Eriond Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Vurderer å bestille en Note 7 Fan edition fra Hong Kong. Dette er den telefonen som har det mest riktige formatet for meg.... Er det noe problemer forbundet med å bruke en telefon som er beregnet på det asiatiske markedet her i Norge? Språk, oppdateringer osv? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Så lenge den støtter norske frekvenser er det bare å løpe å kjøpe. Mulig du ikke får norsk språk på menyen (men hvem i alle dager vil ha norsklish på telefonen uansett?) Tastatur får man på norsk uansett. Og om det av en eller annen grunn skulle vært fjærnet fra denne modellen finnes det 2834230 tastaturer på Play Store som støtter norsk. Så sjekk frekvenser. Spesielt 4G på 800MHz. Om du vil ha en billig telefon med helt syk ytelse så sjekk ut Oneplus 5. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. august 2017 Forfatter Del Skrevet 25. august 2017 (endret) Står følgende om den : Network 2G GSM : GSM900, DCS1800, PCS1900 3G UMTS : B1(2100), B2(1900), B5(850) 3G TD-SCDMA : B34(2010), B39(1880) 4G FDD LTE : B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B25(1900), B26(800), B28(700) 4G TDD LTE : B38(2600), B39(1900), B40(2300), B41(2500) Endret 25. august 2017 av Eriond Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 4G FDD B20 (bånd 20 800mhz) er det du må passe på å få støtte for som ikke alltid finns på utenlands kjøpte mobiler. Det er det er bygd ut med mest siste tiden i telenors og telias nett. I tillegg til dette skal du ha B3 og B7 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1774503 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Mulig du ikke får norsk språk på menyen (men hvem i alle dager vil ha norsklish på telefonen uansett?) Det er mange år siden at man fant norsklish på telefonene, nå er det lettfattelig norsk som gjelder, stort sett Trådstarter vil ikke få noen de nye teknologiene som har kommet og kommer i år og neste år; 4G-tale, Wi-Fi-tale, native RCS (ikke via en tredjepartsapp), EVS, 4x4 MIMO, 256 QAM osv. Endret 26. august 2017 av mandela Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Mulig du ikke får norsk språk på menyen (men hvem i alle dager vil ha norsklish på telefonen uansett?) Det er mange år siden at man fant norsklish på telefonene, nå er det lettfattelig norsk som gjelder, stort sett Trådstarter vil ikke få noen de nye teknologiene som har kommet og kommer i år og neste år; 4G-tale, Wi-Fi-tale, native RCS (ikke via en tredjepartsapp), EVS, 4x4 MIMO, 256 QAM osv. Hvorfor ikke? Hvilke av de du nevner der går på selve telefonen, og hvilke faller bort "bare" fordi man importerer fra utlandet? Jeg vurderer å ta inn en Xperia XZ Premium Dual fra Hongkong... og lurer også på om det er noe jeg må være obs på. ( http://www.ebay.com/itm/Sony-Xperia-XZ-Premium-G8142-Dual-SM-4G-LTE-64GB-Deepsea-Black-Best-/112425640141?hash=item1a2d1720cd:g:DycAAOSw0hlZLmNd ) Endret 26. august 2017 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Mulig du ikke får norsk språk på menyen (men hvem i alle dager vil ha norsklish på telefonen uansett?) Det er mange år siden at man fant norsklish på telefonene, nå er det lettfattelig norsk som gjelder, stort sett Trådstarter vil ikke få noen de nye teknologiene som har kommet og kommer i år og neste år; 4G-tale, Wi-Fi-tale, native RCS (ikke via en tredjepartsapp), EVS, 4x4 MIMO, 256 QAM osv. Hvorfor ikke? Hvilke av de du nevner der går på selve telefonen, og hvilke faller bort "bare" fordi man importerer fra utlandet? Jeg vurderer å ta inn en Xperia XZ Premium Dual fra Hongkong... og lurer også på om det er noe jeg må være obs på. ( http://www.ebay.com/itm/Sony-Xperia-XZ-Premium-G8142-Dual-SM-4G-LTE-64GB-Deepsea-Black-Best-/112425640141?hash=item1a2d1720cd:g:DycAAOSw0hlZLmNd ) Det er noe som heter operatør instillinger (f.eks wifi tale)De publiseres (pushes ut) ikke til utenlandske import telefoner. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Det er noe som heter operatør instillinger (f.eks wifi tale) De publiseres (pushes ut) ikke til utenlandske import telefoner. Ja, såpass vet jeg jo... Men hvilke av den lange listen til mandela er avhengige av dette? (Ikke at det har mye å si i praksis for meg... hadde det ikke vært for at jeg må ha dual-sim så ville jeg sikkert vært fornøyd med Xperia Z-en lenge fremover. Den er over 4 år gammel og holder fint til mitt bruk, sånn egentlig.) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvorfor ikke kjøpe en Note 8? Formatet er jo ikke no annerledes enn bedre design (fysisk hjemknapp er bare en forsinker), så får du en mye bedre telefon og kamera. Joda du sparer 2-3000 ved å kjøpe en Note 7 FE, men du går glipp av 5 års reklamasjon - det er bare en feil på 5 år så er den besparelsen tapt alikevel. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Mulig du ikke får norsk språk på menyen (men hvem i alle dager vil ha norsklish på telefonen uansett?)Det er mange år siden at man fant norsklish på telefonene, nå er det lettfattelig norsk som gjelder, stort sett Trådstarter vil ikke få noen de nye teknologiene som har kommet og kommer i år og neste år; 4G-tale, Wi-Fi-tale, native RCS (ikke via en tredjepartsapp), EVS, 4x4 MIMO, 256 QAM osv. Hver gang noen med norsk språk på telefonen sin spør om hjelp fatter jeg ingenting av menyer og innstillinger. Tvang dama min til å bytte over til engelsk på sine enheter om jeg skulle hjelpe henne mere. Teknisk norsk er elendig. Og selv på nye enheter så får man ting som "optimaliserer søknader" (applications) så det er ikke kommet seg helt enda Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Hvorfor ikke kjøpe en Note 8? Formatet er jo ikke no annerledes enn bedre design (fysisk hjemknapp er bare en forsinker), så får du en mye bedre telefon og kamera. Joda du sparer 2-3000 ved å kjøpe en Note 7 FE, men du går glipp av 5 års reklamasjon - det er bare en feil på 5 år så er den besparelsen tapt alikevel. Støtter denne. Det er absolutt noe å være obs på. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Det er ikke for besparelsens del at jeg ønsker denne, men fordi jeg slett ikke liker de nye telefonene til samsung. Syns rett og slett at de blir for høye. Har Iphone 6s plus i dag, og den er også vel høy. Ihvertfall når man tar skjermstørrelsen med i betrakningen. Har tidligere hatt både Note 3 og Note 4, og syns 5,7" i 16:9 er perfekt for meg. Er klar over dette med garanti og reklamasjon, det er helt klart noe som gjør meg mer skeptisk til å kjøpe fra utlandet over nett. Mangel på Wifi-tale kan være en dealbreaker. Dersom jeg ikke kan bruke 4G-tale er det definitivt spikeren i kisten for dette prosjektet. Takker så mye for tilbakemeldinger og diskusjonen så langt :-) Endret 26. august 2017 av Eriond Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) 4G FDD B20 (bånd 20 800mhz) er det du må passe på å få støtte for som ikke alltid finns på utenlands kjøpte mobiler. Det er det er bygd ut med mest siste tiden i telenors og telias nett. I tillegg til dette skal du ha B3 og B7 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1774503 Etter at den tråden ble skrevet, har vi fått 4G på 900 og 2100 også. Edit: støtte for VOLTE må du sjekke hos Telia og Telenor Endret 26. august 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Hvilke av de du nevner der går på selve telefonen, og hvilke faller bort "bare" fordi man importerer fra utlandet? Min kommentar gjelder kun Samsung, jeg kjenner ikke til løsningene hos de andre produsentene like godt. I et kortere perspektiv, si ett år, vil jeg tippe at 4G-tale, Wi-Fi-tale (og native RCS, men det er ikke akkurat en dealbreaker) er helt uaktuelt da dette er styrt av en nordisk programvarepakke som ikke er tilgjengelig for modeller som ikke selges i Norden. De andre teknologiene er ikke kommersielt lansert av operatørene ennå og heller ikke slått på i telefonene, så der er jeg usikker på om de vil implementeres som regionavhengig programvare eller ikke. Endret 27. august 2017 av mandela Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 Det ble Nordisk S7 edge på meg i stedet. Ble billigere, og nesten like bra :-) Tok rett og slett ikke sjansen på å kjøpe en såpass dyr enhet fra Asia denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå