Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag eller anbefalinger på små skutere 250cc+?

Anbefalte innlegg

Jeg har eid 2 skutere i mitt liv. Jeg hadde tidligere en Honda SFX 50, utrimma, maksa på ca 50km/t på nåla, og klarte å holde farta i oppoverbakker. Denne er liten og smidig å kjøre og relativt kvikk i responsen på gass osv.

Nå har jeg en Peugeot Elyseo 50, denne holder følge med resten av trafikken på sideveiene men er "veldig" stor. I alle fall i forhold til Hondaen. Den er litt seigere på gassen, og ikke så smidig å splitte køer osv med. (Tror det er samme ramme/kaross på alle Elyseo uavhengig av motorstørrelse).

Jeg likte egentlig Hondaen best, men jeg føler meg mye tryggere på veien når jeg klarer å holde følge med resten av trafikken.

Derfor vurderer jeg nå å ta A-lappen (jeg er så gammal at jeg kjører skuter på B-lappen. men ikke lettsykkel) for å kjøpe meg en litt kraftigere skuter.

Er det noen som vet av lette smidige, men likevel kraftige skutere?

Jeg har sett litt på Suzuki Burgmann, men den er ganske stor. Liker kanskje Vespa GTS-serien...

Fins det noen som er like små som en gjennomsnittlig 50cc-skuter, men har 250cc+ motor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ta A lappen, hvorfor begrense deg til å tenke på skutere? Kjøre opplæring og oppkjøring til A-Lappen foregår på motorsykkel. Kan være du endrer ønskene dine når du starter opplæringen :)

Endret av fjs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...