Salvesen. Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Verdens raskeste? Jeg har kjørt raskere tog enn dette. Hvor? Personlig trodde jeg det var shinkansen som lå i topp på diverse strekninger. Men jeg er åpenbart ikke så oppdatert på høyhastighetstog ? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Hvor? Personlig trodde jeg det var shinkansen som lå i topp på diverse strekninger. Men jeg er åpenbart ikke så oppdatert på høyhastighetstog Høyhastighetstogenes nye hjemland Kina? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Hvor? Personlig trodde jeg det var shinkansen som lå i topp på diverse strekninger. Men jeg er åpenbart ikke så oppdatert på høyhastighetstog ? Flytoget i Shanghai. Fikk litt gjenskinn i displayet, men det gikk unektelig fort. 2 Lenke til kommentar
teo74 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Verdens raskeste? Jeg har kjørt raskere tog enn dette. Jeg også, og det var i Kina det også. 431 km/t I Shanghai. Når de sier verdens raskeste mener de nok rutetog på hjul. Flytoget i Shanghai er maglev. En annen ting som mangler i saken er at ulykken skjedde ikke på Bejing-Shanghai, men en annen strekning sørover. Såvidt jeg husker var signalene utslått av lyn, føreren valgte å trosse regler om å stoppe, slik at han krasjet med et annet tog i samme retning som sto stille. Bra at slike menneskelige feil lukes ut. Ang. prioritering så kan ikke flytraffikken utvides nevneverdig i kina siden sivil luftfart disponerer maks 30% av kapasiteten, militæret resten. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Når de sier verdens raskeste mener de nok rutetog på hjul. Flytoget i Shanghai er maglev. En annen ting som mangler i saken er at ulykken skjedde ikke på Bejing-Shanghai, men en annen strekning sørover. Såvidt jeg husker var signalene utslått av lyn, føreren valgte å trosse regler om å stoppe, slik at han krasjet med et annet tog i samme retning som sto stille. Bra at slike menneskelige feil lukes ut. Ang. prioritering så kan ikke flytraffikken utvides nevneverdig i kina siden sivil luftfart disponerer maks 30% av kapasiteten, militæret resten. Du får fortelle partiledelsen i Beijing det. De holder på å åpne en ny 100 millioner/år flyplass i Beijing som vil doble flykapasiteten der. Kanskje de ikke har fått med seg at det ikke vil fungere? Kanskje 30% sivilt er en regel, og at den grensen kan endres siden militæret på ingen måte okkuperer hverken 70% av luftrommet i Kina eller 100% av luftrommet 70% av tiden. De 4 store flyselskapene har nesten 2000 fly tilsammen, der flesteparten er ute og flyr svært ofte. Rapportert har militæret nesten 3000, men langt ifra 3000 operative, der store andeler er Soviet-era fly. Og garantert så er ikke de operative ute og flyr ofte. Jeg mener det kan du se av budsjettene. Selv ikke USA bruker nevneverdig luftrom til sine fly, og de flyr mest militært i hele verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå