på.. Hun var hos meg et par måneder før dette her skjedde nå, og før hun flyttet til meg fikk hun full sjekk (regner jeg med) med ormekur, sterilisering og alt som er siden hun ble funnet ute. Dem burde vel hvis de har tatt full sjekk ha funnet ut om hun hadde noen sykdommer, feil på noe innvendig eller liknende. I dagene før dette og samme dag på morningen har jeg ikke merket noen forandringer i allmenntilstanden hennes eller oppførsel i det heletatt. Hun spiste kun litt mindre når jeg tenker meg om. Hun var veldig glad i våtfór og har siste 3-4 dagene ikke spist opp alt. Hun har heller ikke spist fullt så mye tørrfór som hun pleide. Det kan ha noe å gjøre med at hun kjedespiste mens hun måtte være inne, og hadde mer å gjøre når hun endelig fikk gå ut så det ikke ble så mye spising, men det er kun en tanke. Jeg kuttet også litt ned på tørrfóret hennes til kun en stappfull skål om dagen, med tanke på at hun er sterilisert og dem da kan fort legge på seg (noe hun begynte å gjøre) hun spiste ikke opp alt av den skålen hver dag heller som hun har pleid å gjøre. Vil bemerke at endringene i mengden hun valgte å spiste endret seg en stund etter hun begynte å få gå ut. Håper på tips eller forklaringer til hva dette kan være. Hjertet mitt blør og vil gjerne få en mulig forklaring på hva dette kan være da jeg aldri vil kunne få obdusert henne. Jeg kverner i hodet og googler på hva det kan være, men finner ikke noe liknende jeg kan sammenligne med. - Legger ved bildet jeg fikk av henne sånn som hun lå når hun ble funnet. Håper på svar og litt hjelp!! Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Tipper noen vil komentere ørene, men det er helt vanlig at de er spisse når katter er død... Ellers vil jeg fremdeles tro påkjørsel i ren spekuklering, katten ble sterkt skadet og fant seg ett sted for å legge seg ned etter skaden, og døde... Hvorfor den ligger så fint til... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Umulig å si, jeg jeg vil anta den er påkjørt og har dødd av indre blødninger. Det trenger ikke å komme blod ut av nese og munn om ikke luftveiene, lungene eller hodet er skadet, men den kan nok alikevel ha fått en stor nok smell til at det har vært dødlig. Ettersom den ligger slik den har pleid å ligge er det jo klart at den har lagt seg slik selv, så den har neppe dødd under sammenstøtet men klart å komme seg unna veien og langt seg ned. Det er ikke en selvfølge at pelsen blir rufsete, alt etter hvordan den var. Men den har nok neppe blitt kjørt over for da hadde den antagelig ikke klart å komme seg bort. Sterkt skadde katter kan gjerne finne på å legge seg ned for å dø, antagelig slik de pleier å ligge vil jeg tro Det høres ikke ut som verken sykdom eller gift, men det blir jo ren spekulering. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Huff, så trist å høre. Stakkars pus.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå