Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte ved tapping på topp av kne. Mulig betennelse etter krasj på fotballbanen?

mafsa

Anbefalte innlegg

Hei! Har i et par måneder slitt med et vondt kne, som ikke vil gi seg. Får i noen tilfeller smerte ved å gå i visse trapper, når jeg bøyer/sitter på kne etc.

Klarte å få krasje kne mot kne for en stund siden, og mistenker at dette kanskje var utløsende faktor. Merker det når jeg "tapper" på toppen av kneskålen på venstre bein, mens høyre ikke får noe smerte i det hele tatt.

Er det mulig å oppnå betennelse av noe slikt, evt andre ting det kan være?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et senefeste på toppen av kneskålen, og på bunnen -- og kneskålen er brusk.

...

Gå til lege.

Hvis ikke det blir bedre, så kan det bli verre.

Takk for fantastisk svar. Jeg venter faktisk på å bestille time, da jeg ikke har fastlege i området etter flytting. Har ikke tenkt noe over kneet før de siste dagene, og spesielt etter i dag :)

Hvis ikke det blir bedre, så kan det bli verre.

Glimrende. Jeg stjeler den settingen og selger den til yr.no

Fra spøk...

Utløsende årsak til dette? :https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/kne/patellofemoralt-smertesyndrom/#heading-3

Kjenner du igjen symptomene?

Jeg har kjent til smerter når jeg har gått i trapper. Ikke alltid though. Har også merket smerter etter at jeg har sittet på huk/kne på jobb. Ikke merket noe enda ved aktivitet. Da fotball etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...